Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag huidige plaats volière

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vraag huidige plaats volière

Ik heb een vraag ten aanzien van de huidige plaats van mijn volière.
    Hij staat tegen het huis aan, tegen de muur van de uitbouw van de buren met de achterkant en de zijkant dan naar het huis van ons. Zie foto. Tuin vanaf het huis ligt op het Noord/ Noord-OOsten

Nu komt op de huidige plaats van de volière vanaf half oktober tot half februari geen zon. Is dat erg? Zomers hebben ze tot een uur of half 1 de zon hier.
    Op andere plekken zouden ze langer de zon hebben, maar dan staan ze zomers weer de hele dag in de brandende zon, waar ik vroeger al eens een vogel aan verloren heb.

Heb net ook twee vogels verloren, maar kan ook zijn omdat het voer ineens op was (muizen??)
    Dus iemand een verstandige opmerking te maken?

Bij voorbaat dank.
    Bijgevoegde Bestanden
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Er is wel genoeg licht

Er zijn ook vogels die nooit natuurlijk daglicht zien en die zijn ook gezond
    Europese Cultuurvogels

Opmerking

Als je je echt zorgen maakt, kijk dan voor een speciale lamp die zonlicht nabootst.
      heb ik in onze schuur ook, zeker voor de vogels die de hele winter binnen zitten.

wat betreft de muizen, goede voertonnen kopen dat is in mijn ervaring de enige oplossing om te voorkomen dat de muizen bij het voer komen. Ik heb zelf enkele jaren geleden voertonnen gekocht op... voertonnen punt en el.. en we hebben ze nog steeds!

Opmerking

Ik heb zelf ook een voliere waar in de wintermaanden geen straaltje zon komt. Belangrijker is dat de vogels droog zitten.
        Met droog zitten bedoel ik ook echt droog, zoals ik nu zie op de foto plak je het hele hok dicht met plastik ,waarom?.
        Juist dan zitten de vogels niet droog ,maar contant vochtig en vallen ze na verloop van tijd met bosjes om! Ik zou alleen een klein stuk afdichten voor regeninslag aan de huiszijde voor de voederbakken en zorgen dat deze droog blijft.de opmerking het voer was ineens op.......daar kan ik mij absoluut niet in vinden ,vind het ook een super slecht argument! Zorg dat je zoveel in de voerbakken hebt dat het `s avonds leeg is en de volgende dag het zelfde portie (en niet voor 2 dagen er in gooien ,nee dagelijks).Het opslaan van zaden zijn er tal van emmers en tonnetjes te vinden(muisvrij).
        Wacht niet op de goede dag,maak er één

Gr ,Hubert

Opmerking

Ten eerste moet je zorgen dat er geen muizen bij het voer kunnen.
          Ik had het destijds aan een constructie aan het dak hangen.
          Muizen die door het voer lopen en eten, die plassen alles onder en zodoende bederft het voer waar je bij staat.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
          X