Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwolle 23 februari!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Cynnie
    Wij zijn op zaterdag niet zulke vroege "vogels" haha

Vorig jaar zijn wij naar Zwolle geweest.. Toen begonnen ze ook al rond 13 uur op te ruimen en weg te gaan, met de nog niet verkochte vogels.. . Jammer is dat.
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal
      http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=15798&page=7

Vorig jaar zijn wij naar Zwolle geweest.. Toen begonnen ze ook al rond 13 uur op te ruimen en weg te gaan, met de nog niet verkochte vogels.. . Jammer is dat.
      Ja, precies zoals jij het daar beschrijft Tal. Ik kreeg ook een haastig gevoel omdat we iedereen weg zagen gaan met volle kooien en materiaal. En niet alleen bezoekers, maar juist veel standhouders. Ik begrijp dat het voor hen misschien niet lucratief meer is na twaalf uur, maar als hobby bezoeker krijg je toch een beetje het jammer gevoel. Pas de openingstijden dan aan, van 8.30 uur tot 12.30 uur, zoiets. Ik begon zelf te twijfelen, "de beurs was toch tot 15 uur open?"

Ik snap heel goed dat de handelaren vroeg beginnen en daarom al vroeg "klaar" zijn met de beurs. En de meeste vogelhouders weten dat je er vroeg bij moet zijn. Maar juist om nieuwe (jonge) mensen te motiveren voor deze leuke hobby zou het aan te bevelen zijn om een mooie volle ruimte met enthousiaste mensen te hebben, ipv rijen lege stands met afval... Lijkt mij hoor, maar ik bekijk het door de bril van een hobby vogelliefhebber
      Terug van weggeweest

Opmerking

Met vriendelijke groet:
        Henk.

Opmerking

Een paar jaar geleden was er ook nog een handelaren ingang/kassa, daar kon je als particulier voor een paar euri's meer ook naar binnen en dan stond je om 8 uur al binnen, en had je het rijk alleen om vogels te gaan uitzoeken
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Dat schijnt nu nog te kunnen als je met een handelaar meeloopt heb ik begrepen. Dat moet je dan wel in de nacht doen als de vogels naar binnen worden gebracht.
            Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Ja, precies zoals jij het daar beschrijft Tal. Ik kreeg ook een haastig gevoel omdat we iedereen weg zagen gaan met volle kooien en materiaal. En niet alleen bezoekers, maar juist veel standhouders. Ik begrijp dat het voor hen misschien niet lucratief meer is na twaalf uur, maar als hobby bezoeker krijg je toch een beetje het jammer gevoel. Pas de openingstijden dan aan, van 8.30 uur tot 12.30 uur, zoiets. Ik begon zelf te twijfelen, "de beurs was toch tot 15 uur open?"

Ik snap heel goed dat de handelaren vroeg beginnen en daarom al vroeg "klaar" zijn met de beurs. En de meeste vogelhouders weten dat je er vroeg bij moet zijn. Maar juist om nieuwe (jonge) mensen te motiveren voor deze leuke hobby zou het aan te bevelen zijn om een mooie volle ruimte met enthousiaste mensen te hebben, ipv rijen lege stands met afval... Lijkt mij hoor, maar ik bekijk het door de bril van een hobby vogelliefhebber
              Het kan ook eigenlijk niet dat men zo vroeg al vertrekt, al kan ik het me vanuit hun oogpunt wel voorstellen. Zij moeten veelal nog een heel eind naar huis rijden en zijn daar al vroeg. Maar voor de mensen die een fijne dag willen hebben en tot een uur of 15 rond willen neuzen en event. willen kopen.. ja, daar is het niet leuk voor.
              Het kost geld genoeg om er te komen (reis en entree) en dan is het jammer als het eigenlijk rond 13 uur al klaar is.
              (en Cynnie, ik denk dat het overgrote deel wat daar komt gewoon hobby vogelliefhebber is hoor, denk dat er maar weinig mensen zo'n winst maken dat ze ervan kunnen leven )
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Sommigen moeten nog een stukje rijden en willen de vogels nog een paar uur bij daglicht laten wennen aan hun nieuwe omgeving. Daarom vertrekken veel mensen ook weer op tijd.
                Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV
                  Sommigen moeten nog een stukje rijden en willen de vogels nog een paar uur bij daglicht laten wennen aan hun nieuwe omgeving. Daarom vertrekken veel mensen ook weer op tijd.
                  Mvg,
                  Kingfisher.

Opmerking

Hallo,

HJ de Graaf, als je dit leest; neem je even contact met me op?
                    Ik kan je blijkbaar niet bereiken?

Groeten, Serinus.
                    The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Met vriendelijke groet:
                      Henk.

Opmerking

is er nog iemand die er vogels heeft gekocht ? ik moest helaas werken, anders had il wel gegaan....
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Neen Ton,
                          geen vogels gekocht alleen materiaal!

Wij waren tegen 8.35 uur binnen. En er waren veel handelaren/verkopers niet komen opdagen of er waren wederom veel mensen die een stand hebben gehuurd zonder vogels te verkopen en alleen reserveren om zo toch vroeg binnen te zijn. Er waren namelijk tegen 8.35 uur de nodige meters niet bezet. In hal 2 zeker een kwart.
                          Dat is jammer daar anderen handelaren / verkopers hierdoor geen plek kunnen reserveren voor deze markt.

Opmerking

Ik was er tegen half 10 ongeveer met een paar vogels, en ik had helemaal achteraan gelukkig een plekje kunnen vinden.
                            Ik heb wel wat van mijn zebra's verkocht aan 2 duitsers.

En verder materiaal gekocht zoals verbindingsstukken voor aluminium koker.

Ik kwam er niet voor vogels, daar heb ik er al genoeg van.

Ik moet kooien vrij houden voor de jonge vogels dus . . .
                            Met vriendelijke groet:
                            Henk.

Opmerking

Hj is verhuisd

Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                              Hallo,

HJ de Graaf, als je dit leest; neem je even contact met me op?
                              Ik kan je blijkbaar niet bereiken?

Groeten, Serinus.
                              HJ woont niet meer op hetzelfde adres en heeft tijdelijk geen internet dus zal je bericht voorlopig ook niet lezen denk ik.

Opmerking

in de nacht wordt er geen handel gedaan in de ijsselhal

Wij zijn op zaterdag niet zulke vroege "vogels" haha
                                Je denkt dat er s'nachts al handel is in de ijsselhal, dat is niet waar, om 6 uur smorgens gaan de deuren open om de handelaren (en liefhebbers die ook meters hebben gereserveerd) binnen te laten, en dat duurt tot ongeveer 8 uur a half 9 en zodra de laastte auto de hal uit is gaan bij de hoofdingang de deuren open voor het publiek.

Opmerking

Working...
                                X