Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Duifjes een keertje verwennen met een lekkernij?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Duifjes een keertje verwennen met een lekkernij?

Hallo duivenliefhebbers!

Ik heb een stel lachduifjes en ik wil ze eens een keer verwennen met iets lekkers voor de afwisseling. Ze krijgen altijd gewoon standaard voer en af en toe een trosgierst (de gele). Ook heel af en toe leg ik er een plakje meergranen brood in (dat donkere met lekker veel pitjes). Maar zijn er nog meer dingen die ik ze kan geven als lekker tussendoortje?

Mogen duiven groenten en fruit, zo ja welke dan?
    En kippen zijn dol op hardgekookte eieren (vooral het eigeel) zou een duif dat ook mogen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Misschien af en toe een paar meelwormen.?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tamaralover
      Hallo duivenliefhebbers!

Ik heb een stel lachduifjes en ik wil ze eens een keer verwennen met iets lekkers voor de afwisseling. Ze krijgen altijd gewoon standaard voer en af en toe een trosgierst (de gele). Ook heel af en toe leg ik er een plakje meergranen brood in (dat donkere met lekker veel pitjes). Maar zijn er nog meer dingen die ik ze kan geven als lekker tussendoortje?

Mogen duiven groenten en fruit, zo ja welke dan?
      En kippen zijn dol op hardgekookte eieren (vooral het eigeel) zou een duif dat ook mogen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
      alles wat jij aanhaalt mogen ze hebben, groenvoer en fruit moet je wel met mate geven, teveel kan zorgen voor darmproblemen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
        Misschien af en toe een paar meelwormen.?
        Moet ik die dan in kleine stukjes snijden ofzo?
        Het zijn niet zulke grote duifjes, die kunnen toch geen hele meelworm doorslikken?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
          alles wat jij aanhaalt mogen ze hebben, groenvoer en fruit moet je wel met mate geven, teveel kan zorgen voor darmproblemen
          Oke ik zal morgen eens wat gaan proberen, gewoon in kleine stukjes snijden

Opmerking

Ik heb diamantduifjes in een gemende volliere en heb die ook wel eens een meelworm zien eten als ik er een bakje van in de volliere op de grond zet.

Opmerking

Wat ze thuis zeer graag eten is eivoer dat gemengd wordt met universeel.
              Hieronder doe ik nog wat buffalowormen en pinky's.

Voor dit tussendoortje staan ze werkelijk aan te schuiven.

Gr. Romain

Opmerking

mais uit blik kan ook.
                'n beetje ervan toch per dag.

Frank4

Opmerking

Ik heb een stukje eigeel van een hardgekookt ei verpulverd en dat in een bakje neergezet. En na 2 keer knipperen met m'n ogen was het op. Ze zijn er werkelijk dol op. En ik dacht als ze eivoer mogen mogen ze ook wel een stukje van een gewoon ei :P

Verder heb ik appel en wortel geprobeerd. Gewoon in piep kleine stukjes gesneden en gemengd in een bakje neergezet. Dat ging er ook wel in. De 1 vond de wortel duidelijk lekkerder en de ander de appel XD

Opmerking

Weet verder nog iemand iets om te geven?
                    Voor andere vogels misschien, wat ik in een dierenwinkel kan kopen?

Ik heb al wel eens zo'n groente mix gekocht voor kanaries. Dat zijn van die oranje, rode en groene kleine harde stukjes. Dat duurde wel even voordat ze eraan gewend waren, maar een echt succes was het niet...

Opmerking

zijn dat dezelfde harde stukjes die ook altijd in de pakken zaad zitten die je in de supermarkt koopt voor veel te veel geld?

dat vind ik van die on-dingen, verschrikkelijk gewoon, afschaffen die handel

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                        zijn dat dezelfde harde stukjes die ook altijd in de pakken zaad zitten die je in de supermarkt koopt voor veel te veel geld?

dat vind ik van die on-dingen, verschrikkelijk gewoon, afschaffen die handel
                        Ja ze zitten in verschillende soorten zaad. Het werd me aangeraden door de dierenwinkel omdat het gedroogde groente was met veel vitaminen en dat ik zo nooit verkeerde groenten zou kunnen voeren. Maar omdat ze het neit zo lekker vinden vroeg ik hier tips over wat ik ze sowieso wel veilig kon voeren. Want ik kan nergens op internet een lijstje vinden o.i.d. van wat goed voor ze is en wat niet. Dus ik ga nu maar voorzichtig met kleine hoeveelheden uitproberen wat ze lusten :P

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door frank4
                          mais uit blik kan ook.
                          'n beetje ervan toch per dag.

Frank4

Opmerking

Ik heb een heel klein beetje paddy-rijst neergelegd en daar doken ze op af :P
                            Is dit iets wat ze wel mogen hebben?
                            Of is dat echt alleen voor andere soorten?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tamaralover
                              Ik heb een heel klein beetje paddy-rijst neergelegd en daar doken ze op af :P
                              Is dit iets wat ze wel mogen hebben?
                              Of is dat echt alleen voor andere soorten?
                              Dat eten ze inderdaat ook graag en mogen ze best hebben.Toen ik extra paddy voerde omdat ik ook rijstvogels had aten ze er ook van.
                              In gemengd volliere zaad zit soms ook wat paddy.

Opmerking

Working...
                              X