Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grotere volière gebouwd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Grotere volière gebouwd

Een groot deel van de tuin werd nauwelijks gebruikt. Daarom eind 2018 een nieuwe volière gebouwd en de oude voor het grootste deel afgebroken. 12x10 meter en in het midden 4 meter hoog.
    2e hands steigerpijpen, onderaan gaas tot flink stuk in de grond en boven en zijkanten een net. Twee bomen, appel en peer, laten staan en zo hoog gemaakt dat ze er in passen. Fontein er in en verder aangeplant. Wel een schrikapparaat bij de gaas met diverse draden om te voorkomen dat ratten door het net vreten. Tot op heden geen gaten. Ook een dubbel net met grote maaswijdte er omheen om het de sperwer lastig te maken.
    De vogels Lijken het ook prettig te vinden. Heb wat schuwere soorten die in de oude volière nogal zenuwachtig op en neer bleven vliegen maar dat is nu voorbij. Ze blijven rustig zitten in de boompjes als ik er doorheen loop.
    Bijgevoegde Bestanden

En nog een foto van nu.
    Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Dat ziet er echt mooi uit. Complimenten.
      Hoe is het afgelopen met het idee van de 2 koppels japanse nachtegalen?

Zelf ik nog 2 jongen zitten en zit dus ook te twijfelen of ik deze aan zal houden (na onverwant gemaakt te hebben) of niet.
      Ze zouden elkaar dan wel kunnen zien en dus ook horen.

Opmerking

Vorig jaar twee koppels er in. Een koppel 5 jongen, andere niets gedaan.
        Dit jaar weer twee koppels. Een heeft nu drie jongen, al,geringd. Ander sleept met nestmateriaal maar bouwt nog niet. Ik hoorde dat nachtegalen een timalie soort is die gerust met meer bij elkaar kunnen. Een kennis vertelde dat hij iemand kende die 10 koppels in grote volière had en goed kweekte.
        Vechten doen de twee koppels nooit. Zitten juist vaak bij elkaar.

Opmerking

@josly,
          Klopt heb goed geaard. De onderste gaas is geplastificeerd maar gaat er keihard doorheen. Zelf wespen of wantsen zorgen voor stroomschokken.zitten er regelmatig tussen en dan hoor ik het van ver tikken. Insect helaas dood dan.

Opmerking

WAUW! Ik ben ZOOO jaloers! mooie voliere zeg

Opmerking

ziet er mooi uit. Wat heb je er zoal in zitten ?
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Japanse nachtegalen, groep kastanjemussen, sijzen, grote gele kwikstaart, cubavinkjes, Afrikaanse citroencini, jungle bush kwartel.

Opmerking

Dit is echt een vogelparadijs!Wauw wat een ruimte zeg.

Opmerking

mooie selectie. Dus je moet nog opletten ook, met de vogels die geringd moeten worden.
                    groeten Ton

Opmerking

Ja, goed opletten waar ze nestelen zodat er niets tevoorschijn komt zonder geringd te zijn.observeren dus, dat is geen straf.

Opmerking

Inderdaad, dat is geen straf. Maar soms kunnen ze je nog verrassen.
                        groeten Ton

Opmerking

Working...
                        X