Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dosering breedmax

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• dosering breedmax

hallo
    ik ben een kanarie kweker
    wil nu voor het eerst breedmax gaan gebruiken
    nu vind ik de voorgeschreven dosering erg hoog
    10 gram breedmax op 100 gram eigeelvoer
    wie heeft hier al ervaring mee, en wil deze met mij delen
    al vast bedankt

simons

Oorspronkelijk geplaatst door simons
    hallo
    ik ben een kanarie kweker
    wil nu voor het eerst breedmax gaan gebruiken
    nu vind ik de voorgeschreven dosering erg hoog
    10 gram breedmax op 100 gram eigeelvoer
    wie heeft hier al ervaring mee, en wil deze met mij delen
    al vast bedankt

simons
    De fabrikant heeft een bepaalde dosering voorgeschreven. Deze dosering is tot stand gekomen door ervaringen uit de praktijk, onderzoeken etc. We mogen er dus van uit gaan dit doseringsadvies goed is. Toch duiken er berichten op van kwekers die vogels in de nesten aantroffen met b.v. vergroeide poten enz. Dat zou dan aan het middel kunnen liggen, maar evengoed aan de kweker. Bijvoorbeeld door het verstrekken van een onjuiste hoeveelheid.
    Ik gebruik Breedmax al enkele jaren en om eventuele moeilijkheden te voorkomen neem ik de halve dosering. En dit tot volle tevredenheid.

Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
      De fabrikant heeft een bepaalde dosering voorgeschreven. Deze dosering is tot stand gekomen door ervaringen uit de praktijk, onderzoeken etc. We mogen er dus van uit gaan dit doseringsadvies goed is. Toch duiken er berichten op van kwekers die vogels in de nesten aantroffen met b.v. vergroeide poten enz. Dat zou dan aan het middel kunnen liggen, maar evengoed aan de kweker. Bijvoorbeeld door het verstrekken van een onjuiste hoeveelheid.
      Ik gebruik Breedmax al enkele jaren en om eventuele moeilijkheden te voorkomen neem ik de halve dosering. En dit tot volle tevredenheid.

Hans.

Haha. Die Hans .Je vertrouwt het toch niet helemaal. 1/10 of 1/20 dat scheelt nogal.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ik ben voorzichtig, Antoni.... heel voorzichtig.

Hans.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
          Ik ben voorzichtig, Antoni.... heel voorzichtig.

Hans.
          we hebben intussen veel lezers
          maar nog niet veel adviezen
          gebruiken er dan toch niet zoveel kweekers breedmax
          ben toch wel benieuwd naar de dosering
          en vooral kweekers met kanaries
          al vast bedankt

simons

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door simons
            we hebben intussen veel lezers
            maar nog niet veel adviezen
            gebruiken er dan toch niet zoveel kweekers breedmax
            ben toch wel benieuwd naar de dosering
            en vooral kweekers met kanaries
            al vast bedankt

simons
            Hallo Simons !
            Idd. misschien gebruiken niet zo veel kanariekwekers Breedmax.
            Het is niet meer dan een voedingssupplement en de dosering staat in de gebruiksaanwijzing.
            Je kan je zelf natuurlijk ook afvragen of het iets toevoegt aan een prima
            fabriekseivoer als b.v. CEDE
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
              Hallo Simons !
              Idd. misschien gebruiken niet zo veel kanariekwekers Breedmax.
              Het is niet meer dan een voedingssupplement en de dosering staat in de gebruiksaanwijzing.
              Je kan je zelf natuurlijk ook afvragen of het iets toevoegt aan een prima
              fabriekseivoer als b.v. CEDE
              Antoni

Breedmax word nog steeds veel verkocht maar wat jj en Hans zegt klopt wel
              ik zou breedmax alleen gebruiken om zelf eivoer te maken
              en niet om door een kant en klaar eivoer te doen dat doen we ook met aves opfok niet en goed merk eivoer is goed van samenstelling komt nog bij dat in breedmax hele kleine stukjes mais aan toegevoegt is dus past op bijkleuring bij witte en gele vogels

