Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
het is zonde dat er zoveel vogels zijn die voor (trek) onderzoek geringd zijn,is ook een vorm van "vervuiling" .
Hier kan ik me tot op zekere hoogte wel iets bij voorstellen, maar degenen die zich hier werkelijk enorm aan ergeren dienen zich wel te realiseren dat er enorm veel informatie en kennis over vogels uit ringgegevens zijn en worden vergaard!
M.a.w. serieuze tegenstanders van ringetjes aan wilde vogels zouden dan ook het overgrote deel van de moderne vogelliteratuur dienen af te wijzen.
Verder valt nog te denken over ringonderzoek aan sterk bedreigde soorten?
Met behulp van ringonderzoek vergaarde kennis en kunde kan wel eens op de valreep leiden tot de laatste redding.
Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
ik heb dat geschreven als fanatiek beginnend vogelfotograaf ,en ja dan stoor ik mij daar hevig aan,net zoals al het andere wat op de foto komt wat door mensen handen is aangebracht of heeft laten slingeren,m.a.w foto van vogel op lantaarnpaal is ook "vervuiling"een plastiekzak of emmer op de plaat is ook "vervuiling".
ik als fanatiek vogelkweker zeg elke gekweekte vogel zou geringd moeten worden/zijn.
ik als incidenteel meehelper( aanbrenger van ringen of data opnemend/opschrijvend persoon) van vogelvanger voor ringenonderzoek zeg:
hoe meer we er vangen hoe meer we er kunnen ringen hoe meer info we hebben op de langere termijn.
nogmaals pure vervuiling een ring op een foto waarop een vogel staat die genomen is in de "vrije" natuur.(topic gaat over zomaar een mooie foto,en dan is een ring op de foto van een vogel in de vrije natuur niet mooi,in mijn ogen
ik had nog meer vandaag op de plaat te weten lepelaars,tapuiten,graspieper,zanglijster,1 of andere ruitersoort,fitis,blauwborst ,rietgors,rietzanger etc. etc. etc.
maar probeer telkens met "nieuwe" soortjes te komen,is met deze wel aardig gelukt toch?
zal tapuiten etc. wel eens erop zetten nog, nu niet , ben druk.
mvg
Opmerking