Mededeling

Collapse
No announcement yet.

licht dimmer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door sepke
    Ik werk ook met tijdschakelaars maar dan in drie stappen. S'nachts brand er altijd een nachtpitje (7W) met een licht/donker sensor. S'morgens gaat een half uur voordat de tl verlichting aan springt een lamp (25W ) branden en deze gaat uit wanneer de tl brand. In de avond gaat enkele minuten voordat de tl verlichting uit gaat het 25 Watt lampje weer branden en gaat een half uur later weer uit. Nu schakelt het nachtpitje weer in.

M.v.g. Sepke

Opmerking

M.v.g. Sepke

Opmerking

Wat voor rol zou de herkomst van de vogels (ten opzichte van de evenaar/ daglengtewisselingsverschillen) kunnen spelen bij het gewend zijn aan een langzame of snelle zonsondergang?
        Zou het voor sommige soorten zelfs noodzakelijk kunnen zijn om een langzame of snelle zonsondergang en -opgang?
        Dit omdat bijv. het voedsel wat ze eten en hun lichaam hierop "aangepast" / voor gemaakt zijn?

mvg. Eelke

Opmerking

'T is net volle maan

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

ik heb een gele gloeilamp van 15 watt die ik het laatste half uur van de tl ook aanzet.
            als de tl uitgaat dan blijft die gele lamp nog een half uur aan.
            's ochtends eerst de gele aan en dan de tl.
            geeft een warm licht en de vogels leren dat , het dan het begin of eind van de dag is.
            werkt bij mij prima.
            http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000678.html

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
              'T is net volle maan

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
              Hallo Kees,

Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Ik heb ze ff voor je opgezocht
              Maanstanden 2026 & 2027. Bekijk hier wanneer het volle maan is, maar ook wanneer de maan voor de helft zichtbaar is of helemaal verduisterd is.

@Peterkx.
              Zoals u hebt omschreven krijgt het hele "vogelsysteem" met alle hormoontjes enz. ff tijd om zich aan te passen.
              Ik vermoed dat dat voor sommige soorten zeer belangrijk kan zijn.
              Complimenten voor de mooie voliere.

Opmerking

Working...
              X