Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• tocht

Hoi,Vogelfreaks
    Ik heb vandaag het nachthok in gebruik genomen, maar nu zit ik ergens mee
    het doorvliegluik en het deurtje aan de zijkant ligt precies tegen over elkaar.
    het deurtje is alleen met gaas beslagen,nu ben ik bang dat het gaat tochten.want je krijg nu een schoorsteen efect.

Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
    Hoi,Vogelfreaks
    Ik heb vandaag het nachthok in gebruik genomen, maar nu zit ik ergens mme
    het doorvliegluik en het deurtje aan de zijkant ligt precies tegen over elkaar.
    het deurtje is alleen met gaas beslagen,nu ben ik bang dat het gaat tochten.want je krijg nu een schoorsteen efect.
    Die grote gaas opening (is zeker de deur) Moet je dicht maken met plexiglas er tegen ,,anders heeft het nachthok helemaal geen nut.

Ik heb net de foto's van de kooi nogmaals bekeken ,maar ik zouw zowel het deurtje ,als de voorkant van het nachthok met plexiglas dicht maken.

Opmerking

glas

als ik alleen glas in het deurtje doe,vliegen de vogels daar niet tegen aan.
      omdat ze denken dat het een vrije opening is.

Opmerking

je bent best dat je plexi achter het gaas bevestigt dan zullen de vogels er niet tegen vliegen

Opmerking

Daar zet je dan gewoon gaas voor zoals nu. Plexiglas en gaas dus. Ik heb een glazen deur in de voliere van 240 cm hoog. Ik wen de vogels daaraan door er bamboes voor te doen en die langzaam weg te halen. Net als parkieten en kanaries binnen weten ze heel snel dat daar glas zit. In jouw nachthokje kunnen ze ook geen vaart maken. Je kan ook wat kinder-raamverf erop smeren en dat langzaam wegpoetsen dan weten ze het ook zo en dat is niet giftig

Opmerking

als ik alleen glas in het deurtje doe,vliegen de vogels daar niet tegen aan.
            omdat ze denken dat het een vrije opening is.
            Het glas aan de buitenkant ,,tegen het gaas ,en dan op zo'n mannier dat je het er van de zomer gemakkelijk af kunt halen.

Opmerking

als er maar iets voor af achter het plexi hangt mag je gerust zijn dat er niets zal tegen vliegen

Opmerking

ik zal het in combinatie maken,glas en gaas, probleem opgelost.
                maar mag het in de zomer wel tegenover elkaar open staan.?
                het luikje waar de vogels van voliere naar het nachthok kunnen, is altijd open.

Opmerking

ik zal het in combinatie maken,glas en gaas, probleem opgelost.
                  maar mag het in de zomer wel tegenover elkaar open staan.?
                  het luikje waar de vogels van voliere naar het nachthok kunnen, is altijd open.

In de zomer moet je heel erg opletten met de temperatuur in dat ding. Ik heb een soortgelijk hok voor mijn duiven gemaakt een jaar geleden. Door de plexiglas kwam zon en het werd niet overdreven dus gewoon 60 graden in dat hok. Was ook wit etc maar door de plexiglas brandde de zon door.

In de zomer is tocht ook slecht. Zet een keer een kaarsje in het hok dan zie je vanzelf of er echt trek komt.

Opmerking

daar is, denk ik geen kaarsje voor nodig , dit is nu al duidelijk.
                    2 openingen tegenover elkaar tocht altijd.dus het deurtje defentief dicht maken dus.
                    en als ik het luik klaar heb , wat voor tegen het gaas komt,zal ik moeten wachten tot het flink gaat vriezen, om te kijken met een tempeatuurmeter of het in het nachthok boven de 0 graden is en blijft
                    mocht dat niet zo zijn ,dan moet ik het luik dubbelwandig maken met isolatiemateriaal.ertussen

Opmerking

Opmerking

Tocht

Beste Peter, je schrijft het al zelf: dokter Janssens is formeel. Van tocht wordt je niet ziek. Van tocht wordt je formeel ook niet ziek, maar heel erg doodgewoon ziek. Formeel of doodgewoon ziek, vogels vinden tocht onprettig. Dit alleen al is voor mij voldoende om tocht te voorkomen. Groet. Adrie Jonkers.

Opmerking

Met tocht kweek je de ideale omstandigheden voor het virus,dat de meesten
                          bij zich dragen.
                          Vr.groeten van
                          Antoni

homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Als tocht niet dodelijk is,hoe komt het dan wanneer ik ee splendid een dag op de tocht zet hij/zij de andere dag met de poten in de lucht ligt.
                            sigpic

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                              Met tocht kweek je de ideale omstandigheden voor het virus,dat de meesten
                              bij zich dragen.
                              Je bent bevorderd tot stamgast, gefeliciteerd! Wanneer geef je een rondje?

Hans
                              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Working...
                              X