Ik ben langzaamaan aan het nadenken over een nieuw maatje voor mijn catharinaman. Mijn andere Catharina is een paar dagen gelden overleden en ik heb het idee dat hij hem mist. Het waren allebei mannetjes. Nu weet ik alleen niet zo goed wat ik erbij zal zetten. Weer een man of een pop? Ik heb eerder voor twee mannen gekozen omdat ik geen ervaring had met de kweek van parkieten, en mijn grootste zorg is ook of ik de jonge vogels wel kwijt kom? Ik heb van mijn koppel kanaries en roodmussen wel twee nesten per jaar en nooit problemen om het jonge spul weer verkocht te krijgen maar heb vroeger wel eens veel moeite moeten doen om niet met jonge zilverbekken te blijven zitten! Weet iemand hier hoe dat zit met catharina's? Ze lijken vrij schaars hier in de buurt trouwens, ik moet ook verder weg om er een te kunnen kopen. Het maakt mij niet zoveel uit of het twee mannen worden of een koppel, vind het wel vreselijk leuke vogels en heb de ruimte voor een nestje af en toe.
Hetzelfde speelt eigenlijk met mijn valkparkiet. Ik heb een pop en wil er graag gezelschap voor haar bij. Neem ik twee poppen of een koppel. Ik zie op internet wel vreselijk veel jonge valkparkieten staan.....
Hetzelfde speelt eigenlijk met mijn valkparkiet. Ik heb een pop en wil er graag gezelschap voor haar bij. Neem ik twee poppen of een koppel. Ik zie op internet wel vreselijk veel jonge valkparkieten staan.....
Opmerking