Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Dat gat mag best de helft kleiner ,,en als het echt koud wordt kun je het gerust met een klep of schuif sluiten (die vanaf de buitenkant te bedienen is)
Maar natuurlijk niet alles luchtdicht afsluiten.
Dat gat mag best de helft kleiner ,,en als het echt koud wordt kun je het gerust met een klep of schuif sluiten (die vanaf de buitenkant te bedienen is)
Maar natuurlijk niet alles luchtdicht afsluiten.
oke, het luikje wat er nu in zit is van buitenaf open en dicht te doen,dus dat zit wel goed,maar als ik in dat luikje nog een gat maak , die de helft kleiner is
word het wel wat functioneler,dan kan ik zomers het grote luikje opzetten ,zodat er wat meer frisse lucht het nachthok in gaat ,en s'winters het kleine.zodat en zo min mogelijk kou het nachthok binnenkomt.
Ik heb geen nachthok en ben nog nooit een kanarie verloren. Ik zet ze volledig droog en tochtvrij en dat is hier genoeg. Ik geef ze ook een vetbol om wat extra energie te maken als ze dat nodig hebben. Ik heb harzers en timbrado's dus geen showvogeltjes. Ik weet niet of dat wat uitmaakt?
Ik durf niet eens te verwarmen omdat ik dan denk dat de vogels klappen krijgen als ze naar buiten gaan.
Het zal wel niet ideaal zijn maar ik hou ze zo al 20 jaar zonder ooit een vogel verloren te zijn in de winter. Er is hier sowieso pas 1 kanarie dood gegaan in alle jaren maar dat was een zwak dier in de zomer. De oudste die ik niet verkoop zal ooit wel van ouderdom gaan maar nu met 7 jaar is hij nog prima
Voor mijn gevoel is het broedseizoen zwaarder dan de winter voor deze vogels
oke, het luikje wat er nu in zit is van buitenaf open en dicht te doen,dus dat zit wel goed,maar als ik in dat luikje nog een gat maak , die de helft kleiner is
word het wel wat functioneler,dan kan ik zomers het grote luikje opzetten ,zodat er wat meer frisse lucht het nachthok in gaat ,en s'winters het kleine.zodat en zo min mogelijk kou het nachthok binnenkomt.
Je kan altijd een plankje of een rondje maken en aan de buitenkant bevestigen zo is het gat niet te groot voor in de winter maar ook in de zomer. Kijk maar eens als het in de zomer 30 graden isof meer bij ons is het dan koel omdat wij de buitenkant waar de zon op staat zo veel mogelijk dicht hebben zitten.
Opmerking