Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppel of juist niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Koppel of juist niet?

Ik ben langzaamaan aan het nadenken over een nieuw maatje voor mijn catharinaman. Mijn andere Catharina is een paar dagen gelden overleden en ik heb het idee dat hij hem mist. Het waren allebei mannetjes. Nu weet ik alleen niet zo goed wat ik erbij zal zetten. Weer een man of een pop? Ik heb eerder voor twee mannen gekozen omdat ik geen ervaring had met de kweek van parkieten, en mijn grootste zorg is ook of ik de jonge vogels wel kwijt kom? Ik heb van mijn koppel kanaries en roodmussen wel twee nesten per jaar en nooit problemen om het jonge spul weer verkocht te krijgen maar heb vroeger wel eens veel moeite moeten doen om niet met jonge zilverbekken te blijven zitten! Weet iemand hier hoe dat zit met catharina's? Ze lijken vrij schaars hier in de buurt trouwens, ik moet ook verder weg om er een te kunnen kopen. Het maakt mij niet zoveel uit of het twee mannen worden of een koppel, vind het wel vreselijk leuke vogels en heb de ruimte voor een nestje af en toe.
    Hetzelfde speelt eigenlijk met mijn valkparkiet. Ik heb een pop en wil er graag gezelschap voor haar bij. Neem ik twee poppen of een koppel. Ik zie op internet wel vreselijk veel jonge valkparkieten staan.....

valkparkieten zijn inderdaad wat moeilijk te verkopen, mijn ervaring met catharina parkieten is dat ze niet moeilijk te verkopen zijn.
    groeten gijs

Opmerking

Bij jouw valkparkiet kun je het best een man zetten, aangezien twee poppen vaak mis gaan.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door GravenImage Bekijk Bericht
        Bij jouw valkparkiet kun je het best een man zetten, aangezien twee poppen vaak mis gaan.
        Oh, ik had begrepen dat dat ook kon. Waarom gaat dat mis dan? Ik dacht trouwens een man gekocht te hebben destijds maar het bleek een pop.... Ze doet het overigens heel goed hoor zo zonder maatje, zoekt ook het gezelschap van de catharina op maar het lijkt me wel leuker voor haar om een soortgenoot te hebben. Eerst zaten er ook nog twee grasjes in de voliere maar die staan nu bij mijn dochter op haar kamer dus de ruimte is er gelukkig!

Opmerking

2 Valkparkieten poppen gaat wel degelijk samen.
          Helaas lees ik dit steeds vaker dat dat niet kan en dit is dus pertinent niet waar! Ik zou juist eerder 2 poppen als 2 mannen samen zetten omdat juist die niet voor elkaar onder willen doen en zich nogal dominant naar elkaar op kunnen stellen.
          Maar ook dat kan prima.
          Het natuurlijkst is wel een koppel samen te stellen.
          Zelf ben ik jonge valkjes dus zo kwijt!
          En als je geen nestje met ze wilt is dit toch niet nodig? Heb zelf ook een catharinakoppel zitten. De pop is nu 9, maar een nestje heeft ze nooit gehad. Ze zat eerst met een pop samen die ook overleden was en nu sinds een jaar of 5 met een man.

Groetjes: Caroline

Opmerking

Hm, ik denk dat ik in ieder geval voor een catharinapop ga. Lijkt me toch wel erg leuk om daar af en toe een nestje mee te hebben. En ik heb nog ruim de tijd om daar wat meer over te weten tekomen want het broedseizoen is toch over. Als ik nu een pop aanschaf kunnen ze nog mooi een tijd aan elkaar wennen! Nu maar eens even kijken of er in mijn buurt iets te vinden is, om een of andere reden zitten er veel catharina's boven in het land maar dat is wel erg ver voor 1 vogel. En ik neig ook naar een valkparkietpop....

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pippa Bekijk Bericht
              Nu maar eens even kijken of er in mijn buurt iets te vinden is, om een of andere reden zitten er veel catharina's boven in het land maar dat is wel erg ver voor 1 vogel.
              Ik zie ,dat jij in N- Brabant woont en op VMP staan advertenties uit Best en Eindhoven.
              Kan een redelijk alternatief zijn.....

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Drum Bekijk Bericht
                Ik zie ,dat jij in N- Brabant woont en op VMP staan advertenties uit Best en Eindhoven.
                Kan een redelijk alternatief zijn.....
                Die heb ik ondertussen ook langs zien komen ja, dat is een ruim een half uur dus wel te doen. Bedankt voor het meedenken!

Opmerking

Ik ken iemand die met catharina's kweekt en in Rotterdam woont. Weet alleen niet of ik hier de naam door mag geven, anders moet je me even mailen?
                  Zelf hebben we nog jong valkparkietpopjes zitten ( nog niet zelfstandig dus kunnen nog niet weg).

Groetjes: Caroline.

Opmerking

JHM Jongen

Opmerking

Ik heb net een mooie wildkleur valkman opgehaald. Ben er heel blij mee.

Opmerking

Ik geloof dat het ook deze kweker is die gereageerd heeft op een adv van mij op mp. Hij komt vrijdag langs met een lutino pop...��

Opmerking

Hoi, Pippa

Daar zul je geen spijt van krijgen.
                          Mooie vogels heeft die kweker.
                          Ik ben zeer tevreden over hem en kom er al 3 jaar.
                          Laat iets weten hoe het was.

Groetjes
                          JHM Jongen

Opmerking

Working...
                          X