Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waterpartij in volière

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Waterpartij in volière

Hallo,

Even een vraagje.
    Ik heb een klein waterpartijtje in de volière staan. Kan ik hier gewoon water in doen, of moet ik dit met iets anders aanvullen ivm bacteriën ofzo?
    Groeten,

-J.J.-

Word het water gefilterd?
    Anders regelmatig verversen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Het wordt niet gefilterd, alleen rondgepompt. Wat zou ik aan moeten houden, eens in de 2 weken vervangen?
      Groeten,

-J.J.-

Opmerking

Dat ligt aan de hoeveelheid vogels, komt er veel ontlasting in ?
        groeten Ton

Opmerking

Er zullen een vogel of 10 inkomen.
          Groeten,

-J.J.-

Opmerking

zoveel mogelijk schoon houden. Meer kan je niet doen.
            groeten Ton

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J.J. Bekijk Bericht
              Hallo,

Even een vraagje.
              Ik heb een klein waterpartijtje in de volière staan. Kan ik hier gewoon water in doen, of moet ik dit met iets anders aanvullen ivm bacteriën ofzo?
              [COLOR="#0000FF"]
              Omdat er een onderzoek liep in de U.K. en ik er analogen tegenkwam, er toen opgedoken om te zien wat er voor ons te halen kon zijn.
              Dat het toen al serieus was wat nu in praktijk te voorschijn gaat komen valt alleen maar toe te juichen.
              Laat ook toe heel veel te verklaren en te onderbouwen met de huidige kennis die inmiddels ook opgedaan is dienaangaande.

Eerst er eens over nagedacht wat men vaststelde en welke mogelijke oorzaken er van werden gedacht.
              Wat vrijwel onmiddellijk te voorschijn kwam was de waterbesmetting met wat je kan benoemen als de natuurlijke waterinhoud.
              Waterflora heeft een evenwicht zodat als mens of dier dit gebruikt er ook altijd een evenwicht kan ontstaan.
              Immers zonder water kan niet voor mens of dier al moet ik toegeven dat er dieren zijn die daarin heel ver kunnen komen.
              Denk maar aan de woestijndieren die hun vocht voornamelijk uit hun voedsel halen zowel plantaardig dan wel dierlijk.
              Dergelijke roepen dan ook onmiddellijk een nieuwe reeks vragen op.

Het water bevatte dus divers leven de reden voor mij om dit levend water te noemen in tegenstelling van alle watertjes al dan niet voor hoge prijs verkocht in de super.
              Kraan water, ondanks dat we hier top water hebben in Arnhem, is veelal vergiftigd met veel extra’s.
              Chloor om te ontsmetten is er een van vele.
              In Rotterdam hoef je bij het koken van de aardappels geen zout toe te voegen.

Voor ons niet van belang allemaal want we gingen het hebben over water voor dieren, vogels die aan de natuur staan.
              Water dat de natuurlijke stoffen bevat heeft zoals gezegd ook die voor ons van belang zijn.
              Mycoplasma bacteriën spelen hierbij de cruciale rol.
              De mycoplasma bacteriën zijn de organismen die de T cellen aanzetten om het immuunsysteem op te waarderen.
              Elke besmetting waar T cellen een rol in kunnen spelen evalueren tijdens een mensen leven van de eenvoudigste T 0 cel tot voorlopig de T 3 cel zoals we nu weten.
              Op dan bereikte moment is er geen sprake meer van ziekte verwekkers, zij worden eenvoudig weg opgeruimd.

Ik deed proeven om het te ondervinden.
              Water hier gewoon in de buurt uit de aanwezige stroompjes die spontaan uit het Veluwe massief ontspringen met een jerrycan opgevangen en thuis aan de levende have als drinkwater verstrekt.
              Een keer in de week beperkte ik mij tot vers de andere dagen gewoon wat er stond en over was.
              In de heemtuin vond ik wat precies aangegeven werd bij de onderzoeken.
              Water dat tot rust kwam langs de rietaanwas op de rand van water en grond.
              Volgens de wetenschap de beste plek om de mycoplasma te ontmoeten.
              Leverde wel eens vragen als ik op de knieën de jerrycan aan het vullen.
              Als ik vertel wat ik ermee deed en wat het onderzoek mogelijk kon betekenen werd er welwillend geluisterd en beaamt dat er wel iets in kon zitten.

Op een van die dagen kwam ik in gesprek met meerdere toehoorders waarvan eentje, die later bleek als professor te zijn verbonden aan het wate museum hier in de buurt gevestigd.
              Zonder elkaar op titel aan te spreken vroeg hij wat mijn bevindingen tot op dat moment waren .
              Een van die bevindingen werd een regelrecht eye opener voor hem
              .
              Ik legde uit wat er toe geleid had om te geen testen op kleine schaal maar wel met de nodige proefdieren van verschillende aard.
              Om die reden zou het dan ook representatief te kunnen zijn.
              Ik vertelde over de tot nu bevredigende gezondheid tot op dat moment, bijna anderhalf jaar van af de start.
              De als zeer gevoelig bekend staande Australische prachtvinken soorten waarbij de kwetsbare Gould Amandine.
              Vogels die nog vaker dan duiven besmet raken en dan met behulp van de medische hulptroepen weer aan de praat werden gebracht en gehouden .

