Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Duiven willen niet samen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Duiven willen niet samen

Ik heb al eerder hier een post gezet over het loslaten van een duif die ik heb gekregen. Ik had al aangegeven dat ik naar een maatje wilde zoeken.
    Inmiddels weet ik dat de gekregen duif een mannetje is. Ik ben bij iemand geweest die vele takla duiven kweekte. En het was duidelijk dat mijn duif een mannetje was. Ik heb van hem een takla vrouwtje meegenomen. De eerste dag ging het best goed en leken ze blij te zijn met elkaar. Nu echter kunnen ze niet samen op dezelfde stok want dan vechten ze net zo lang tot er 1 van de stok afgaat. Vervolgens zitten beiden de hele dag op een andere stok. Ook om eten wordt gevochten. Is dit normaal?

Waarschijnlijk heb je een doffer meegekregen helaas.

Opmerking

Zou het echt? Maar de kweker zei dat doffers 'koeren' en mijn eigen doffer doet dat inderdaad maar de nieuwe niet.
      Dat zou echt balen zijn want ik heb er bijna 100 km voor gereden. Hier in mijn eigen omgeving is alleen iemand die jonge takla's aanbiedt. Daar heb ik ook niks aan.

Opmerking

Hoelang is de 2e duif al aanwezig ,welke begint te vechten de oude of de nieuwe?.

Waarschijnlijk de nieuwe ,deze accepteert de opdringere doffer nu nog niet.

Zowel duivinnen als doffers willen bij nieuwe huisgenoten nog wel eens in de aanval gaan ,maar moet toch binnen 3 dagen afgelopen zijn.

Gr ,Hubert

Opmerking

Ik heb de duif al een week. Voor zover ik kan zien begint mijn eerste duif en bijt de nieuwe van zich af.

Opmerking

Ook al zou je 2 doffers hebben zullen zij nu niet meer gaan pikken op elkaar ,waarom ook ,er is immers geen concurrentiestrijd als aanleiding.

Denk toch dat de duivin op dit moment nog niets van de doffer moet hebben.

Beschadigen zij elkaar?.

Gr ,Hubert

Opmerking

Als ze in elkaars buurt komen pikken ze elkaar wel. Maar ik heb nog geen bloed ed aangetroffen.

Opmerking

Opmerking

eens met v Tuijl.

het plaatsen van een duivin bij een doffer in zijn territorium kan nog wel eens tot dit soort situaties leiden.

het najagen van de duivin door de doffer hoort -tot op zekere hoogte- bij natuurlijk gedrag, maar de doffer is/was al in zijn element en de (nieuwe) duivin moet eerst even wennen aan de nieuwe omstandigheden.

Kortom, niet ideaal, sterker nog, omgekeerd is beter!

n.b. uiteraard speelt de beschikbare ruimte ook een rol.

succes!
                  Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Hoe gaat het nu tussen de 2 duiven?.

Gr ,Hubert

Opmerking

Working...
                    X