Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mijn complimenten Danny voorzover je daar wat mee kan.

Ik had een poging gedaan om een discussie op gang te brengen en om er samen dan wat van te leren maar dat lukt hier schijnbaar niet. Nou ja dan maar niet.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
      Wat is er goed en wat is er eventueel fout aan deze foto?
      De volgende instellingen zijn gebruikt om het onderwerp te beschieten.

Diafragmavoorkeuze (AV)
      Sluitertijd 1/3s
      Diafragma F11
      Iso 100
      Belichtingsafwijking 0.3
      Spotmeting

Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
        Wat is een blauwmusje Loodje?
        Ik vermoed een heggemus?
        Klopt helemaal, wij noemen een heggemusje een blauwmusje.
        Zo noemen wij hier een vlaamse gaai een Hannikauw.
        groetjes
        Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Ik had een poging gedaan om een discussie op gang te brengen en om er samen dan wat van te leren maar dat lukt hier schijnbaar niet. Nou ja dan maar niet.
          Als ik er verstand van had, zou ik de discussie aan zijn gegaan, maar helaas dat heb ik niet.

Ik mis je mooie foto's Henk.
          groetjes
          Heidi

Opmerking

• Geweldige mooie foto's Danny.
            En toch een paar vogels gezien hoor.
            groetjes
            Heidi

Opmerking

• Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

• Wat ik wilde bereiken is om gewoon eens andere meningen te lezen om tot betere resultaten te komen en er dan allemaal wat lering uit te trekken maar het idee miste het doel vandaar enige teleurstelling van mijn kant.

Toen ik de foto's bekeek op de computer dacht ik, nog even en die molen vliegt in de fik. Volgens mij draait ie te hard.

Jullie kunnen natuurlijk niet weten hoe hard het waaide op dat moment, ha, ha. zo is het ook realiseer ik mij.

Om mijn doel te bereiken had ik denk ik de overbelichting terug moeten zetten op 0 of op -0.3. Ik denk dan ook dat ik geen langere sluitertijd nodig had maar een wat snellere. Overigens die overbelichting van 0.3 was per ongeluk blijven staan van een vorige foto opnamen. Dat verklaart wel wat Ton een ietwat fletse foto noemt denk ik.

Het F-getal had denk ik achteraf niet op F11 moeten staan maar zo rond de F10 of F9.
                Naar mijn achteraf idee had ik de wieken van het molentje dan wat natuurlijker zien draaien, dus minder hard. En ik had dan wat meer wiek gezien denk ik.

--
                Maar waarom zouden julliie: Danny en Ton, voor een langere sluitertijd gekozen hebben? Ik ben bang dat de molen dan weg zou gaan vliegen namelijk.

De foto is vanaf de rijstzak gemaakt.

Hier is het ook mooi wit Ton.

--
                Loodje leuk dat je wat van me mist, ha, ha. Maar ik denk dat dat nog wel mee valt toch?
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Maar waarom zouden jullie: Danny en Ton, voor een langere sluitertijd gekozen hebben? Ik ben bang dat de molen dan weg zou gaan vliegen namelijk.

De foto is vanaf de rijstzak gemaakt.

Opmerking

• Ik persoonlijk vindt, dat je de sluitertijd niet te lang moet nemen, omdat er ook nog wuivend gras opstaat.

Omdat je dat glad getrokkene van die waterval effect dan niet alleen op de wieken krijgt maar ook op het gras.

Geen diepte effect meer en geen details meer enzo.

Maar dat is mijn zo even uit het blote hoofd mening.

De bomen staan iig stabiel maar het gras is nu al onscherp, daarom concludeer ik dat het waait

Maar ja, ik ben ook maar een amateur fotograaf
                    Met vriendelijke groet:
                    Henk.

Opmerking

• Aan het wuivende gras had ik niet gedacht, verder vind ik Danny's reply helemaal duidelijk.

Nog een plaatje uit de oude doos, Yuhina nigrimenta.

Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek

leuk plaatje , maar wat houd het bordje in??

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                          Aan het wuivende gras had ik niet gedacht, verder vind ik Danny's reply helemaal duidelijk.

Nog een plaatje uit de oude doos, Yuhina nigrimenta.

Ton,

Voor mij een super foto. Wat is dit lang geleden dat ik deze vogels heb gezien. Ik heb ze ook nog weleens gehad toen ze nog te betalen waren.

Ik vond het toen echt super vogels.

Tja de oude tijd.
                          M.vr.gr.
                          Wim van der Linden
                          http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

• [QUOTE=Henk Adelerhof;209642]

De bomen staan iig stabiel maar het gras is nu al onscherp, daarom concludeer ik dat het waait
                            __________________________________________________ _______________________________

Henk die conclusie is toch nog makkelijker te zien , de molen staat te draaien

Opmerking

• Persoonlijk vind ik dat het hoofdonderwerp in de foto "de wind-watermolen" was.
                              Dus alle accenten op de molen. Het gras en bomen zullen inderdaad 'redelijk vervormd' en archie lelijk zijn.
                              't Is ofwel het ene of het andere.
                              Jullie zeggen het maar.

Grt
                              Danny

Opmerking

• [QUOTE=Barend;209654]
                                Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof

__________________________________________________ _______________________________

Henk die conclusie is toch nog makkelijker te zien , de molen staat te draaien
                                Haha ja klopt, maar als de sluiter maar lang genoeg open staat pak je alles mee.
                                De kunst is, vindt ik dan, om bij windvlagen net af te drukken, als molen een zwiepert krijg.
                                Want de molen richt altijd naar de kant waar de wind vandaan komt.
                                Dus moet je zorgen dat je de wind in de rug hebt, en dus recht voor de molen staat.
                                Dan raakt de wind eerst de wieken en komt dan pas bij het gras.
                                Jammer dat hier niet zo'n molen in de buurt is.
                                Gewoon even een mening.

Voor de rest zit ik mij te proberen te excuseren dat het wel logisch is eigenlijk.
                                Met vriendelijke groet:
                                Henk.

Opmerking

Working...
                                X