Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuweling met een kanarie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nieuweling met een kanarie

Hallo iedereen.

na een moeilijke start ben ik nu een gelukkige eigenaar van een licht gele mannetjes kanarie..

het begon met de aanschaf van 2 broers.. ging de 1e dagen wel goed..maar toen werd de 1e erg dominant en mocht de andere niks meer.. weed overal weggejaagd.. ik zag ook duidelijk dat de slappe (minder dominante) kleiner bleef en minder gezond was.. heb dus de dominate terug gebracht voor een popje..

helemaal blij heb ik ze aan elkaar voorsteld en ging de 1e dagen best goed.. maar toen kreeg dit mannetje opeens veel dominantie..maar gelukkig beet t popje van zich af..

2 weken later werd t popje erg stil en dik..begon t lijfje heel hard te kloppen..en was ze ineens wel helemaal buiten bewustzijn..helaas die nacht overleden..

nu heb ik alleen nog die slappe man.. nou slap is ie al lang niet meer!

Beesie is erg druk.. fluit veel en mag (als ik thuis ben) de heledag los.

Hij heeft nu zelfs een klein vogelhuisje waar hij af en toe een nachtje in logeerd.. verders gaat ie als t donker word keurig terug in zn grote kooi..

kan de vitrage ook al omhoog doen zonder dat ie tegen t glas aan vliegt. Van zn zomer huisje kan hij ook naar buiten kijken wat ie erg leuk vind..vooral als er buiten ander vogels tezien zijn..

na maanden van elende ben ik dus eindelijk gelukkig met mn vogeltje.. en hij denk ik ook.. al is hij nog niet tam..komt ie wel steeds dichter bij me.. ik forceer niks en laat hem gewoon met rustzodat hij komt als hij dat wil.. wel heb ik hem al aangeleerd dat als ik in mn vingers knip hij weg moet vliegen..(voor als hij ergens zit dat gevaarlijk voor hem is..

nou das mijn verhaal.. hopelijk niet te lang haha.. zodra ik weet hoe ik foto's kan posten laat ik wel zn hok en zn vakantie huisje zien..

groet Vincent

Dag Vincent

Welkom op het forum. Veel leesplezier op het forum. Er zijn hier enkele mensen die een kanarie losvliegen hebben in huis, er is onder andere recent nog een topic over gestart bij 'kanaries'.

Gelukkig heb jij het geluk gevonden met je kanarieman. In het begin kan het wat zoeken zijn als nieuweling, omdat niet iedereen altijd goede informatie geeft. Twee kanariemannen samen was bijvoorbeeld zo goed als gedoemd om te mislukken, maar sommige verkopers vragen niet naar de situatie en gaan er van uit dat je dat zelf wel weet en van plan bent ze apart te stoppen of ze denken enkel aan het geld. Ook jammer dat het popje overleden is, in theorie heb je na aankoop recht op garantie op alles, ook bij dieren, maar in praktijk zal daar niet veel van in huis komen, vrees ik.

De kanarie zal zich steeds meer op zijn gemak voelen, maar echt komen knuffelen zal hij waarschijnlijk nooit doen. Veel vogelsoorten zijn niet zo knuffelig. Op termijn kan je hem misschien wel leren iets lekkers (stukje appel, fruit) uit je hand te komen halen, als hij je daar voldoende voor vertrouwt.

In elk geval veel plezier met je kanarie!

Opmerking

Dank u..

ik heb nog wel nagedacht over een nieuwe pop.. maar omdat er steeds ruzie was denk ik dat deze man het niet zo heel erg vind om alleen te zijn.. ik hou hem goed in de gaten voor tekens van eenzaamheid. maar tot nu toe is het een heerlijke drukke man die (iets te vaak) aan het zingen is.. haha
      ik heb een kennis met kanaries standby staan met een pop als mn manneke echt eenzaam word.

en knuffelen hoeft van mij ook niet hoor.. zou het leuk vinden als hij bij me durft te zitten maar meer ook niet. ik vind het al leuk genoeg om naar hem te kijken als hij lekker mijn spullen aan het slopen is haha

Last edited by vinz; 11-11-2015, 09:32.

