Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere schoonmaken tijdens kweekperiode?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Barend Bekijk Bericht
    het gebruik van een stofzuiger in een voliere snap ik niet helemaal , de mijne zitten ook in een voliere maar daar ga ik niet stofzuigen, wel in het binnen verblijf waar ik rondloop.
    gewoon tussen die vogels komen zijn ze veel sneller aan je gewend.
    succes
    Ik heb in de binnenko0i tegels en gebruik de stofzuiger vooral bij de randen waar zich resten van bijvoorbeeld houtsnippers bevinden.

    Al met al heb ik het probleem groter gemaakt dan het was. Jongen zijn allemaal probleemloos op stok gekomen. Weet ik weer voor volgend jaar.

    Groeten

    Opmerking


    • #17

      Opmerking


      • #18
        Wat jou overkomt met de Bichenows was eigenlijk de reden waarom ik mijn vraag op het forum had gesteld.

        Ik heb alleen maar Goulds. Toen de eieren pas waren gelegd vlogen de vogels van het nest zodra ik binnen kwam. Dichterbij het uitkomen van de eieren bleven ze vaster op het nest. Maar in dat geval moet je ze alsnog van het nest halen ( bij mij in ieder geval) om te kunnen schoonmaken.

        Twijfel nog steeds of in dat stadium je dat wel moet doen. Ben nu pas begonnen toen de jongen net uit het nest waren of bijna uit het nest kwamen.

        Opmerking


        • #19
          frank wat ik begrepen heb in andere topics van jou heb je de vogels nog niet zolang, deze hebben natuurlijk wel een gewenningsperiode nodig, ik denk als je vogels goed gewend zijn dat dit geen problemen meer oplevert.

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen Bekijk Bericht
            Wat jou overkomt met de Bichenows was eigenlijk de reden waarom ik mijn vraag op het forum had gesteld.

            Ik heb alleen maar Goulds. Toen de eieren pas waren gelegd vlogen de vogels van het nest zodra ik binnen kwam. Dichterbij het uitkomen van de eieren bleven ze vaster op het nest. Maar in dat geval moet je ze alsnog van het nest halen ( bij mij in ieder geval) om te kunnen schoonmaken.

            Twijfel nog steeds of in dat stadium je dat wel moet doen. Ben nu pas begonnen toen de jongen net uit het nest waren of bijna uit het nest kwamen.
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

            Opmerking


            • #21

              Opmerking


              • #22
                Wij komen idd zo vaak in de voliere dat het logische gevolg is dat de vogels er automatisch aan wennen.
                Wij geven voer in de voliere maar hebben ook 2 silo's hangen. echter, nieuw is altijd speciaal. Net als insectenpate, er is altijd genoeg maar als ik met nieuwe de voliere in kom dan komen ze op het bakje zitten om te eten. Zal morgen een foto plaatsen.
                Lijkt wel of ze het toch speciaal vinden om uit de hand of uit het bakje te eten.

                Het ligt idd aan de grootte van de voliere of kooi of het mogelijk is dat ze er aan wennen en of er rust in de voliere blijft met het in de voliere zijn.
                Ik denk dat je het weloverwogen doet en dat moet je ook geheel naar eigen gevoel en ervaring doen. Als je door het op de manier van een ander te doen jongen verliest, dan baal je enorm.
                Gewoon op je eigen gevoel blijven doen dus!

                Groetjes, Chantal
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                Opmerking


                • #23
                  Daar heb je natuurlijk gelijk en de omstandigheden zijn overal verschillend.
                  En uiteindelijk moet jezelf keuzes maken.

                  Neemt niet weg dat ik nog steeds luister naar de adviezen van ervaren kwekers. Met het probleem dat ook die op vele terreinen van menig verschillen. Maakt het ook wel weer leuk.

                  Het leuke is dat ook de vogels verschillen ook bij mij zijn er een paar Goulds die gewoon uit het bakje eten terwijl ik het nog vast heb. Er is er 1 die elke dag zit te wachten op de rand van de plek waar ik het badje plaats. Hij ziet me schijnbaar al aankomen.

                  Groeten

                  Opmerking


                  • #24
                    Ja, zo leuk is dat he! En daardoor worden andere vogels ook weer tammer.

                    Wij hebben een Japanse meeuw popje die heel mak is. Je kan haar gewoon aanraken en als je bij de voliere bent dan gaat ze aan het gaas hangen of op de balk zitten en dan kun je haar door het gaas aanraken of aan de teentjes zitten. Leuk! Te meer daar ik vroeger tamme parkieten had. Dat is heel anders maar daarom is dit met een 'tamme' priet ook al erg leuk.

                    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
                      Ja, zo leuk is dat he! En daardoor worden andere vogels ook weer tammer.

                      Wij hebben een Japanse meeuw popje die heel mak is. Je kan haar gewoon aanraken en als je bij de voliere bent dan gaat ze aan het gaas hangen of op de balk zitten en dan kun je haar door het gaas aanraken of aan de teentjes zitten. Leuk! Te meer daar ik vroeger tamme parkieten had. Dat is heel anders maar daarom is dit met een 'tamme' priet ook al erg leuk.

                      Chantal,

                      Hoe maak je die vogels zo mak? Of gaat dat vanzelf?

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door frankhermens Bekijk Bericht
                        Chantal,

                        Hoe maak je die vogels zo mak? Of gaat dat vanzelf?
                        Hoi, ik mail je dit weekend even hierover. Er is hier ook een chat maar eigenlijk zit ik daar nooit op en weet niet hoe dat werkt.

                        Groetjes, Chantal
                        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                        Opmerking


                        • #27

                          Opmerking

                          Working...
                          X