Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
je kan ook eens proberen alleen je middelste scherpstelpunt te gebruiken(in je menu instellen)als je dan op vogel mikt, liefst ogen, zal het prikkeldraad er niet scherp opstaan.
Even verderop deze, is dat een gewone Turdus merula? Ik vind de keelvlek wat apart.
Gefeliciteerd Ton,
dit is een half albino merel vandaar dat de keel een beetje wit vertoont.
Bij mij in het dorp leven ook 2 merels met witte onderdelen, namelijk eentje met witte oren en eentje met een witte nek. Dit komt wel is vaker voor bij merels. Maar het is toch leuk dat je er eentje gezien hebt, want zo vaak zie je ze niet.
mvg,
sibrand
Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.
Wat voor naam moet ik hier bij zetten? Grauwe Gors misschien?
Ik denk dat ik net op het moment bij het nest lang kwam. Het beestje kwam opeens aanvliegen met een insect. Ik heb een serie er van gemaak
Henk3 het is geen grauwe gors,kijk o.a. eens naar snavel ( en oei er zit een spin in oei oei)en kijk eens naar poten/nagels,naar de bouw van de vogel en naar en rond het oog.
weet je wat jij moet doen? ( en niet pieperen nu)
als je gaat fotograferen er een boekje bij houden (of twee) 1 om op te schrijven welke vogel waar ( habitat etc. ) en 2 een veldgids over vogels of iets dergelijks.
sommige vogels lijken erg op elkander,vaak staat het gedrag of geluid ook beschreven en aan de hand daarvan in combinatie met jouw plaat kan je dan tot een determinatie komen.
mvg
ps: wk -tje heeft weer wat geplaat hoor,zal vanavond wel ff kijken of ik ga plaatsen hier.
Vandaag wat foto's gemaakt op het terrein achter mijn werk,naast die dat paar kieviten van vorig berichtje kwam ik ook deze tegen,bonte plevier met jongen,wel van veraf kon helaas niet zo dicht bij komen.
Hallo Henk3. Ben jij wel eens thuis of eet je onderweg? geen stijve nek van alsmaar in die auto slapen? Groet Kees Nieuw Zeeland
Ha, ha, ik heb thuis niet zoveel te beleven, vandaar zo nu en dan ff weg.
Winterkoning
Henk3 het is geen grauwe gors,kijk o.a. eens naar snavel ( en oei er zit een spin in oei oei)en kijk eens naar poten/nagels,naar de bouw van de vogel en naar en rond het oog.
weet je wat jij moet doen? ( en niet pieperen nu)
als je gaat fotograferen er een boekje bij houden (of twee) 1 om op te schrijven welke vogel waar ( habitat etc. ) en 2 een veldgids over vogels of iets dergelijks.
sommige vogels lijken erg op elkander,vaak staat het gedrag of geluid ook beschreven en aan de hand daarvan in combinatie met jouw plaat kan je dan tot een determinatie komen.
mvg
Opmerking