Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hennepzaad of kempzaad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
    Soms wil tarwekiem olie ook wel eens helpen
    Dank je loodje

    Tarwekiem olie heb ik in het verleden ook gebruikt door het zaad, maar werd een beetje een smeerboel.

    Het moet eigenlijk door het eivoer, maar mijn vogels zijn niet zulke eivoereters.

    Maar tarwekiem olie is ook erg goed voor de vitamientjes E, maar daar gebruik ik nu kiemzaad voor.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
      Ik geef het aan mijn gouldamandinen, gemalen, onder het eivoer, zoals hiervoor beschreven. Zie toch geen negatief effekt en zolang er jongkes geproduceerd worden, zal ik het maar blijven geven zeker.

      De regel hier is : als het goed gaat, niet te veel veranderen. Maar overdaad, schaadt altijd. Er kan altijd wel een experimentje van af, maar de basis blijft zeker behouden.

      Als ik bij dit type van vogels geen tien jongen, per koppel en op jaarbasis kan kweken, dan moet er gesleuteld worden, dan moet er nagedacht worden.
      ok, bedankt voor de info.

      Opmerking


      • #33
        Alfons.
        1.Het was mar een grapje richting populier. Ik wist dat hij het wel zou kunnen waarderen.
        2. Jij een leek? Dat is pas lachen. Ik lees altijd alles wat door sommigen wordt geschreven. Daar valt ook jouw posting onder. Hoewel het soms wel moeilijk te begrijpen is. Maar dat ligt aan mij.

        Opmerking


        • #34
          Hoewel het soms wel moeilijk te begrijpen is.
          Neen, dat ligt dan aan mij. Dan heb ik het wederom niet goed beschreven, omschreven...wat dan ook.

          Soms zijn vogelziekten en alles wat daar zo'n beetje rondzweeft, ook moeilijk uit te leggen, op technisch vlak, zodat de andere persoon het zou kunnen begrijpen.

          Wil men iets bestrijden of genezen, dan moet men de levenswijze kennen van dat "ziekteverwekkend" organisme. Medicatie doet ergens iets in deze levenwijze van dat organisme, waardoor het dodend effect kan ontstaan.

          Ik ben wel degelijk een leek als het aankomt op de kweek van diverse vogelsoorten zoals insekteneters, vruchteneters etc... Heb ik totaal geen ervaring mee. Aangenaam is het topic over de Braziliaanse Bisschoppen hier op dit forum. Volg ik wel om iets te kunnen leren. Maar ik ga ze zelf niet kweken, in eerste instantie omdat ik deze vogels niet de nodige ruimte kan bieden, quasi huisvesting.

          Opmerking

          Working...
          X