Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Ik heb ergens gelezen dat je de edelzanger man kan kruisen met een mozambiquesijs pop en ook met kanariepop. Is dat zo? En gaan ze dan meer op de pop lijken?
Niet eens,wel eens ieder beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.
Laat dat toch zo,deze discussie zal nooit over gaan dus laat het gewoon in het midden.
En vergeet niet hybrides/kruisingen kweken is niet zo makkelijk als het lijkt,gewoon maar even twee vogels van een ander soort bijelkaar gooien,zo werkt het niet.
Maar dat terzijde.
Niet eens,wel eens ieder beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.
Laat dat toch zo,deze discussie zal nooit over gaan dus laat het gewoon in het midden.
En vergeet niet hybrides/kruisingen kweken is niet zo makkelijk als het lijkt,gewoon maar even twee vogels van een ander soort bijelkaar gooien,zo werkt het niet.
Maar dat terzijde.
Hybriden kweken, tsja er is al veel over geschreven.
Jammer dat de nakomelingen van deze voorgestelde kruising voor een groot deel vruchtbaar zijn......
En waar blijven die nakomelingen?
In een piepklein kooitje aan een gevel in een Zuiders land waar ze uit volle borst hun liedje brengen en ik er kan van genieten als ik daar eens op vakantie mag.
Met de poppen speel ik tt's, die zijn namelijk beter getekend
In een piepklein kooitje aan een gevel in een Zuiders land waar ze uit volle borst hun liedje brengen en ik er kan van genieten als ik daar eens op vakantie mag.
Als je daarmee bedoeld dat ze via de "handel" op export weggaan, dan weet jij dus ook niet waar je vogels blijven......
Op "export" wil niet per definitie zeggen dat ze als zangertje gehouden gaan worden.
Als de een of andere "goocheme" handelaar denkt dat een "mutatie" meer geld opbrengt dan een Hybride, moet jij eens opletten hoe snel dat vogeltje een andere naam opgeplakt krijgt....
Poppen; "idem dito".
Barmsijscabaret;
Als je daarmee bedoeld dat ze via de "handel" op export weggaan, dan weet jij dus ook niet waar je vogels blijven......
Op "export" wil niet per definitie zeggen dat ze als zangertje gehouden gaan worden.
Als de een of andere "goocheme" handelaar denkt dat een "mutatie" meer geld opbrengt dan een Hybride, moet jij eens opletten hoe snel dat vogeltje een andere naam opgeplakt krijgt....
Poppen; "idem dito".
Groeten, Serinus.
Klopt wel wat hier gezegd word.. Voor ons zijn vogels een passie iets wat we iedere dag met hart en ziel ons best voor doen zodat de vogeltjes alles hebben wat ze nodig hebben en gezond zijn...
Helaas is dit ver te zoeken in de wereld van de handelaar. Daar is een vogel slechts iets wat op het einde van hun maand de omzet al dan niet wat kan vergroten
Beste tegenstanders van hybridenkweek respecteer toch eens dat sommige vogelliefhebbers aan bastaardkweek hun vreugde en uitdaging beleven.
Het reageren om het reageren voegt niets toe aan dit forum.
Start een eigen anti bastaardkweek item. Maar verziek niet elk item hier.
Waarbij we het beste weer naar de oorspronkelijke vraag terug kunnen die inmiddels al beantwoord is.
Beste tegenstanders van hybridenkweek respecteer toch eens dat sommige vogelliefhebbers aan bastaardkweek hun vreugde en uitdaging beleven.
Het reageren om het reageren voegt niets toe aan dit forum.
Start een eigen anti bastaardkweek item. Maar verziek niet elk item hier.
Opmerking