Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eigenwijze diamantduifjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Eigenwijze diamantduifjes

Hallo allemaal,

Ik heb een koppeltje diamantduifjes, ze hebben heel kort achter elkaar 2 nestjes gehad, en tot beide keren toe 1 eitje bevrucht.
    Nu heb ik na het 2de nestje alle nestgelegenheden weggehaald omdat ze in de rui zitten, en om ze niet kapot te kweken..... (op advies van andere vogelliefhebbers)....

Nu zijn ze zo eigenwijs, dat ik al tot 5 keer toe een nestje afgebroken heb, en wel omdat 't nestje in de voerbakjes gemaakt wordt :S

Is dit normaal of kan ik nog andere methoden toepassen??

Alvast bedankt
    http://www.youtube.com/user/parkietenbak

ja

mijn grootvader heeft kippen en ze leggen ook altijd door nesten met bevruchte eitjes.
    mijn groot vader steekt ze dan in een kleine kooi.
    groot genoeg voor kip .

een dag of 3 zonder eten of drinken.
    en dan stoppen ze met leggen.

--------------------------------------------------------------------------MVG senne
    MVG senne
    16 jaar !

http://waarneming.nl/

Opmerking

Tja

als je dat doet met die duifjes, leggen ze waarschijnlijk ook nooit weer.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Henk3:

Om te voorkomen dat u verkeerd begrepen wordt
        wil ik er graag aan toevoegen
        "en vliegen ze niet meer en lopen ze niet meer en eten ze niet meer en koeren ze niet meer en leven ze niet meer."

Wessel van der Veen.

Opmerking

Reaktie

In iedergeval had jij mij wel goed begrepen Wessel.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door senne
            mijn grootvader heeft kippen en ze leggen ook altijd door nesten met bevruchte eitjes.
            groot genoeg voor kip .

--------------------------------------------------------------------------MVG senne
            Goed advies,moeten we er meer van hebben op het forum,zijn de mensen van de dierenorganisaties ook weer blij hebben ze weer een stok om mee te slaan.
            Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

groot genoeg voor kip .

Dat wordt niet gedaan om het eierleggen te stoppen ,maar maar om te zorgen dat de kip niet meer broeds is of word.
              Een broedse kip legt namelijk geen eieren en gaat broeden ,,of er nu eieren liggen of niet.
              En helpen doet het vaak ook al niet.
              Iemand die een paar kipjes voor zijn plezier heeft zal zoiets ook niet gaan doen.

Als er een haan bij zit dan zijn de eieren bijna altijd bevrucht ,dat heeft met broeds zijn niks te maken.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                als je dat doet met die duifjes, leggen ze waarschijnlijk ook nooit weer.
                ik vind dit echt een geniaal antwoord
                http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

groot genoeg voor kip .

man man man
                  Amaai, ik durf wedden dat jij niet veel vogels over hebt na de kweek
                  http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

jongens het maakt toch allemaal niet uit , het gaat om het idee dat ze gestopt zijn met leggen

poeehhey

Opmerking

Nah.... niemand een zinnig idee dus.....

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey siemerink
                        jongens het maakt toch allemaal niet uit , het gaat om het idee dat ze gestopt zijn met leggen

poeehhey
                        Ze stoppen niet met leggen ,,ze stoppen met broeds zijn .
                        En dit doe je niet met vogels ,,die overleven dit niet ,,zelfs een dierenliefhebber zal het niet met zijn kippen doen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                          Ze stoppen niet met leggen ,,ze stoppen met broeds zijn .
                          En dit doe je niet met vogels ,,die overleven dit niet ,,zelfs een dierenliefhebber zal het niet met zijn kippen doen.
                          Haha.... nee dat was ik ook niet van plan om die tip ten uitvoer te brengen, maar dacht eigenlijk dat ze zouden stoppen met leggen als ze geen nestgelegenheid hebben.... Maar 't kan geen kwaad begrijp ik....

Bedankt voor de reactie

Opmerking

Mijn diamantduifjes legden zelfs in de winter door. Hebben ze geen nestbakje, dan inderdaad in de voederbak, of zelfs op de kale grond; eieren bevroren voor ze de grond raakten volgens mij.

Gewoon alles steeds opnieuw weghalen.... Er zit niets anders op.

Ik doe mijn DD trouwens weg.... dan heb ik helemaal geen last meer van dat ze eitjes leggen (nou, geef toe: dit is toch niet zo'n stom advies als '3 dagen geen eten en drinken geven'??)
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Een simpele oplossing kan zijn om man en pop elk in een ander verblijf onder te brengen.De kans bestaat dat de pop stopt met leggen. Ze zal in ieder geval niet meer worden opgejaagd door een driftige man en zodoende toch al rust krijgen

Opmerking

Working...
                              X