Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie x putter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kanarie x putter

als ik bastaarden uit kanarie x putter haal wat moeten deze dan voor ring dragen moet dit zo'n zelfde zijn als bij een gewone putter of niet.

Oorspronkelijk geplaatst door josmo
    als ik bastaarden uit kanarie x putter haal wat moeten deze dan voor ring dragen moet dit zo'n zelfde zijn als bij een gewone putter of niet.
    Ik zal het niet weten maar ik moet zeggen ik heb vandaag bij iemand een bastaard putterxkanarie of kanarie putter gezien en ik vond hem prachtig.Ik zal ook graag een kanariexputter zullen willen hebben .
    sigpic
    Excuses voor de tipefouten.

Opmerking

alle vogels met europeesbloed, dus ook de putterxkanarie moet geringd worden volgens de wet van europese cultuurvogels, deze moet dus een ring aan met breukzone, een zogenaamde wildzang ring.

de maat is wat moeilijker, maar je kan ongeveer aanhouden bv,
      kleine putter (2,5mm) x kleurkanarie (2,9mm) daar het gemiddelde van en dat is dan een wildzangring van 2,7mm speciaal voor bastaarden besteld, ik weet het het wordt ons niet gemakkelijk gemaakt( een ring voor de majorputter is ook 2,7mm, maar is voor majorputter bedoeld).
      www.fretteren.eu

Opmerking

dus er zit duidelijk verschil in een bastaardring en een putterring.
        hoe zie ik dit verschil.
        want als ik bij devereniging ringen bestel van 2.7 voor wildzang dan weet toch geen hond dat ik deze voor een bastaard gebruik.

Opmerking

Je moet voor elke ring die je bestelt opgeven voor wat voor vogel het is. Dat is wettelijk vastgelegd.
          Hoe dat ooit gecontroleerd zou kunnen worden, tja, daar heeft niemand aan gedacht.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

tja, hoe kontroleer je dat, niet dus.
            de meeste doen dan ook een putterring om de vogel, zeker als het niet de bedoeling was om ze te kweken, het mag dan wel niet, maar wordt volgens mij volop gedaan.
            www.fretteren.eu

Opmerking

ringen bastaarden

Bastaarden uit EC vogels moeten worden geringd, maar dat was al vastgesteld.
              Voor alle EC vogels is de ringmaat nog steeds voorgeschreven.
              Voor bastaarden is geen ringmaat voorgeschreven en daarvoor geldt de regel dat het wel een ring voor een EC vogel moet zijn en dat deze niet van de poot kan worden gehaald, zonder de poot de beschadigen.

Vriendelijke groet,
              Henk

Opmerking

dus als ik een bloemputter en een kanarie tegenover elkaar zet kan ik hier een ring van 2,5 aanschuiven.
                met breukzone natuurlijk.
                wat moet een kanarie oficieel voor ring aan dit mag toch gewoon zo'n knijpring zijn.

Opmerking

Kleine putter 2,5 kanarie 2,9 het gemiddelde is dus 2,7 ditzou ik zeker gebruiken om toekomstige problemen met eventuele schubvorming aan de poten te vermijden.
                  groeten eddie

Opmerking

zou een kneu met een kanarie ook goed gaan.
                    wat zou dan de grote van de ring moeten zijn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door josmo
                      zou een kneu met een kanarie ook goed gaan.
                      wat zou dan de grote van de ring moeten zijn.
                      Dan neem je dus weer het gemiddelde en dat doe je ook bij een sijs en een kanarie en ga zo door.

Opmerking

bij bastaarden gaat het vaak om de mannen omdat die vaak mooi zingen.
                        en als je nou vrouwen hebt die zijn volgens mijn onverkoopbaar.
                        klopt het ook dat bastaarden vaak niet vruchtbaar zijn.

Opmerking

Dat bastaarden onvruchtbaar zijn is 9 op 10 het geval inderdaad.

Een vraag die bij mij opkomt is van wat is beter als je bastaarden wilt kweken.

Een man putter op kanarie pop
                          of een man kanarie op putter pop

ervaringen van wat het beste gaat??? en waarom? voeren? zomaar een aantal dingen wat me te binnnen schiet. Wie weet het...
                          Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

Opmerking

idd. je kunt beter een kanarie pop gebruiken.
                              de bastaard poppen schijnen goede pleegouders te zijn, dus ze zijn niet helemaal nutteloos. een japanse meeuw is nl meestal geen goede pleegouder voor bv een kanarie.

groeten harm
                              mvg,
                              Harm

Opmerking

Working...
                              X