Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kakariki bij welke vogel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kakariki bij welke vogel

    Hai ,
    Ik heb zelf kakariki's bij welke vogel passen zij het besten ? zonder al te veel onrust ( dus geen gevechten )
    Kan 1 kakariki ( man ) bij een andere ( valkparkiet) (man ) of 1 ( vrouw) kakariki bij een ( vrouw) valk parkiet ?
    Ik ben met alle info die je kunt geven blij
    gr.joris

  • #2

    Opmerking


    • #3
      dankjewel, maar als je koppels (2) hebt en niet wilt kweken kan dat dan ook?
      gr

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          ik moet nog een voilere aan schaffen dus dat maakt niet zoveel uit

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door icejoris
            Hai ,
            Ik heb zelf kakariki's bij welke vogel passen zij het besten ? zonder al te veel onrust ( dus geen gevechten )
            Kan 1 kakariki ( man ) bij een andere ( valkparkiet) (man ) of 1 ( vrouw) kakariki bij een ( vrouw) valk parkiet ?
            Ik ben met alle info die je kunt geven blij
            gr.joris
            mijn ervaringen met kakariken en andere vogels zijn erg goed zelf heb ik 2stellen in de buitenvlucht zitten en heb daar regel matig ook andere parkieten bij zonder problemen dan heb ik het over valken grasparkietjes rossela's en bourkes. heb er ook een tijdje wat kanaries bij gehad ook dat verliep vlekkenloos.

            natuurlijk is dit alles afhankelijk van de ruimte die ze hebben ze moeten zich voor elkaar kunnen opschuilen.
            ook met nestkasten in de voliere heb ik er nog geen problemen mee gehad.

            Opmerking


            • #7
              Ik heb zelf ook kakariki's bij andere parkieten zitten. Toen het mannetje stierf terwijl het vrouwtje op eieren zat kwamen de parkieten het vrouwtje voeren. Je kan ook twee vrouwtjes erbij zetten, dan kweken ze niet maar hebben ze toch een soortgenootje. Ik weet ook niet of dat wel noodzakelijk is. Ik heb opgemerkt dat kakariki's best wel sociaal zijn met andere parkieten ook. Met valkparkieten weet ik het niet. Maar ik vermoed dat dat ook hetzelfde zal zijn.
              Groetjes,
              Ilse

              Opmerking


              • #8
                mijn valkparkieten zijn de beste maatjes met mijn catharinaparkieten .
                ben benieuwd hoe mijn kakariki,s het gaan doen in de voliere op het moment heb ik er vier binnen en een koppel is aan het broeden .
                dus van de zomer gaan er toch wel een paar de voliere in .
                groetjes monica

                Opmerking


                • #9
                  Waarom zou je van beide 1 vogel willen nemen? En niet van beide 1 koppel.
                  Of van 1 soort een koppel?
                  Is voor de vogel veel gezelliger een eigen soortgenoot. Beide vogels zijn heel anders van karakter. Het kan goed gaan daar niet van, maar ze spreken elkaars taal niet.

                  Buiten het broedseizoen kan het allemaal prima samen, maar houdt er rekening mee dat als je gaat broeden je ze toch wel apart moet gaan zetten.

                  Groetjes: Caroline.

                  Opmerking


                  • #10
                    het is niet de bedoeling om tekweken en heb er 2 valkparkieten en 4 catharinaparkieten en van de andere vogels allemaal minstens per 2 of meer.
                    er komen geen broed hokken in .
                    groetjes monica

                    Opmerking


                    • #11
                      Dan zou je het gewoon moeten proberen

                      Opmerking

                      Working...
                      X