Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sierduif, welk soort?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Sierduif, welk soort?

Gisteren is bij mij een duifje komen aanvliegen. Een heel mooi beestje en heel erg mak. Hij eet nog niet uit mijn hand maar dat duurt niet lang. Ik dacht eerst dat ie ziek was, dat ie niet wegvloog, maar hij (zij) ziet er goed uit en eet en drinkt ook prima.

Maar, ik zou graag willen weten wat voor een soort het is. Ik heb het idee dat ie wel bij ons zal blijven. (hoop ik dan)

Kan iemand me helpen? Mijn googelen heeft niets opgeleverd.

Groetjes,
    Anke
    Bijgevoegde Bestanden

Caucois

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
    Hallo,

Gebruik eens de zoekterm;

" Cauchois " of " cauchois pigeon "

Is waarschijnlijk een van de oudste duivensoorten. Het is een Franse duivensoort.

www.neerhofdieren.be/neerhofdieren/duiven.htm
    Alvast erg bedankt voor je antwoord!
    Ik ben aan het googelen geweest en een boel dingen kloppen wel met de Cauchios Pigeon. De vleugels en de staart hebben dezelfde kleur. Ook het groene en paarse zie ik terug in de Cauchois. Alleen het wit kan ik niet plaatsen. Bastaard?
    (beestje zit nu voor mijn openstaande schuifpui te slapen :-) )

Groet,
    Anke

Opmerking

Is hij/zij geringd?
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Nee, helaas. Anders kon ik de eigenaar achterhalen wellicht. Wel een beetje vreemd dat er geen ring is. Deze duif moet echt bij iemand kind aan huis zijn geweest, dus daar zijn opgegroeid. Hij is zo mak...
        Maar was misschien ook wel gewoon een hobbie-ist... en vandaar geen ringen.

Groetjes,'
        Anke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
          Hallo,

Het is zeker een mutatie, of combinatie van mutaties waar rood ( brons ) geschubd aan te pas komt. ik denk bijvoorbeeld; wit rood ( brons ) geschubd.
          Net als bij mutaties vinkensoorten zijn bij de duiven bepaalde mutaties ontstaan door oververerving van de ene duivensoort naar een andere duivensoort.
          In dit geval hier zou ik denken aan de duivensoort Triganino Gazzi,
          Dank je wel Josly!

Nu vond ik idd een foto met een vrijwel gelijkende duif. In mijn vriendenkring heb ik ook nog eens iemand die Russisch kan.. ik ga er mee verder nu :-)

Opmerking

Working...
          X