Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de eerste eieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• de eerste eieren

Het voorjaar moet nog beginnen of de duiven leggen al met het eerste zonnestraaltje in het hok.
    Ik heb een koud hok en het eerste nest is al uit gekomen,2 brilduiven en ook de brilliant kleur diamantjes zijn met de laatste broeddag bezig ,zeker morgen 2 jongen te verwachten ,ondanks dat mijn hok(ken) niet verwarmt zijn blijft het toch gemiddeld s'nachts 5 graden binnen.
    Hoop nu alleen maar op en paar heldere dagen ,daar ik geen kunstverlichting heb, om de dagen te lengen.
    Omdat de broedkommen er nog niet in staan/hangen zijn ook de Vredesduiven al druk met de eieren aan het strooien.De rest is gelukkig aardig rustig.
    Of jongen het halen ???.

Gr ,Hubert

gaaf om te lezen hubert, ben zeer benieuwd naar de vorderingen.

Opmerking

Gr ,Hubert

Opmerking

Gr ,Hubert

Opmerking

buiten moet je geen nesten laten bebroeden en uitkomen tot begin maart zo. Dat is vragen om moeilijkheden. De ouders hebben al genoeg moeite zichzelf warm te houden, moeten ze ook nog als kachels gaan fungeren voor hun jongen en ook nog gaan voeden.

Tot maart beter de eitjes wegrapen en daarna nog de temperatuur in de gaten houden. Ongeacht dat je hok goed afgeschermd is enzo; vooral als de zon er een beetje op staat overdag is het temperatuursverschil 's nachts te groot.

je jong vliegt met 2 weken uit en leeft dan een paar dagen op de grond. Als het dan weer vriest overleeft hij het misschien niet. Is er een mogelijkheid om hem te beschutten? dat je hem 's nachts in een mandje met zaagsel zet ofzo? Ik noem maar wat hoor.

na deze week zouden de temperaturen weer iets oplopen,maar lente is het nog niet, helaas.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Gr ,Hubert

Opmerking

'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Allereerst ,zou u mij niet willen verwarren met een broodkweker ,deze duifjes hebben op eigen initiatief een verstopt nest weten te maken tussen de kunstbegroeiing en nog goed ook ,vandaar ik ze te laat ontdekte.
                Ik heb zelfs mijn hulp geboden om de jongen het zo aangenaam mogelijk te maken ,gaat u mij vertellen dat ik een ........... ben.
                Ik heb namelijk ook aangegeven dat de duifjes niets voorhanden hadden als nest. Dan blijkt toch maar weer dat de duifjes behoorlijk creatief kunnen zijn.
                De vorstbegrenzers zijn eruit en met de 3 jongen gaat het uitstekend ,deze zijn super winterhard.

Gr ,Hubert

Opmerking

'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

Gr ,Hubert

Opmerking

Leuk hoor! En als ze deze koude dagen en nachten doorstaan weet je zeker dat het zeer sterke vogels zijn.
                      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Gr ,Hubert

Opmerking

Alle drie jongen zijn uitgevlogen en zitten lekker in de veren op stok bij pa en ma.

Nu zijn de Vredesduifjes aan de beurt (1e ei gelegt) en zag een koppel bonte Diamantjes (ook 1 ei)zwijgend op het nest zitten.

Verder hoop ik dat de winter nu aan zijn einde komt en de warmte ons tegemoet komt ,wens ieder een goed kweek seizoen toe.

Gr ,Hubert

Opmerking

'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

Opmerking

onder tussen hebben we weer weer lekkere dagen gehad

voliere gaat hier dan ook open plastiek .vogel zitten er mooi bij

de witte duiven heben hier ook al weer jongen liggen .ze lagen te broeden toen het nog vroor .......de jongen zijn nu al weer bijna 1 maand oud
                              wat heb ik een leuke hobby .
                              juist vogels houden :) :)

Opmerking

Working...
                              X