De volgende zaken meende ik te kunnen aangeven.
              De meest bevreemde ontdekking die ik vaststelde was de blijkbaar snel oplopende weerstand.
              Natuurlijk wel gehoopt maar indien het werd vervuld toch redelijk verbijsterd waargenomen het verlagen van het watergebruik met ruim een derde.
              Een derde minder water is nogal wat en kon het in eerste instantie niet geloven.
              Echter herhaald met nauwkeurig meten wees onomstotelijk het feit aan.

De betreffende professor viel mij echter onverwacht bij.
              Hij bracht zijn vakanties door in Zwitserland en daarbij had hij hetzelfde geconstateerd als ik.
              Ook hij had als mens een derde minder aan water gebruik en verbruik.
              Dat constaterend dacht hij eerder aan de gezonde berglucht waar het aan kon liggen.
              Het water werd daar zo uit de bergbeekjes genomen.
              Door mij werd hij op het goede spoor gezet en hij overwoog om water te laten oversturen voor onomstotelijke eigenhandige waarneming maar dan hier in Nederland met dat water.

30% minder vocht in het lijf nodig.
              30% minder kans op allerlei wat ongewenst is.
              Ik vind het nogal wat.
              Dit alles veroorzaakt door wat ik nu steevast noem levend water .

Oh ja, ze bleven gewoon gezond met zijn allen maar dat was iets waar ik al aan begon te wennen.
              Dat waren toen de duiven de tropische vogels mijn cavia’s konijnen kippen en de tropische vissen om maar wat te noemen.
              Hebben hier altijd allerhande vee gehad zo als je kunt bemerken.

Resume: water kan op natuurlijke wijze gezuiverd worden door vervuild water lang riet te geleiden.
              Dus het vervuilde water in rietbassin brengen en van daar af aan weer de kooi in.
              Zou geen zitplaatsen direct er boven plaatsen, maar dat verzin je normaal ook niet boven de voerbak dacht ik zo.[/COLOR]

Opmerking

Kijk aan! Bedankt voor het uitgebreide antwoord!
                Een helofytenfilter behoort helaas niet tot de mogelijkheden in de volière, maar is wellicht een optie voor onze vijver.
                Nogmaals bedankt
                Groeten,

-J.J.-

Opmerking

[COLOR="#0000FF"]Op de allerkleinste schaal kan het met een aquarium gerealiseerd worden.
                  Begroeid met alg kan het ook en met enkele snelgroeiende zoals waterpest, cabomba etc..

Aanwezigheid draad-alg geld dan als graadmeter.
                  De maximale zuivering streef ik niet na, juist de natuurlijke water flora van de microscopische wezentjes brengen een evenwicht in de waterhuishouding van de drinkende dieren, daar is de winst te halen.

Dit soort zaken kan ook met een bodemcultuur die voldoet aan de eisen van de vogels worden bereikt.
                  [/COLOR]

Opmerking

Ik zou het gewoon dagelijks verschonen met normaal drinkwater uit de kraan.

Opmerking

Hoewel Eduard een mooi verhaal neer zet, en het eigenlijk ook wel logisch als je er over nadenkt, ben ik het toch met Nathalie eens
                      Je moet denk ik wel heel erg veel zelfdiscipline hebben om met levend water aan de gang te gaan.

Volgens mij zou dat bij een hoop mensen leiden tot een situatie waarin het verzamelen van goed water dusdanig vervelend word, dat de rest van de hobby er ook vervelend van word. Met alle gevolgen van dien.

Evengoed wel een goed stuk om te lezen, het zet je toch aan het denken!

Opmerking

[COLOR="#0000FF"]Nu met dit weer verrot water binnen een enkel uur(en)
                        Dan wordt water gif helaas.
                        Zorg dan ook voor koel en vers water zo vaak je kunt.[/COLOR]

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
                          [COLOR=#0000FF]Nu met dit weer verrot water binnen een enkel uur(en)
                          Dan wordt water gif helaas.
                          Zorg dan ook voor koel en vers water zo vaak je kunt.[/COLOR]

Wat een onzin,water verrot niet binnen een enkel uur(en).Als je iedere 24 uur het water 1-2x ververst is er niets aan de hand.Mijn konijnen zie buiten wonen drinken echt geen verrot water.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door NathalieM. Bekijk Bericht
                            Wat een onzin,water verrot niet binnen een enkel uur(en).Als je iedere 24 uur het water 1-2x ververst is er niets aan de hand.Mijn konijnen zie buiten wonen drinken echt geen verrot water.
                            [COLOR="#0000FF"]Lijkt mij, dat weinig kennis geen noodzaak is, om toch de roeptoeter aan te zetten[/COLOR]

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
                              [COLOR=#0000FF]Lijkt mij, dat weinig kennis geen noodzaak is, om toch de roeptoeter aan te zetten[/COLOR]

Ik dacht precies het zelfde toen ik uw reactie las,grappig toch dat we het dan op sommige vlakken toch met elkaar eens zijn!

Opmerking

Working...
                              X