Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vijvertje in de voliere? Verstandig of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vijvertje in de voliere? Verstandig of niet?

Opmerking

Is er geen risico op verdrinking bij eventueel jonge vogels?

Opmerking

verdrinken?

Je wil de vijver toch niet diep maken en er een springplank bij plaatsen

Bij de gegeven afmetingen kan je er beter een grote schaal neerzetten zodat de vogels lekker kunnen baden en de vogel houder hiervan kan genieten zonder te veel romp slomp.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
          Je wil de vijver toch niet diep maken en er een springplank bij plaatsen

Bij de gegeven afmetingen kan je er beter een grote schaal neerzetten zodat de vogels lekker kunnen baden en de vogel houder hiervan kan genieten zonder te veel romp slomp.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Misschien kun je het ook zo maken: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=13189

Enkele topics: (er zullen er wel meer zijn, maar heb ff snel gekeken met de zoekfunctie.)

Voor een beetje een stabiele situatie van het vijverwater ben je volgens mij aangewezen op een grote hoeveelheid water.
            Een mechanische filtering, evt. met uv-lamp kan helpen het stabiel te houden.

Temperatuur stijging, bacteriegroei, algengroei, verzuipen van vogels, misschien onhandig met bijv. verschonen van volierebodem of met het uitvangen van vogels zijn volgens mij enkele dingen waar rekening mee gehouden moet worden.

mvg.
            Eelke

Opmerking

Hoi hoi,

Misschien vindt je hier ook nog wat?

Bij mij werkt het prima, schoon water, geen bevroren vijver, en geen kans op verdrinking.

Gr Saab
              Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Saab
                Hoi hoi,

Misschien vindt je hier ook nog wat?

Bij mij werkt het prima, schoon water, geen bevroren vijver, en geen kans op verdrinking.

Gr Saab

Opmerking

Heb in mijn voliere een sloot gemaakt waarvan het einde leegloopt in een ingegraven regenton waarop ook de hemelwater in uitloopt.
                  De sloot met grind aangevuld tot aanvaardbare diepte en tussen het grind op verschillende plekken oever/moerasplanten.
                  In de regenton een klein vijverpompje wat het water rondpompt.Plantenwortels en grind filteren het water wat trouwens ook regelmatig wordt aangevuld met regenwater.

mvg eddie

Opmerking

Op mijn werk hebben we een parkietenvoliere van 5x5 meter, hierin hebben we ook een (standaard zwartplastic) vijver geplaatst met waterlelies. de parkieten vinden het geweldig, lopen over de waterlelies heen, drinken eruit en spelen met het water dat uit de pomp komt. bij ons is het dus echt een aanvulling. we hebben wel eens een verdronken jong gevonden dus dat is wel een nadeel(1 in 4 jaar dus het valt heel erg mee).. ik weet niet wat voor vogels jij hebt?

Opmerking

[QUOTE=kees;163329]Ik heb reeds een grote vijver van 6000 liter en een heel kleintje (500 liter) in mijn tuin. Ben dus op de hoogte van het wel en wee van een vijver.QUOTE]

Dan heb je dus al een zekere voorkennis over vijvers, vijverwater, enz.

Mijn ervaring is dat een (natuurlijke) vijver het best niet in de volle zon staat en de vogeltjes om te drogen weer wel

mvg.
                      Eelke

Opmerking

Working...
                      X