hallo ik ben joost, 18 jaar en ben vorig jaar begonnen met deze prachtige hobby (parkieten kweken)
eerst mocht ik geen voliere dus had ik een aquiarium gekocht maar ik was er gauw op uitgekeken. Toen zei mijn pa als je je diploma haald mag je een voliere, en dat is gelukt
ik heb een kunstof tuinhuisje gekocht van 2,5x2,5 en een vlucht van 2x2erop aangesloten.
totaal 4,5L 2D en 2H (het nachthok is de helft van het huisje ongeveer 1,20 diep en de nok 2,30 hoog, de nok is een grote licht balk en er zitten 2 ramen in)
ik heb vorige maand Gehu broedkasten aangeschaft
1 kast van 2x3 kooien (ik kan de tussenschotten eruit halen en er 3 kleine vluchten van maken.
en 1 kast van 2x2 kooien (daar kan ik dan 2 vluchtjes van maken.
vogelbestand:
2 koppels valken
4 koppels catharina
en 16 grasparkieten (6 koppels) en 4 losse mannen
ik wil er mischien nog 4 of 5 japanse kwartels bij doen.
eerst mocht ik geen voliere dus had ik een aquiarium gekocht maar ik was er gauw op uitgekeken. Toen zei mijn pa als je je diploma haald mag je een voliere, en dat is gelukt
ik heb een kunstof tuinhuisje gekocht van 2,5x2,5 en een vlucht van 2x2erop aangesloten.
totaal 4,5L 2D en 2H (het nachthok is de helft van het huisje ongeveer 1,20 diep en de nok 2,30 hoog, de nok is een grote licht balk en er zitten 2 ramen in)
ik heb vorige maand Gehu broedkasten aangeschaft
1 kast van 2x3 kooien (ik kan de tussenschotten eruit halen en er 3 kleine vluchten van maken.
en 1 kast van 2x2 kooien (daar kan ik dan 2 vluchtjes van maken.
vogelbestand:
2 koppels valken
4 koppels catharina
en 16 grasparkieten (6 koppels) en 4 losse mannen
ik wil er mischien nog 4 of 5 japanse kwartels bij doen.
Opmerking