Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3in1 volière

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Het ziet er allemaal prachtig uit en zo te horen gaat het ook goed.
    Tegenslagen zijn er altijd wel, dat hoort er ook bij.

Je hebt nu grasmatten gelegd. Zo te zien heb je de grond eronder opgehoogd en lig het gras nu hoger, of net tegen, de rand aan die je rond de voliere hebt gemaakt.
    Als het nu heel veel gaat regenen zou het dan niet te nat worden in de voliere?
    Misschien zie ik het niet goed en heb ik het helemaal mis hoor.

Complimenten in ieder geval het ziet er super uit.
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loodje
      Het ziet er allemaal prachtig uit en zo te horen gaat het ook goed.
      Tegenslagen zijn er altijd wel, dat hoort er ook bij.

Je hebt nu grasmatten gelegd. Zo te zien heb je de grond eronder opgehoogd en lig het gras nu hoger, of net tegen, de rand aan die je rond de voliere hebt gemaakt.
      Als het nu heel veel gaat regenen zou het dan niet te nat worden in de voliere?
      Misschien zie ik het niet goed en heb ik het helemaal mis hoor.

Complimenten in ieder geval het ziet er super uit.
      Het gras tot tegen de volière kan ik niet afrijden met de kooimaaier
      en totnutoe ben ik te lui geweest om de kantmaaier uit te halen.

Temeer ook dat het hoge gras ertegen,
      de kale grond wat camoufleert als je op een afstandje zit toe te kijken.
      In werkelijkheid staat de volière zelf een 6cm hoger dan de grond.

Gisteren 4 goudbuikjes in een andere volière uitgevlogen
      jammer werd de jongste telg doodgepikt door de parelkwartels.
      Die mannen mogen aan het einde van het seizoen andere oorden opzoeken
      en ik zou ze willen vervangen door jungle bush oftewel meer koppels roulrouls
      (die laatste worden zo tam, net als de ricket bospatrijzen, maar dan zonder de luide paarroep van die laatste).

Ook nog minstens 1 spitsstaart uitgevlogen,
      hopelijk volgen er morgen meer,
      want ik heb geen idee waar het nest is.

En fingers crossed voor mijn zwarte beesten
      de forbespapegaaiamadines, waarvan ik er 4 in een nest vond
      die zouden eind deze week moeten komen piepen
      maar ik durf intussen niet meer te kijken of verstoren.
      Na 4 mislukte pogingen over de jaren heen
      zou dat al vroeg op het seizoen als een WK titel aanvoelen
      www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

he Coen, weinig van je gehoord de laatste tijd, hoe gaat het met je, en je vogels ?
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik ben ook erg benieuwd, zeker naar nieuwe foto's

Opmerking

Jeetje zeg das ook wel een beetje de droom van elke volière houder deze prachtige volière.
            Met vriendelijke groet,

Sandra

Opmerking

3jaar geleden Rickett bospatrijzen aangeschaft, maar bleken na 2 jaar intens proberen beide hennen te zijn. Hanen bleken nergens apart te koop (de wereld op zijn kop!) en dus de hennen verkocht. Om deze winter toch op een overjaars koppel te stuiten en alsnog het seizoen 2016 met een kweekkoppel te kunnen starten.

Eerste legsel werd na uitkomen door de haan doodgepikt, 2e legsel verdween in de broedmachine met 4 kuikens als resultaat die na 10 dagen één voor één stierven.
              Vervolgens toch nog een 3e legsel begonnen, op tijd de haan apart gezet en ziehier het resultaat;

Heel blij met het resultaat.
              Het feit dat de haan apart moest, vind ik een minpunt. Straks mogen deze weg en ga ik op zoek naar een nieuwe soort, die minstens even mooi zijn, maar ook 100% vredelievend.

Opmerking

mooie plaatjes Coen.....
                groeten Ton

Opmerking

Na een pauze van 2 jaar door verhuis, is het plan om deze winter de volière naar mijn nieuwe woonst te verhuizen en de hobby terug een boost te geven. Eens de volière terug op zijn plaats staat, zijn er ook mogelijkheden om uit te breiden en dan denken we aan een volière van 15x7m gekoppeld in een L-vorm aan een volière van 28x5m. Das voorlopig nog dromen en intussentijd het denken over de praktische uitwerking ervan.

Wat komt er zeker terug, dornastrildes, forbessen, binsen, spitsen, bruinborst rietvinken en ander Australisch grut, dit maal aangevuld met zwartbuik zonastrilde en hopelijk ook indische nonpareils.

Mozambiquesijzen zijn blijkbaar nergens meer te vinden, ik hoop straks toch nog minstens 2 koppels te vinden.
                  En anders moet een andere compatible zanger vinden. Jammer dat Angola blauwfazantjes ook niet courant gekweekt worden. Iemand nog ideeën?

Opmerking

Mooi dat je weer gaat beginnen Coen, leuk voor je.
                    groeten Ton

Opmerking

Echt gestopt was ik ook niet, er zitten nog steeds vogels bij mijn schoonmoeder en mijn beste vogels gingen naar een bevriend kweker waar ik nu terug ga "shoppen".

Voor de grotere volières denk ik aan een low-cost principe van een 2e hands tunnelserre overspannen met draad. Voor de draad denk ik dan aan afcon? Maar is dat voldoende sterk voor de plaatselijke roofdieren, vooral de vele roofvogels, marterachtigen en ratten/muizen en in mindere mate vos, wilde kat én ja ook de lynx

Opmerking

Mozambique sijzen worden toch geregeld aangeboden. Als je ze niet kan vinden zul je wat meer geduld moeten hebben. Maar worden redelijk gehouden en kweken lukt ook meestal wel. Ik zal ook wel wat hebben eind van het jaar maar gok dat er dichterbij vooral brabant mensen zijn die je kunnen helpen
                        Groeten, Ben

Opmerking

Working...
                        X