Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tamme duiven.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• tamme duiven.

Hallo.
    Ik heb is een vraag.bij welke duiven kin je ze het makkelijkst tam maken.bij welke duiven capucijners.rollen.tuimelaars.pauwstaarten.stuiven .kingduif.moens.dit zijn de duiven die ik heb er komen nog reisduiven.reisduive en hoogvliegsr bij.welke kan je tam maken dat ze je volgen.

Volgens mij kan je geen 1 duivensoort zo tam maken dat ze je volgen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door diamandduifje
      Volgens mij kan je geen 1 duivensoort zo tam maken dat ze je volgen.

dat is ook mijn mening
      heb zelf 2 witte postduiven .als ze buiten vliegen en ik roep komen ze na binnen toe het duiven kot .maar dit is aangeleert gedrag ze weten dat ze dan voer krijgen als ze binnen komen .
      wat heb ik een leuke hobby .
      juist vogels houden :) :)

Opmerking

alle gedomesticeerde duiven kun je ontzettend tam maken..
        heb zelf ook duiven gehad die als ze hun rondje vlogen rond het huis en ik floot een keer naar beneden kwamen zeilen en op mn schouders en mn armen kwamen zitten.
        ook een gehad die altijd bij me zat, ook in huis. die kon je aaien en alles.

dus duiven kun je wel degelijk heel tam maken.

de kingduif staat bekend om zijn hoge aaibaarheidsfactor, dit is een erg leuke duif om tam te maken. maar zoals ik al zei: de rest is ook geen probleem!
        manager bij een speech :
        vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
        maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

Opmerking

Deze soort staat dan wel niet tussen je lijstje, maar Lachduiven kun je ook heel gemakkelijk super tam krijgen. Ik heb op dit moment nog maar 1 koppeltje over, maar al mijn duifjes waren ontzettend tam. En deze 2 komen geregeld even binnen in huis en vliegen dan los. Als je ze roept komen ze op je hoofd of schouder zitten. We kijken samen tv en je kunt ze zomaar aaien. Ook als er bezoek is zijn ze heel rustig. Iedereen kijkt altijd z'n ogen uit en wil ze gelijk vasthouden en aaien :P Kortom ik vind het echt een super ras en zal het ook altijd daarbij houden

Opmerking

Hallo
            ik ben het er niet mee eens dat je bijv. pauwstaartjes niet tam kunt krijgen.. als je jong genoeg begint is dit zelfs makkelijk..
            1 voorbeeld. ik had een Oud Hollands Meeuwtje, (nu weggegeven) die zo tam was, da ie bij iedereen naar binnen liep en bij iedereen op het hoofd ging zitten. nu ben ik begonnen met een nieuw project.. bij mij op het werk waren 2 jonge duiven waarvan 1 ouder was doodgereden. 1 jong was te klein.. veel te klein.. 1 kwart kleiner dan zijn even oude broertje. ik heb hem meegenomen, anders zou hij het toch niet halen. hij is vier weken oud, maar oogt als 2 of 3 weken.. nu maakt hij/zij het goed en leeft gezellig bij mij binnen. op deze manier krijg je echt hele tamme duiven!!!
            Groet Jonne
            als je geen 2 hobbys tegelijk kan doen, maak je er tog gwn 1 van! # Vissen samen met Jacky de kauw

Opmerking

Working...
            X