Hoi Ron, ik begrijp je frustratie prima hoor. Maar ik zit eerste rang wat betreft de problemen met de postduiven en helaas ongevraagd. Ik woon aan een meer en heb dus Oosterse rollers, vliegduiven maar dan voor de salto's en duikvluchten boven het huis. Nu wil het geval dat alle uitgeputte duiven op mijn plat dak komen. Dat lijkt niet erg ware het niet dat ze vaak echt meer dood dan levend zijn. Jongen van dit jaar die het huis niet halen. Elk jaar komen er weer een tiental aan. Of ik vind ze bijna dood aan de deur. Dan kan ik het niet laten ze eten te geven en vooral drinken. Want ze knipperen met hun ogen van de dorst. Dan bel ik de eigenaar en die helpt me niet want ze halen ze niet op. Dat klinkt niet erg maar ik kan ze niet houden. Ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om ze dood te maken. Dus dan moet ik ze wel houden. Nu heeft de marter er een gedood en zijn er twee verdwenen na een jaar hier (havik?). Toch heb ik er nog een en zijn er gister weer twee gekomen. Dat vind ik niet netjes. Ik heb geen ruimte meer om te kweken omdat ik met 8 duiven vol zit. Twee jaar geleden had ik 14 duiven waarvan 6 aangevlogen postduiven.
Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat ze goed verzorgd worden. Dat is waar. Maar er gaan er ook wel een heleboel dood bij een slecht uitgepakte vlucht. Dat is geen leuke dood want verhongeren duurt echt heel erg lang bij een taai dier als een duif. Ik vind dat postduivenhouders beter hun verantwoordelijkheid moeten nemen en niet een site als de NPO moeten hebben met daarop de mogelijkheid een eigenaar te bellen die dan niks doet. Het zijn niet de dieren van de vinder maar van de eigenaar. Die moet het oplossen en niet ik. Als mij gezegd wordt dat ik ze maar naar een centraal hok moet brengen en daar wordt me gezegd dat ze geslacht worden is dat geen nette gang van zaken. Het dichtsbijzijnde centraal hok waar ik dan een gezonde jonge duif heen moet brengen is 40 km rijden. Ja zeg! Dat is niet ok in mijn ogen.
Dus ik ben zeker niet van plan die duiven daar heen te doen. Ik hou van mijn duiven als individuen en biedt die arme verdwaalde stakkers dan maar een huis aan ten koste van mijn echte liefde, de oosterse roller.
Dat is dan weer de andere kant van het verhaal
Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat ze goed verzorgd worden. Dat is waar. Maar er gaan er ook wel een heleboel dood bij een slecht uitgepakte vlucht. Dat is geen leuke dood want verhongeren duurt echt heel erg lang bij een taai dier als een duif. Ik vind dat postduivenhouders beter hun verantwoordelijkheid moeten nemen en niet een site als de NPO moeten hebben met daarop de mogelijkheid een eigenaar te bellen die dan niks doet. Het zijn niet de dieren van de vinder maar van de eigenaar. Die moet het oplossen en niet ik. Als mij gezegd wordt dat ik ze maar naar een centraal hok moet brengen en daar wordt me gezegd dat ze geslacht worden is dat geen nette gang van zaken. Het dichtsbijzijnde centraal hok waar ik dan een gezonde jonge duif heen moet brengen is 40 km rijden. Ja zeg! Dat is niet ok in mijn ogen.
Dus ik ben zeker niet van plan die duiven daar heen te doen. Ik hou van mijn duiven als individuen en biedt die arme verdwaalde stakkers dan maar een huis aan ten koste van mijn echte liefde, de oosterse roller.
Dat is dan weer de andere kant van het verhaal

Opmerking