Gelukkig voor mij zijn mijn ouders niet bepaald goede tuinierders. Hier plukken vooral de vogels de blaadjes van aangezien er vogelmuur te over is om te vieren! Nou vraag ik me a of er hier mensen zijn die zelf “onkruid” kweken voor de vogels. Ik ben dan met name benieuwd naar de ervaringen, en hoe men dit dan doet?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zelf onkruid (vogelmuur) kweken.
Collapse
X
-
Ik ging meestal naar een weide die braak lag, en haalde daar diverse onkruiden.
Wel opletten dat het niet bij een drukke weg ligt.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
-
Zelf heb ik vaak vogelmuur in potten staan.
Ik haal plantjes uit de natuur met wortel en al en zet ze in een pot.
Zijn ze goed aangegroeid, zet ik ze in de volières op een schaduwrijke plaats met een beetje ochtend zon.
Vaak overleven ze niet het hele jaar, laat in de herfst sterven ze af. Maar dat komt omdat ze binnen staan.
Je kunt de potten ook buiten zetten, maar zeker niet in de volle zon. Dan redden ze het ook niet. In de winter sterven ze ook af maar in het voorjaar schiet het weer uit.
Op deze manier heb ik ook kruiden geplant. Vooral munt blijft het binnen goed doen, dit plantje sterft niet af.
Basilicum overleefd het niet, dit is een eenjarige plant.
Op deze manier genieten de vogels, zeker in de broedperiode in de zomer, volop van groen voer wat heel gezond is
Ik moet wel zeggen dat in de vrije natuur heel veel vogelmuur staat, tenminste hier.Last edited by loodje; 18-10-2020, 17:11.
Opmerking
-
Ik heb ooit een paar zakjes zaadjes online besteld bij een handelaar. Veel te duur, maar ik wilde het proberen. Waardeloos, althans bij mij in de tuin. Ik had een vriendin die had een huisje op een tuincomplex. Het groeide daar ongelooflijk hard. Geen zaadjes geplant
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking