Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• laatste gok

Laatste gokje, wordt gek van al die kleine bruine vogeltjes

Een tapuit??
    vriendelijke groet
    Henk

Opmerking

• Poeh, poeh. Gokje. De eerste foto is een juveniele braamsluiper. De tweede foto een roodkeelnachtegaal, de derde en vierde zeggen me niets. Hooguit is de derde een timalie maar goed dat is een grote familie.

Vr. gr.

Wim

PS. Zoek ook al een tijd zwartkoppen. Zijn niet al te dik gezaaid.

Opmerking

• Nou

Stiekemekijkvogels op zaterdag, ben ik benieuwd wat we morgen weer voorgeschoteld krijgen. Zie in één keer dat er nog meer plaatjes bijgekomen zijn. Sjonge je bent op dreef W.K. Mooi man.

Broto, ik zou al blij zijn als ik zo'n ijsvogeltje voor me zag zitten. Meestal blijft het bij langs vliegen. Een goede kennis van mij heeft er pas nog één prachtig op de foto gezet.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• man inspecteert nestingang

kijk broto dit is een man overjarig en in broedkleed,
          geef mij eventje de tijd om wat op te zoeken (foto's van 1 jarige tapuitjongen en misschien kan ik je dan aan de hand daarvan wat uitleggen broto).
          heeft je geduld?

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning

hahaha ik leer snel
            enne piet is deze dan beter qua conditie
            mvg
            Ja hoor deze bruinnekmusgors is prima in conditie. Je trekt het je toch niet aan hé, zo'n geintje(hoopte ik) hahahaha
            mvrgr

Piet

Opmerking

• natuurlijk piet zijn dit geintjes hahahahahahaha
              ik geloof namelijk ook niet dat er al teveel aan de conditie van de vogels gedaan hoeft te worden haahahhahaa
              maarre ik ga ff wat van jouw gebruiken hoor (geloof ik dan ) om broto wat uit te leggen oké???
              mvg

Opmerking

• OK denk wel dat ik weet wat je wilt laten zien. Ga je gang
                mvrgr

Piet

Opmerking

• let op zijn jongen van rond 1 jaar oud

piet ik bedoelde deze (onderstaande) maar ik kan niet goed met deze verduidelijke wat ik zeggen wil eigenlijk.
                  men moet naar sokjes kijken(de mate/hoeveelheid) van zwarte stipjes,men kan bij niet volwassen vogels naar de vleugelbochten kijken ,zwart bezit.men kan naar wenkbrauwstreep kijken.
                  hier twee vogels vanuit hetzelfde nest ,met van die "goeie" gouden ringen,hahaha hoef ik dus niet onherkenbaar te malen dat waren ze al van zichzelf niet af te lezen namelijk hahahahaha,weet alleen niet meer zo goed in welk jaar dit dan geweest moet zijn.
                  wat ik nog wel weet is dat ze erg krap geringd waren.

mvg
                  ondanks dat het niet echt duidelijk is hoop ik het een beetje te hebben uitgelegd.
                  hou ook aub weer in de gaten van soort/ondersoort verhaal gebeuren hé.

heb ik het zo goed gedaan piet?? (of moet ik het weghalen?).

Opmerking

• goede uitleg

Prima uitleg, zeker zo met foto's met kringen
                    Zal er op letten als ik ze weer tegen kom in het veld

Henk
                    vriendelijke groet
                    Henk

Opmerking

• ohja wat ik vergeet is dit ,bij de linkse vogel zijn de pennen nog niet geheel door (in rondje 2).

en wat ook mijn bevinding is dat is het feit dat het zwart doffer word naarmate ze ouder worden,zoals je kan zien op de foto's met jongen pikkie zwart en kijk bv die foto van die man die de nestgang inspecteert maar eens.

let wel op dit is dus mijn eigen bevinding ,is dus geen wetenschappelijk vastgelijk feit o.i.d.
                      misschien is het gewoon een tekort aan stoffen in de voeding (kan ook gewoon zomaar hoor).
                      mvg

Opmerking

• En nu nog een foto van de roodkraaggors .De pop zit nog steeds alleen en doet het prima niet dat ik er geen man bij wil maar heb ook nog andere vogels waar ik naar op zoek ben en met dit weer groeit mijn geldboompje niet zo hard.Trouwens de europesen boeien me iets meer en ik zal eerder 100 km rijden voor iets wat ik graag hebben wil dan voor iets wat eigenlijk is meegenomen omdat het bij de vorige eigenaar verpieterde.Heb ook niet dat ik alles wil kweken wat er te koop is.Heb het liefst vogels die mooi getekend zijn en ook nog mooi zingen.Als het dan ook nog allemaal in een vlucht kon en bij mekaar kon overwinteren zou het helemaal mooi zijn.Afgelopen tijd hele dag heen en weer lopen met flesjes en voer voor alle hokjes.Lijkt ondankbaar werk maar als ik dan hoor dat de blauwborst en de nachtegaal al weer zachtjes beginnen te zingen de putters al weer volop weet je waar je het voor doet.Van mij mag de lente beginnen.
                        groeten eddie

Opmerking

• nou ehhh gerard 6 lukt niet hoor

he die gerard 6 zoals je kan zien ben ik tot diep in de nacht voor je opzoek geweest ,ben nu een paar uurtjes verder en bijna op de helft met het doorspitten van..........maar ik nok ermee hoor,ben het helemaal zat.

welterusten

Opmerking

• Geeft niets

Hallo Winterkoning
                            Geeft niets hoor.
                            Dat is lang geleden dat je gekweekt hebt met de zwartkop tuinfluiter.
                            Ik heb inderdaad een heel mooi koppeltje zitten hier, overjarige man van 2006 en een pop van 2007.
                            Ik heb inmiddels al een aantal kweekverslagen gelezen dus ik denk dat het wel goed gat komen in het nieuwe kweekseizoen.

Bullfinch als ik mooie ek jongen heb aan het einde van het nieuwe seizoen kun je altijd wel van mij een popje of een man krijgen moet je er alleen een onverwande man of pop bij zoeken maar die weet ik inmiddels dan ook wel voor je. Maar ze zijn inderdaad moeilijk te vinden.
                            Ik hou je wel op de hoogte.
                            mvg Gerard 6

Opmerking

• Beste Gerard6,

Dat zou heel fijn zijn. Mannen zijn wel aan te komen. Poppen zijn dun gezaaid. Ik houd me aanbevolen.
                              Wist niet dat een scharrelaar ook een holenbroeder was. Geen flauw idee welke ondersoort dit trouwens is op de foto. Volgens mij niet de soort die af en toe als dwaalgast in Nederland gesignaleerd wordt.

Vr. gr.

Wim

PS. Gerard6 In de Onze Vogels van vorig jaar en ook in de BEC- info hebben kweekverslagen gestaan met de Zwartkop. Die heb je waarschijnlijk al gelezen?

Opmerking

• nou bullfinch dan heb je weer wat geleerd,het is de vorkstaart scharrelaar
                                of lila borst (coracias caudatus)
                                jij bedoelt de "gewone"scharrelaar is een europese soort. (de coracias garrulus)
                                mvg.

@ gerard6:

gerard6 schreef:Ik heb inderdaad een heel mooi koppeltje zitten hier, overjarige man van 2006 en een pop van 2007.
                                hahahahaha ik wist het wel ,ja wat dat aangaat kan ik wel lezen tussen de regeltjes door hoor.
                                koppie koppie glazen wasser

Opmerking

Working...
                                X