Mededeling

Collapse
No announcement yet.

leesbaarheid vogelmarktplaats

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• leesbaarheid vogelmarktplaats

Waarom worden bij vogelmarktplaats alle harde returns (volgende regel) gewist als de advertentie geplaatst wordt?
    Er zijn advertenties die nu nauwelijks leesbaar zijn doordat allesachterelkaargeschrevenwordterzitalleenmaareen spatietussendewoorden
    voor een voorbeeld van een onleesbare advertentie, zie hier:
    De website voor vraag en aanbod op het gebied van vogels.

als de adverteerder een paar komma's zou plaatsen dan zou het al wat beter zijn, maar het lijkt me beter om de harde returns gewoon te laten staan, dat scheelt al een stuk.
    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

Oorspronkelijk geplaatst door HansvdWeerdhof
    Waarom worden bij vogelmarktplaats alle harde returns (volgende regel) gewist als de advertentie geplaatst wordt?
    Er zijn advertenties die nu nauwelijks leesbaar zijn doordat allesachterelkaargeschrevenwordterzitalleenmaareen spatietussendewoorden
    voor een voorbeeld van een onleesbare advertentie, zie hier:

als de adverteerder een paar komma's zou plaatsen dan zou het al wat beter zijn, maar het lijkt me beter om de harde returns gewoon te laten staan, dat scheelt al een stuk.
    Oplossing: programmeertaal gebruiken:

- Wanneer je een regel wilt afbreken, dan [br] typen.
    - Wanneer je een lege regel wilt, dan [p] typen.

Klaar is Kees.

Opmerking

Het voorbeeld is inderdaad erg verwarrend, maar dat komt ook omdat er geen een . (punt) of hoofdletter in staat.

Ik kan kijken of ik het aan kan passen.

Peter.

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Op de 1 of andere manier verandert vogelmarktplaats elke harde return in een spatie, tenminste dat denk ik te zien.
          Dus vogelmarktplaats doet iets met de tekst tussen het akkoord van de adverteerder en het daadwerkelijk plaatsen van de advertentie op de site.
          Die automatische omzetting van harde return naar een spatie die zou er toch wel uit te halen moeten zijn, lijkt mij.
          Ik snap ook niet dat iemand zulke automatische zaken inbouwt, want het levert niks op, een harde return kost niet meer dataruimte dan een spatie, terwijl de leesbaarheid sterk afneemt. En je moet ook nog moeite doen om een dergelijk automatisme in te bouwen.

Opmerking

Beste Hans,

Nee dat doen we niet, we vervagen geen enter door een spatie. Dan had ik het namelijk snel kunnen oplossen.

Wat er wel gebeurt is dat alle HTML, zoals al eerder in een post werd aangegeven, wordt weggehaald (bv; <br> <b> enz). Dit om misbruik te voorkomen. Mensen kunnen anders andere kleuren of letterype gaan gebruiken.

Zoals ik gezegd heb zal ik er naar kijken. Maar blijf er ook bij dat als men een punt achter een zin zet en begint met een hoodfletter dat het prima te lezen is.

Zodra er tijd is ga ik het aanpassen en dan neem ik meteen de opmerking mee dat er te veel oude berichten op de website staan. Misschien hebben jullie een idee hoelang een bericht maximaal op de website kan staan?

Zelf dacht ik aan 6 weken, daarna wordt hij automatisch verwijderd.

Ik hoor graag jullie gedachte!

Peter.

Opmerking

Zes weken of langer???

Ligt aan de categorie bij "te koop/ gevraagd" kan het zes weken zijn. Hoewel ik dit al vrij lang vind. Ik denk dat vier weken ruim lang genoeg is. Bij evenementen kan dit langer zijn tot bij voorbeeld de datum na het evenement.
              mvg Lucky

Opmerking

Wat er wel gebeurt is dat alle HTML, zoals al eerder in een post werd aangegeven, wordt weggehaald (bv; <br> <b> enz). Dit om misbruik te voorkomen. Mensen kunnen anders andere kleuren of letterype gaan gebruiken.
                Maar blijf er ook bij dat als men een punt achter een zin zet en begint met een hoodfletter dat het prima te lezen is.

Opmerking

Vandaar ook dat ik zei, maar dat werd ontkend door de webmaster, dat op vogelmarktplaats iedere harde return (enter toets, volgende regel) automatisch wordt vervangen door een spatie.
                  Hij mag dat van mij gerust blijven ontkennen, maar ik ben blijkbaar niet de enige die dit opvalt.
                  De enige andere mogelijkheid is dat op vogelmarktplaats alle harde returns worden weggelaten, zelfde effect.
                  Moet beter kunnen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansvdWeerdhof
                    Vandaar ook dat ik zei, maar dat werd ontkend door de webmaster, dat op vogelmarktplaats iedere harde return (enter toets, volgende regel) automatisch wordt vervangen door een spatie.
                    Hij mag dat van mij gerust blijven ontkennen, maar ik ben blijkbaar niet de enige die dit opvalt.
                    De enige andere mogelijkheid is dat op vogelmarktplaats alle harde returns worden weggelaten, zelfde effect.
                    Moet beter kunnen.
                    Programmeertaal lukt toch echt wel! Als je een regel wilt afbreken zet je op het moment dat je naar een andere regel wil <br> neer. Wil je een spatie, dan maak je er een <p> van.

Zie resultaat:

Opmerking

Enter in VogelMarktPlaats is opgelost

Het probleem met de leesbaarheid is opgelost

Als men nu in een advertentie een enter zet (dus gewoon op "enter" drukken) dan zal er in de advertentie ook een enter verschijnen.

Voor de mensen die het willen weten, dit is de code die het mogelijk maakt.

tekst = replace(tekst, VbCrLf, "<br />")

Peter.

Ps, dit geld alleen voor nieuw geplaatste berichten.

Opmerking

Opmerking

Hoi Serinus,

Ik hoop dat ik meer opmerkingen krijg over de nieuwe lay-out.
                          En, je bent niet de eerste die het zegt over de thumnails. Het is iderdaad wat "drukker" als de vorige opzet.
                          Maar ik dacht dat het wel makkelijk zou zijn als je een thumbnail zou zien.

Het meeste werk zat hem trowuens niet in de lay-out maar meer op de achtergrond (de database). Als het goed is dan laad de pagina sneller.

Ik hou het plaatjes verhaal even in mijn achterhoofd, ik kan het zo weer veranderen.

Bedankt voor je opmerking!

Peter.

Opmerking

Ik heb er maar een appart ontderwerp van gemaakt, kijk hier maar even:

Daar kan je je mening geven.

Peter.

Opmerking

Hallo Peter,

Maar ik dacht dat het wel makkelijk zou zijn als je een thumbnail zou zien

Opmerking

Working...
                              X