Mededeling

Collapse
No announcement yet.

diamantduifjes hebben eieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• diamantduifjes hebben eieren

ik heb 2 diamantduifje en ik dacht dat het twee duivinnen waren maar nu blijkt 1 een doffer te zijn . ik heb 2 eieren waarvan maar 1 bevrucht moet ik nu die onbevruchte ei ook laten liggen of kan ik die weghalen?

normaal gezien gewoon laten liggen,maar als je vogels nu buiten zitten of niet goed beschermt tegen slecht weer kan je beter alles wegdoen en het koppel voor de winter uitelkaar halen,de jongen zullen het niet halen.
    grtn.

Opmerking

ik ben het met Gors eens.

maar het is altijd goed om onbevruchte eieren erin te laten liggen. jongen vinden hier steun aan, ze kunnen er tegen aanliggen en zeker bij 1 jong verkleint het de kans op spreidpoten.

Opmerking

bedankt voor het snel reageren ik heb mijn duifjes binnen zitten dus dan kan ik de eieren gewoon laten liggen.

Opmerking

Het onbevruchte ei heeft nog een functie als je het laat liggen tot het ene jong 4 of 5 dagen oud is. Het beschermt het jong tegen per ongeluk platdrukken en het geeft wat steun en warmte.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Als er een ei ligt gaan de ouders er ook vaker opzitten om het ei alsnog uit te broeden. Mijn ervaring was trouwens dat de ouders op den duur het ei zat zijn en het er zelf uitgooien.

Zijn de ouders de twee duifjes op je avater? leuk!! Erg mooi die linkse bruine.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
              Als er een ei ligt gaan de ouders er ook vaker opzitten om het ei alsnog uit te broeden. Mijn ervaring was trouwens dat de ouders op den duur het ei zat zijn en het er zelf uitgooien.

Zijn de ouders de twee duifjes op je avater? leuk!! Erg mooi die linkse bruine.
              dat zijn idd de ouders

Opmerking

vandaag zijn mijn diamantduifjes trotse ouders geworden van een duifje .

Opmerking

aahhhhhh wat lief!

En wat een mooie foto ook! Goed gemaakt.

gefeliciteerd hoor!
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

Prachtige foto! Altijd heel mooi, dat prille leven, ongeacht wat voor soort het is.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

Het is waarschijnlijk ook nog zo, dat het jong tegen het onbevruchte ei aan kruipt voor als de ouders van het nest zijn, het ei houd ook warmte vast

Blijft een leuk gezicht
                      Met vriendelijke groet:
                      Henk.

Opmerking

Ach wat mooi!!! Goed getimde foto ja.
                        Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door !teun!
                          Ach wat mooi!!! Goed getimde foto ja.
                          Ik had echt mazzel dat moeders ff haar nest ging opknappen dus toen kon ik snel een foto maken van de kleine. Hij/zij maakt ook een heel schattig piep geluidje vader zit samen met moeders de hele tijd bij de kleine dus het zijn voorbeeldige ouders . Ik hoop dat ik nog een paar keer de kans krijg om een foto te maken zodat jullie ook kunnen meekijken hoe hij/zij groeit .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door diamandduifje
                            Ik had echt mazzel dat moeders ff haar nest ging opknappen dus toen kon ik snel een foto maken van de kleine. Hij/zij maakt ook een heel schattig piep geluidje vader zit samen met moeders de hele tijd bij de kleine dus het zijn voorbeeldige ouders . Ik hoop dat ik nog een paar keer de kans krijg om een foto te maken zodat jullie ook kunnen meekijken hoe hij/zij groeit .
                            Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                              Prachtige foto! Altijd heel mooi, dat prille leven, ongeacht wat voor soort het is.
                              en toch zijn de duivenkuikens het mooist

Opmerking

Working...
                              X