Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
    Gebruik jij flitslicht of niet Broto?
    Nee Henk, ik gebruik geen flitslicht
    vriendelijke groet
    Henk

Opmerking

• Mag ik vragen wat voor verlichting er in de kooi zit?

groeten eddie

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door girlits
        Mag ik vragen wat voor verlichting er in de kooi zit?

groeten eddie
        Hoi Eddie, ik maak de foto's heel primitief.
        Heb een grote parkieten TT kooi een beetje aangepast
        Aan de binnenkant van de tralies heb ik een insteekhoes voor papier geplakt,1die een beetje mat is, zodat het licht een beetje tegengehouden wordt.
        Ik gebruik ook geen licht in de kooi.
        In de bodem heb ik een gat geboord, zodat het zitstokje er door steek, zo kan ik hem nog draaien
        De kooi staat op een frame.
        Maak de foto's door het openstaande klepje.

Heb er een keer een foto van gemaakt van de opstelling, zal hem is zoeken
        Camera op statief en afstandbediening in de hand

Henk
        vriendelijke groet
        Henk

Opmerking

• heb er nog 1

vriendelijke groet
          Henk

Opmerking

• Dit is de opstelling van de camera

vriendelijke groet
            Henk

Opmerking

• Die twee vind ik veel mooier. Het enige verschil is de de diafragma-instelling, 7,1 of 8. Zou dat zoveel verschil maken?

Ik had ook zoiets als opstelling een keer, alleen zebravinken zijn dan zo irritant om er uit te vliegen.

Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

• Hier lukt het ook alleen met daglicht.Dit voorkomt in ieder geval schaduw langs de vogel.
                groeten eddie

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Mvg,
                    Kingfisher.

Opmerking

• Hoeveel foto,s heb je van deze twee gemaakt voordat zo naast elkaar zaten.Kan me voorstellen dat het veel geduld kost als er weer eens een boven op de stronk of op de grond zit.Welke lampen heb jij<waar> in de kooi?

groeten eddie

Opmerking

• reactie

Kingfisher,
                        Ik heb verschillende achtergronden maar nog niet de kleur lichtgroen of blauwgroen. Wel donkerblauw en geel. Vind ik wat te. Enne ik waardeer goeie idee'tjes.

Girlits, ik heb hier een hele serie van met leuke poses. Het is intensief werk en zeker wel tijdrovend. Maar ook wel leuk.
                        Lampen U5 armatuur (dubbel) 2 x daglicht tl dun. (boven en voor de vogel) En dan nog wat spaarlampen aan de kant van waar ik de foto schiet. De kooi is voorzien van een flink draaiplateau waarin ik de zitplaatsen snel kan omwisselen.
                        Verder is de gehele kooi in en uit elkaar te halen binnen 1 minuut. Ik heb er over nagedacht zeg maar.
                        Ik ga er hobbymatig mee de boer op, tegen een onkostenvergoeding.
                        Dus verder is het ff geheim van de smit.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• en de laatste voorlopig maar weer

vriendelijke groet
                          Henk

Opmerking

• knappe foto's heren,knappe foto's.

Ton hier hetzelfde probleem hoor,probeer er maar eens een meesje bv in te houden ......ga je niet lukken,gaat je niet lukken

bij jouw ton vind ik het wel jammer dat schaduw te zien is,jij flits wel? ( schaduw maakte voorheen niet zoveel uit voor mij maar als ik de foto's van de mannen ziet dan moet ik voor mezelf eerlijk bekennen dat ik ze dan toch mooier vind dan degene die ik in het verleden heb gemaakt in mijne fotokooi).

ik heb namelijk in mijn fotokooi hetzelfde probleem,wil nu toch een handzamere gaan maken en 1 die voorzien is van natuurlijk licht ,zodat ik niet meer hoef te "flatsen".
                            nu wil ik glazen dak gaan maken,moet ik dan helder glas nemen of mat/melk glas? of is plesplex wat? (i.v.m. gewicht van de totale fotokooi).
                            mvg

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Deze zijde tegen een raam plaatsen en klaar is je lichtbron.
                                Dat gaat hem niet worden hoor, of je krijg alsnog schaduw, of in ieder geval aan de zijde van het raam overbelichting,, daardoor krijg je vertekening van de kleur
                                vriendelijke groet
                                Henk

Opmerking

Working...
                                X