Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge duif te klein?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Jonge duif te klein?

hallo..
    mijn duifje is vier weken oud maar veel te klein!!
    het is een pauwstaart en zijn broertje/zusje is wel 2 x zo groot..
    ik heb deze meegenomen naar huis.. hij werd verstoten..

wat kan dit zijn?

Mvg
    als je geen 2 hobbys tegelijk kan doen, maak je er tog gwn 1 van! # Vissen samen met Jacky de kauw

Wellicht niet het antwoord dat je graag zou willen horen, maar dit heeft alle schijn van een staaltje natuurlijke selectie.
    De sterke exemplaren overleven de zwakken/achterblijvertjes vallen af.

In avicultuur kunnen wij ze met wat kunst en vliegwerk vaak wel in leven houden, maar tenzij dergelijke exemplaren volledig voor de fok/kweek worden uitgesloten verzwakken we (vooral op de langere termijn) wel onze bestanden.

Het is doorgaans geen populaire stelling, maar vogelhouders hebben in feite wel een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van de door ons gehouden bestanden. In sommige gevallen moeten we daarbij wel eens het lef hebben om ook wel eens wat dood te laten gaan.

Deze bestanden zijn immers gevrijwaard van relatief veel vormen van natuurlijke selectie.
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

ok.. bedankt.. hij zit nu op mijn schoot zijn veren in model te brengen
      ( hij doet de hele dag niets anders )
      ook probeert hij inmiddels zelf te eten.. niet voldoende, dus moet ik hem nog steeds voeren..
      ik hoop dat ie t haalt,

Jonne
      als je geen 2 hobbys tegelijk kan doen, maak je er tog gwn 1 van! # Vissen samen met Jacky de kauw

Opmerking

waarom hbe je 2 topics over hetzlfde onderwerp gemaakt?

hoe dan ook; in je andere topic schrijf je dat het nu goed is met het duifje, dat is fijn.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Soms werkt je browser niet helemaal mee en klik je twee maal op "verturen", waardoor je dus twee maal dezelfde topic krijgt.

Opmerking

Working...
          X