Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beton

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Beton

Hallo,

Ik heb een aantal vragen namelijk:
    Ik heb nu een schuurtje van 1,90 bij 2,80 met daarin een vloer van betontegels. Hieroverheen wil ik een betonvloer storten. kan ik dit zomaar doen of is het verstandig er eerst plastic onder te doen?

En moet ik het na het storten ook afdekken met plastic? Ik was van plan een vloer van 5 cm er in te storten met een wapeningsnetje om scheuren te voorkomen.
    Ik wil voor het geheel zakken kant en klaar beton gebruiken zodat ik alleen nog water toe hoef te voegen.

Aan het hok zitten 2 volieres links 1 van 1x2 en 2 hoog en rechts 1 van 2x2 en 2 hoog.
    Ook in deze volieres ligt een tegelvloer.
    Is het verstandig hier ook een betonvloer in te storten?
    Bedoeling is dat de voliere van 2x2 enigzins beplant wordt (wel in bakken) en er tropen in komen.
    De voliere van 1x2 wordt waarschijnlijk voor een aantal parkieten en dus niet beplant.

Voor de binnenhokken in het schuurtje was ik van plan een maat aan te houden van 1,80x0,90 zodat ik ook een looppad van die afmetingen overhoud. Zijn deze afmetingen goed of te klein of te groot?

Het schuurtje is gemaakt van een sls frame met daarop geimpregneerd rabat.
    De binnenkant is bekleed met 6mm multiplex welke wit gesausd is.
    Moet hiertussen nog isolatie of is de luchtspouw voldoende?

Het dak is van sls met daarop OSB plaat met daarop bitumen dakplaten. Moet ik deze ook nog isoleren?
    Verder nog een vraagje mbt het gaaswerk binnen.
    Ik vond op internet ergens kunststof gaas met wat rek erin. Dit zou beter voor de vogels zijn.
    Kan ik dit in combinatie met aluminium frames op dezelfde manier verwerken als gewoon gaas?
    En is dit type gaas ook geschikt voor knagers en klimmers zoals parkieten?

Veel vragen maar hopelijk kunnen jullie me helpen.
    http://bylden.wordpress.com/

hallo my life

ik zou onder het beton geen plastic doen hecht namelijk niet en krijg je barsten gewoon los op de tegels doen wel met bewapening natuurlijk.
    na het storten hoef je het niet af te dekken mits het gaat vriezen of regenen.

en die andere voiliere kun je ook beton in doen (makkelijker schoon te maken dan tegels)

de binnen hokken kun je op die maat wel doen ligt er natuurlijk wle aan hoeveel vogels je wil hebben.

schuurtje isoleren kan hoeft niet, ligt eraan wat voor vogels erin komen als je het hokje wil verwarmen zou ik wel isoleren scheelt je mooi wat warmte.

als ik parkieten zou houden zou ik geen plastic gaas doen (mijn mening)
    lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

Ik zou wel minimaal 7 cm beton doen. Als je een beetje grof grind erin hebt dan heb je op die plek weining cement en is de kans op doorscheuren. Ik heb zelf in mijn voliere ook een betonvloertje en heb dat op een cm of 8 gehouden.

Opmerking

altijd plastic leggen voor je de beton stort, is namelijk tegen optrekken van het vocht, doe je dit niet, krijg je last van optrekkend vocht en een muffe geur in je hok. en een vochtige ondergrond.

in de zomer moet je het pas gestorte beton wel af dekken anders droogt het beton te snel, hoe langzamer beton droogt, hoe sterker het wordt.

ook als het vriest moet je de beton afdekken.
        www.fretteren.eu

Opmerking

Het plastic gaas is absoluut niet bestand tegen muizen, die knagen er met gemak doorheen. Mijn mening; leuk voor binnen; ongeschikt voor buiten.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

M.v.g. Sepke

Opmerking

Misschien een fundering maken om ongedierte te weren i.p.v. een betonvloer in de volieres.
              Dit door het rondom (onder de voliereelementen) graven van een sleuf welke je vol beton stort en waarop evt. een aantal lagen metselwerk kunnen worden aangebracht.(soort van borstwering)

Misschien nog een paar aandachtspuntjes:

- Afschot en een afvoerputje in de betonvloer.
              Zeker wanneer je van plan bent om een betonvloer ooit eens schoon te maken met water.

- Plastic onder het te storten beton (of zoals sepke aangeeft onder de tegels, eerst ff iets nat makenvoor een goede hechting vlak voor het storten)zorgt er voor dat het water in de beton blijft en zo zorg draagt voor een optimale uitharding van het beton. (en zoals aangegeven later weer tegen evt. doortrekkend vocht mocht de betonlaag niet voldoende waterdicht zijn).

-Kant en klaar beton (losse zakken) is in princiepe duurder dan wanneer je los zand, grind en cement koopt. Het gebruikersgemak hangt natuurlijk wel af van de hoeveelheid die je nodig bent. Mocht er wat zand en grind overblijven heb je dit alvast voor de volgende uitbreiding Dit zou eventueel ook op de vloer van een voliere gebruikt kunnen worden.

- Voor de dikte van het beton zou ik ook kiezen voor ca. 7 cm. met een wapeningsnetje 5mm. en een maaswijdte van 10 x 10 cm. of evt. 6mm en 15 x 15 cm.

- Isoleren is een keus. Doe je de wanden, dan ook het dak. Blijft nog de vloer over. Deze vloer zou je ook kunnen isoleren (onder het beton kun je dan van die "piepschuimplaten" aanbrengen. deze zijn in diverse diktes verkrijgbaar)

Handige site voor bouwkundige begrippen met zoekvenster en een alfabetische woordenlijst:
              bouwkundige begrippen, architectuur, bouwkunst, kennis van bouwkunde, bouwkunde thema"s en trefwoorden, bouwkunde foto"s en figuren

mvg. Eelke

Opmerking

Bedankt voor de tips allemaal, ik zal er bij de uitvoering zo veel mogelijk mn voordeel mee proberen te doen.
                http://bylden.wordpress.com/

Opmerking

Working...
                X