Opmerking

Ik denk dat een popje toch beter voor hem is als ik eerlijk ben.
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Ik aan de ene kant ook.. maar dan zeker niet samen in 1 hok? Deze zal best erg terretorial zijn dan ben ik bang...

Opmerking

Welkom.
            Ik heb zelf ook een koppeltje in de huiskamer die af en toe los mogen vliegen. Ze gaan dan ook echt samen op pad en vliegen elkaar achterna. Als ze elkaar even kwijt zijn tjilpen ze hard naar elkaar en gaan dan weer naar elkaar toe. Ze gaan ook vanzelf terug in hun hok.
            Onlangs was mijn popje overleden, pop en de man hebben vanaf dat ik ze had samen gezeten. Ik wilde het bij de man laten eigenlijk, maar op een gegeven moment werd hij toch erg eenzaam. Hij zat erg zielig en stil op zijn stokje te zitten en er zat weinig leven meer in. Toen ben ik toch weer gaan kijken voor een nieuwe pop en sinds ze samen zitten is hij weer helemaal opgeleefd. Hij is weer actief, eet erg goed, zingt prachtig en glimt weer tegen je op. Het gezelschap doet hem echt zichtbaar goed.

Opmerking

welkom Vinz, leuk verhaal.

een man kan je goed alleen houden, ik zou het eerst even aankijken zo.......
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Kanaries zijn eigenlijk vogels die het grootste deel van het jaar alleen leven. Alleen in de broedtijd zoeken ze elkaar op. Een mannetje alleen is dus niet meteen zielig.
                Als je hem hebt voor de zang en gewoon om lekker van te genieten zou ik hem lekker alleen houden.
                Niet alle dieren zijn sociale dieren.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

Hallo... heb sinds vandaag een pop erbij gedaan.. ze heeft al los gevlogen en kon t hok makkelijk terug vinden.. mijn manneke leek haar wel een rondleiding te geven haha.. hij doet nog wel lelijk in het hok en vooral met eten.. maar dat zal vast met tijd beter gaan...

grappige is dat de pop bijna 1.5x groter is dus als ze alles gewend is zal ze hopelijk van dr af bijten..

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vinz Bekijk Bericht
                    ...grappige is dat de pop bijna 1.5x groter is dus als ze...
                    Dat zie je bij mensen ook regelmatig .

Een kanarie man kan je rustig alleen houden, hij zal zich niet eenzaam voelen want van een bewustzijn bij een kanarie kan je niet echt spreken.

Opmerking

Ik word hier zo moe van he.. constant vechten om t eten.. heb op 3 plekken eten en nog jagen ze elkaar weg.. alleen buiten het hok zijn het vriendjes.. is dit normaal? Teratorium gedrag? Laag zittend vleugels wijd en korte scherpe piepjes..meer schel dan een piep..

Opmerking

...constant vechten om t eten.. heb op 3 plekken eten en nog jagen ze elkaar weg...
                        ...alleen buiten het hok zijn het vriendjes...
                        Hier is geen sprake van vrienden. Tolereren is hier weer het woord omdat alles buiten de kooi (nog) geen territorium is.

Opmerking

Hallo nieuw lid, ik ben ook nieuw en wil een bericht op dit forum plaatsen maar ik kan niet vinden waar ik die moet plaatsen, kan jij me helpen?
                          Stef

Opmerking

Ja hoor kan je wel helpen... Klik op forum, kies de rubriek (bijv Tropische Vogels) waarin je een nieuw onderwerp wil plaatsen en kies vervolgens links boven 'Nieuw onderwerp plaatsen' en tikken maar...
                            Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Ik heb het mannetje nu in een apparte kooi zitten.. en hij word helemaal gek! Snel heen en weer lopen op stok..tegen de tralies op springen.. zelfs als ie zn eigen eten krijgt wil hij dat van t vrouwtje hebben.. ik heb daarom besloten het mannetje naar voliere te brengen en een ander mannetje te nemen.. het vrouwtje begint nu weer op te leven nu ze wel rustig mag kan eten...

Opmerking

Working...
                              X