Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kooière

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kooière

Vandaag een stuk tuin dicht getegeld (alsof het niets was; ik voel mijn armen niet meer), omdat ik toch (weer)een kleine volière wil maken...of een grote kooi....een kooière dus.

Op de foto's zie je het grondplan, met een sluis van 60x60 cm en een vlucht van 160x80 cm.
    Waarom de sluis kleiner? Omdat daar de vensterbank van het raam in de weg zit, dus die kan niet 80 diep zijn.

Ik had ook zitten denken aan gewoon een vlucht van pak hem beet 190 bij 80 te maken (diepte zit ik aan vast, anders zit hij teveel voor mijn raam), maar dan kan ik er geen sluis bij maken, maar alleen een enkele deur. (evt met horflappen, om uitvliegen tegen te gaan.

Kooière komt pal bij mijn huis te staan, maar wil er max 3 koppels vogels in doen; heb al een koppel zebravinken en een koppel Japjes, even kijken wat ik erbij zet tegen die tijd.

Als iemand nog goede(niet te duren of te moeilijke)ideeën of tips heeft; voel je vrij die hier te plaatsen.
    Bijgevoegde Bestanden
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Lekker bezig, leuk dat je foto's plaatst.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ja, we moeten het nog wel even bezien allemaal hoor. We zijn er nog niet over uit. Er komt daar niet zo heel veel zon. Dat is leuk in de zomer, maar bagger in de lente en herfst.
      Dus we laten de plannen nog even sudderen tot we 100% zeker weten wat we willen.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Nice! Je kan altijd overwegen er een lamp in te bouwen, er zijn speciale lampen die het daglicht bijna perfect simuleren :-)

en ik zou zwart gaas nemen! Ik merk dat dat toch wat prettiger kijkt dan het ongeverfde gaas, zoals ik heb

Opmerking

Voorlopig bouwen we even een afdak voor de kooien die we al hebben. Even aanzien hoe het gaat met de vogels, of ik het leuk blijf vinden en of de plek wel goed is. En als ik dan toch een volière wil bouw ik het afdak zó dicht👍🏻
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Een hele slimme beslissing! Soms spreek ik mensen die een nieuwe voliere bouwen, en dan meteen groot en grandeur.. en dan maanden later komt de klad er in want tsja, het is toch allemaal wel veel werk en kost tijd pffft.. nee, dan kun je beter klein beginnen en steeds uitbreiden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jhjacobs Bekijk Bericht
              Een hele slimme beslissing! Soms spreek ik mensen die een nieuwe voliere bouwen, en dan meteen groot en grandeur.. en dan maanden later komt de klad er in want tsja, het is toch allemaal wel veel werk en kost tijd pffft.. nee, dan kun je beter klein beginnen en steeds uitbreiden
              Juist en ik ken mezelf, dus even het verstand gebruiken. 😉
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
              X