Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mooie aparte vogels, leuk!
    Nog wat aparts dan, wie het weet mag het zeggen...

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

• Krombektimalie?of babbler
      Heb je nog een foto waar hij strakker zit?
      Mvg,
      Kingfisher
      Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

• Het is een Furnarius leucopus ofwel Bleekpoot-ovenvogel.

De volgende zie je ook niet dagelijks:
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

• [QUOTE=Ton Koek;97822]Het is een Furnarius leucopus ofwel Bleekpoot-ovenvogel.

Ja die zijn wel een maatje groter dan wat ik aangaf,heb me verkeken op de snavel.
          Mvg,
          kingfisher
          Mvg,
          Kingfisher.

Opmerking

• Geen mooie foto

Af en toe even bijkomen en genieten van de studiezang.
            Zodra de garage klaar is gaat oude schuur plat en gaan vollieres weer op andere plek.
            Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

• Een leuke klus in het vooruitzicht dus, veel plezier.

Vandaag zowaar een zeldzaam beestje in beeld, geen superfoto maar toch. Een waterrietzanger.

Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

• ton,
                ik denk dat je er ff naast zit, dit is in mijn ogen een rietzanger en geen waterrietzanger.

dit is de kopstudie van een wel hele mooie man watervriend ( blijven wrijven a.u.b.).

Opmerking

• reactie

Heb je mooi nog wat te doen in de bouwvak Krien.

Ton hoe Zeldzaam zijn die waterrietzangers? Lijkt me niet dat je die heel vaak tegen komt. Ik lees net dat het water er weer voor weg kan. Ik dacht ook dat deze wat bruiner op de kop was dan de gewone rietzanger.

Zilverreiger:
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• kop studie rietzanger :

jij heb toevallig geen foto van rugdek?
                    daarin zou het verschil gelijk duidelijk worden .
                    het feit is namelijk dat waterrietzanger poppen nog al eens kunnen lijken op mooie mannen van de rietzanger ook de juveniele kunnen op de rietzanger lijken ( en dan doel ik met name op het feit dat als men ze ziet in een flits in de vrije natuur) , de rugdekken geven dan uitsluitsel.
                    voorbeeld van rugdek en zie de streep doorlopende op de kruin van de vogel rechts, de vogel rechts is dus de waterrietzanger ( en ik denk zelf dat dit een pop is gezien de hoeveelheid bruin bezit of een eerste jaars man in nog geen broedkleed) :

mvg

foto's zijn geleend van internet.
                    en komen o.a van deze link af:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                      ton,
                      ik denk dat je er ff naast zit, dit is in mijn ogen een rietzanger en geen waterrietzanger.

dit is de kopstudie van een wel hele mooie man watervriend ( blijven wrijven a.u.b.).
                      Deze vogel doet me denken aan een Napoleon wever (pop) denken.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                        waar ik heb gekocht heb zeiden ze dat hij 60 jaar oud was, ik heb hem nu 5 jaar.ik kan me dat toch wel voorstellen dat hij 65 jaar oud is, de stam ziet er heel oud uit, en is ongeveeer 8 cm dik.

maar je denkt dat hij over de top is?
                        Ik heb er nog even over nagedacht , en denk dat de grond armoede heeft.
                        dus een keer nieuwe grond zou kunnen helpen,denk ik.
                        Oude druivenstokken worden vooral verkocht als decoratie, (en natuurlijk om er een paar centen aan te verdienen) als hij nog vruchten voortbrengt is dat natuurlijk meegenomen.

Er is speciale mest voor druiven in de handel. Bananenschillen en gemalen eierschalen zijn ook goede meststoffen. Anders moet je even bij bewoners in de wijk zien waar je woont: hebben die een goeddragende druif die ook nog wat te pruimen is, dan zou je daar een paar stekken kunnen vragen.
                        In januari snijden, stukje van 10 cm, beetje stekpoeder eraan, in plastic pot, plastic zak erover heen en op 20 graden zetten. Als de stek gaat uitlopen zakje eraf. Afharden naar 15 graden en na half mei naar buiten.

gr
                        Hans.
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

• 30 graden of meer ...............geringd dient er te worden

val niet mee in die hitte, peentjes zweten :

er zijn dagen dat ik denk: was het kweekseizoen maar weer voorbij,want dit is niet normaal allemaal. zoveel en zoveel verschillend, gewoon alles lukt, kan niet normaal gesproken!!!!!!!!!!!!!!!!

Opmerking

• Ik heb toch gewoon gelijk, het is een waterrietzanger want hij zat in het riet bij het water, dussss..........

En nee, verder geen foto's helaas.
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                              Ik heb toch gewoon gelijk, het is een waterrietzanger want hij zat in het riet bij het water, dussss..........

En nee, verder geen foto's helaas.
                              hahahaha en of dat tie gelijk heeft hahaha.

Opmerking

• gevoelig voor bladluis? waar ik werk behandelen we ze nooit voor bladluis e.d.

Opmerking

Working...
                                X