Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hazelaartakken bevestigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• hazelaartakken bevestigen

Ik heb een aantal paastakken (hazelaar) die ik in de voliere wil doen. natuurlijke takken zijn toch mooier dan zitstokken vind ik.

Heeft iemand een goed systeem hoe ik deze takken kan bevestigen aan bijvoorbeeld een houten paal?

Groet,
    Bert

Roestvrije spijker,touw of met een klein schroefje.

Opmerking

Was krulhazelaar niet giftig?

Groet,

Rob.

Opmerking

groetjes
        Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Gewoon een stukje kokerprofiel plaatsen op een stijl,al dan niet iets schuin en je kunt gewoon de tak(ken) er in steken en je hoeft maar 1 keer te boren.
          Bijvb een stukje waterafvoer pvc pijp 40 mm,desnoods even een kleurtje geven.
          Je kunt ook nog de onderkant afdoppen,dan kun jer er ook nog wat water in doen met bijvb vers geplukte onkruiden.
          Wel zorgen dat de dop verwijderbaar blijft zodat je het leeg kan laten lopen.
          Mvg,
          Kingfisher.

Opmerking

Kijk Kingfisher, dat is het soort idee waar ik op zat te wachten! Zoiets denk ik zelf ook aan. maar hoe bevestig je dat profiel en aan wat voor stijl??

Als ik het zo lees gebruik je ze zelf ook, kun je een fotootje plaatsen?

Groet,
            Bert

Opmerking

Mvg,
              Kingfisher.

Opmerking

Vroeger gebruikte ik kleine vlaggestokhouders voor het op hangen van takken.

@ RobK Volgens mij is krulwilg giftig voor vogels, krulhazelaar niet.
                Bijgevoegde Bestanden
                Last edited by populier; 12-04-2015, 11:37.
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Zolang je de grote vlaggestokhouder maar blijft gebruiken voor het wapperen van de Nederlandse driekleur is het goed Michael.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Sorry Kees, ik ben niet zo vaderlandslievend, dus geen driekleur aan mijn gevel.

Misschien een vlag van AJAX als we weer eens de competitie gaan winnen, zal nog wel even gaan duren denk ik.
                    Groeten Michael

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
                      Gewoon een stukje kokerprofiel plaatsen op een stijl,al dan niet iets schuin en je kunt gewoon de tak(ken) er in steken en je hoeft maar 1 keer te boren.
                      Bijvb een stukje waterafvoer pvc pijp 40 mm,desnoods even een kleurtje geven.
                      Je kunt ook nog de onderkant afdoppen,dan kun jer er ook nog wat water in doen met bijvb vers geplukte onkruiden.
                      Wel zorgen dat de dop verwijderbaar blijft zodat je het leeg kan laten lopen.
                      He dat is een goed idee Kingfisher.
                      Het klopt wat je zegt, ik moet iedere keer opnieuw boren, (nou ja ik niet maar mijn man ) niet dat dit nu z'n karwei is, maar op jouw manier is het beter.

Bedankt voor je post, ze leer je nog eens iets.
                      groetjes
                      Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Vier jaar op een rij kampioen.
                        En als Ajax eens een keer verliest, dan is het nog altijd zo, en dat weet elke Ajaxied beslist, dan geven zij de andere club de puntjes een cadeau...... zongen wij vroeger in De Meer. Bovendien hangt die Ajax vlag hier al jaar en dag in mijn kantoor.
                        Voor je het weet moet jouw vlag weer in het vaandel.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
                          Vroeger gebruikte ik kleine vlaggestokhouders voor het op hangen van takken.

@ RobK Volgens mij is krulwilg giftig voor vogels, krulhazelaar niet.

Heb ik ook gebruikt,werkt goed kon alleen toen de kleine niet krijgen en heb toen de grote gebruikt maar daar was ik niet weg van,na een tijdje verwijdert en als je ziet wat een troep daarin blijft zitten.
                          Zaad,poep etc
                          Mvg,
                          Kingfisher.

Opmerking

Je hebt helemaal gelijk Kees, als Amsterdammer valt er altijd wel wat te mopperen.
                            Groeten Michael

Opmerking

Ik heb het zo gedaan El Brozo,maar zo als ik al schreef ik moet het nog een keer aanpassen in een ander kleurtje zodat het niet zo opvalt,nu is het een beetje een vlag op een strontschuit zeg maar.

Mvg,
                              Kingfisher.

Opmerking

Working...
                              X