Dik

Opmerking

hey

ik gebruik breedmax door cede eivoer voor ec vogels samen met 6 eieren ik kweek hierdoor 80 procent meer ec vogels bedoel ik

gr klaas
                Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bonkje
                  hey

ik gebruik breedmax door cede eivoer voor ec vogels samen met 6 eieren ik kweek hierdoor 80 procent meer ec vogels bedoel ik

gr klaas

Hallo Klaas !
                  Welke hoeveelheid CEDE eivoer en Breedmax gebruik je bij die 6 eieren?
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:

Opmerking

hey

gr klaas

Opmerking

Opmerking

Wie heeft het over wondermiddeltjes?
                        Wie heeft thuis alles wat de supermarkten inde folder heeft staan??

Breedmax is gewoon een voedingssupplement die je net als AVES etc aan je eigen eivoer kan toevoegen.

Ik gebruik Breedmax al jaren met goed gevolg voor europese insecteneters.
                        Maar dat zou misschien ook kunnen met AVES of misschien met een commersieel voer.
                        Echter mij is allang gebleken dat het commercieel "ei"voer vaak slecht wordt opgenomen door de vogels die ik had.
                        Toen ik met AVES begon waren de bakjes meteen leeg bij ALLE vogels en de jongen kwamen goed groot etc.

Toen ik met europese insecteneters begon kreeg ik er het recept erbij en daar gebruikte men breedmax. Dit heb ik dus overgenomen.
                        Commercieel insectentervoer wordt bij mij zeer slecht opgenomen (en als ik het ruik kan ik daar best inkomen).

Waarom zoekt / noemt men altijd naar wondermiddeltjes?? Weet wat voeding doet, weet wat vogels nodig hebben, blijf bij de natuur maar weet ook dat je het soms uit andere zaken kunt / moet halen.
                        Heb je kanaries en die doen het bij een commercieel eivoer, gebruik het, heb je parkietachtigen die het goed doen etc. Gaat het niet goed zoek waar de problemen liggen en zoek niet naar wondermiddeltjes. EN verwacht niet van vogels elk jaar, elke dag topprestaties. Topprestaties horen gepaard te gaan met rust en mindere tijden.

Opmerking

Er zijn zonder meer veel voedingssupplementen. Rijke keus dus voor eenieder.
                          Ik denk,dat Wessel evenals anderen wat verbaasd was over de melding over een 80% meerkweek van ec vogels.
                          Vandaar de vraag over de verhouding van CEDE en BREEDMAX tot 6 eieren.
                          Mss lezen we dit in een volgend bericht.
                          Vr.groeten van
                          Antoni

homepage:

Opmerking

net als zwartkopje zegt zoek niet naar wondertjes maar ga je eigen weg
                            ik gebruik breedmax nu 1 jaar en echt waar bij mij zijn de nesten groter bv 2008 4 jongen in een nest nu 6 a7 (2009) dus in mijn ogen werkt het ik geef trouwens veel vers onkruid

dosering breedmax

1kg cede wildzang eivoer
                            100 gr breedmax
                            6 ei hard gekookt
                            6 eetlepels diepvries pinkies

gr klaas
                            Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

Opmerking

net als zwartkopje zegt zoek niet naar wondertjes maar ga je eigen weg
                              ik gebruik breedmax nu 1 jaar en echt waar bij mij zijn de nesten groter bv 2008 4 jongen in een nest nu 6 a7 (2009) dus in mijn ogen werkt het ik geef trouwens veel vers onkruid

dosering breedmax

1kg cede wildzang eivoer
                              100 gr breedmax
                              6 ei hard gekookt
                              6 eetlepels diepvries pinkies

gr klaas
                              Dit komt aardig overeen met het doseringsadvies wat door de fabrikant gegeven wordt. Vries je het na bereiding weer in?

Hans.

Opmerking

Working...
                              X