Wrong answer, Piet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wat is dit?
Collapse
X
-
poging
Bruinrug goudmus x kanarie of andersom.
Opmerking
-
Het lijkt inderdaad momenteel op de snavel van een goudmus, maar er werd wel degelijk naar de vorm gerefereerd, niet naar de snavelkleur. Dit is een juveniele vogel, de snavel kan nog van kleur veranderen.Oorspronkelijk geplaatst door L. WalraevensEen tip: bekijk de snavel(vorm) eens, aan welke vogel doet het jullie denken?
De link met de putter kan gemaakt worden omdat het wederom een vogel is in jeugdkleed. Een juveniele putter heeft nog geen rood masker/paddestoel, maar heeft wel een blanke snavel met een zwart puntje vooraan. De zwarte snavel kan van de andere oudervogel komen en een jonge putter heeft, zoals duidelijk op de eerste foto, een bleke kopkleur.
De rugtekening doet denken aan m'n hybriden van zwartkopsijs x kneu, maar een kneu is het volgens mij ook niet. De kneu heeft weliswaar een mooi donkere snavel tijdens de broedtijd. Het zou wel makkelijk het kapotte kopje verklaren, daar de kneu vaak een zenuwachtige vogel is.
Zwartkopgroenvink (of Chinese groenvink) heeft ook zulke vleugeltekening. Een jong zwartkopgroenvinkje heeft ook een donkere loodgrijze snavel, maar jammer genoeg geen pikzwarte poten (dit onder invloed van de andere oudervogel?). Op de tweede foto zien we reeds een geelgroen vlekje op de borst verschijnen ook.
Bij de Mexicaanse Roodmus zijn de jongen sterk getekend, welke deze niet is. In principe dienen deze wel zulke zwarte poten (en donkere snavel) te bezitten, maar ik elimineer hem.
Kruisbek dacht ik aan wegens de lichte gekruiste snavel en dus de tip over snavelvorm, maar hybriden met kruisbek hebben normaliter poten met schubtekening, welke deze niet heeft. Hij lijkt me ook niet sterk genoeg getekend.
Zwartkopsijs kan ook, deze hebben zwarte snavel, zwarte poten en gele spiegels in de vleugels.
Roodvoorhoofdcini heeft eveneens een mooi zwarte snavel en poten en het zwart in de borst vloeit uit naar iets groenoranje. In combinatie met putter zou deze snavel dan wel iets lichter van kleur moeten worden en zou er nog een gele band als vleugeltekening moeten verschijnen.
- kruisbek x zwartkopgroenvink valt voor mij nu af wegens geen schubtekening op de poten en de te minimale tekening en ook veel te slank voor een hybride met kruisbek
- putter x zwartkopgroenvink heb ik zelf gekweekt en daar leken deze niet op
dus nu een nieuw antwoord
Roodvoorhoofdcini x Putter
Wanneer komen we het juiste antwoord te weten? Of moet iemand het eerst raden of krijgen we binnenkort de foto's van de volwassen exemplaren?
Opmerking
-
nog een keer
(Bruinrug)Goudmus x Grenadierwever.
Opmerking
-
waarom
Nou als je de rugbestreping van een bruinrug goudmus er naast zet en daarbij de snavelvorm van de grenadierwever, dan kom ik tot deze conclusie. Kan wel helemaal verkeerd zijn natuurlijk.
Hoewel als je de saffraanvink er naast zet, dan zou dat ook maar zo eens kunnen qua snavelvorm en kopje.
Maar dan zou ik het toch op de (bruinrug)goudmus x saffraanvink. houden.
Opmerking
-
laat ik beginnen om te zeggen ik me er niet mee bezig hou maar toen ik de foto zag moets ik meteen aan een rijstvogel denken dat zag ik er in de andere ja dacht in eerste instantie ook aan putter maar ja dat kan denk ik niet( heb ook geen verstand van) maar omdat nog niemand de rijstvogel genoemd had ja wie weet.
waarom of iedereen bijna iedereen eigenlijk meteen aan EC vogels denkt begrijp ik ook niet.Henk Dijkkamp
Ik weet niet alles maar doe mijn best.
Opmerking
-
Omdat je tegenwoordig bijna op elk forum als misdadiger wordt bestempeld als je die zeldzame exoot durft te gebruiken voor hybridenkweek. Ik heb het dan niet over een rijstvogel, maar wel over de goudmus, saffraanvink e.d.Oorspronkelijk geplaatst door dijkkampwaarom of iedereen bijna iedereen eigenlijk meteen aan EC vogels denkt begrijp ik ook niet.
Welk onderdeel van deze hybride deed je trouwens denken aan een rijstvogel?
Opmerking
-
in de eerste blik/oogopslag die ik op de foto nam kwam vooral de kopvorm en snavelvorm die mij erg deed denken aan een rijstvogel en hoelanger ik er nakijk verdwijnt dat een beetje.Welk onderdeel van deze hybride deed je trouwens denken aan een rijstvogel?
die intentie heb ik er niet meegehad om dat te bedoelen/zeggen.Omdat je tegenwoordig bijna op elk forum als misdadiger wordt bestempeld
(een ieder moet/mag de vogelhobby doen op de manier die hij/zij leuk/goed vind en daar kun je het mee eens zijn of niet dus wel/geen meeuwen,dus wel/niet bastadering of enz enz)Henk Dijkkamp
Ik weet niet alles maar doe mijn best.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking