Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaad voor gemengde voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zaad voor gemengde voliere

    Hallo,

    Ik heb de zoekopdracht gebruikt maar kan het niet echt vinden.

    Ik heb tropen en 3 koppels Bourke's in mijn voliere zitten. Ik heb vorig jaar een 25kg zak Neophema zaad (himbergen) gehaald en een grote zak tropen van Teurlings. Nu ben ik er bijna doorheen en vroeg mij af wat ik nu het beste kan aanschaffen. Het lijkt mij niet nodig om apart voor de Bourke's parkietenzaad te halen. Zou ik een grote zak tropen kunnen halen en daar wat toevoegingen bij kunnen mixen voor de Bourke's? Wat zouden deze toevoegingen moeten zijn?

    Groet,

    Hans

  • #2
    Ik haal 2 of 3 soorten voer in kleinere verpakking. Scheelt in prijs niet eens zo heel veel en je zit niet met een hele voervoorraad.
    Ik kijk wel naar de samenstelling van het voer en koop dan waar de meest verschillende soorten inzitten. We hebben tropen, duifjes en kwartels.
    Hebben nu zebravinkenzaad en tropenzaad. Soms koop ik nog wat volierezaad maar dat max. 10%. En dan natuurlijk wat onkruidzaden of graszaad. Daarbij altijd trosgierst, vet worden doen ze niet met al dat gevlieg.
    Ik koop het bij een internetwinkel. Wordt, indien gewenst, keurig thuisbezorgd. Als je in de buurt woont dan kun je ook afhalen.
    Ik weet niet of de naam mag. Anders moet een modje dat maar weghalen.
    Vogelartikelenwebshop.nl ✓ Vergelijk 0 vogelartikelen. Hierdoor pak je altijd de beste prijs! Alleen betrouwbare webshops en vaak gratis verzending.


    Ik hoop dat je hier wat aan hebt al past het niet helemaal bij jouw vraag.

    Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #3
      Dank je voor het antwoord. Ik begrijp dat ik gewoon van alles wat door elkaar moet mixen. Ik heb de afgelopen keer 4 kilo wildzangzaad door 20kg tropen gemixt. Bij het vullen van de voerautomaat gooide ik er nog parkietenzaad er doorheen.

      Ik rij morgen naar een bedrijf hier in de buurt die erg veel heeft en goedkoop is. Ik moet vanavond nog of morgenvroeg een boodschappenlijst maken. Ik kan er dus het beste van alles en nog wat op zetten.

      Ik vraag mij ook af wat ik moet aanschaffen voor pasgeboren vogels. Ik weet Pinky's, meelwormen en eivoer. Ik heb geen idee wat nog meer aan te bevelen is?

      Groet,

      Hans

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn
        Ik vraag mij ook af wat ik moet aanschaffen voor pasgeboren vogels. Ik weet Pinky's, meelwormen en eivoer. Ik heb geen idee wat nog meer aan te bevelen is?

        Groet,

        Hans
        Met levende buffalo wormen wordt goed gevoerd.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          Hoi, fijn dat je er wat aan hebt.

          Wij geven eivoer en om de dag gemixt met universeelvoer als er jongen zijn.
          Zijn er geen jongen dan eten de vogels automatisch minder eivoer, en geven wij geen universeelvoer.

          Wij hopen dat de vogels zelf een beetje wijsheid hebben wat ze wel en niet moeten eten. Dat moet ook wel want sommigen hebben een nest, anderen hebben al jongen. Sommige zijn nog niet eens aan nestbouw begonnen.

          Groetjes, Chantal

          ps. levend voer geven wij niet meer omdat de kwartels daar zo fel van worden en dat we lezen dat ze doordoor teveel eiwitten kunnen krijgen en daardoor het nest verlaten. Daarbij dat wij levend voer niet zo leuk vinden ivm de koppen eraf halen en dat ze volgens ons aan eivoer en event. universeelvoer genoeg hebben, geven wij geen wormen enzo.
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

          Opmerking


          • #6
            Levend voer is voor mij ook lastig. Ik ben doordeweeks op de kazerne en kom alleen de midweek thuis. Mijn vriendin moet het dus bijhouden en die is helemaal niet van wormen e.d. Dit laatste is ook een beetje mijn vrees als er jongen vogels zijn. Ik kan alleen de weekenden en de woensdagavond eventueel levend voer verstrekken. Het valt allemaal niet mee.

            Opmerking


            • #7
              Roodkoppapegaaiamadines kun je "op gang" te brengen door ze een poosje levend voer te geven.
              Ze worden daar horny van
              Ook de binsenastrildes zijn daar gevoelig voor is mijn ervaring.

              Je zou misschien een kleinere hoeveelheid tropenmengeling (kleinere zaden) kunnen toevoegen aan een zak neophema zaad.
              Al weet ik zo niet wat voor zaden er in neophema zaad zitten (grotere zaden?).
              Het beste is, denk ik, dat je dat dan even gaat vergelijken. Op internet staan veel soorten tropenmengelingen en van de neophema's zal waarschijnlijk wel op de verpakking staan.

              mvg. Eelke

              Opmerking


              • #8
                Zo, vandaag alles gehaald en aan het mixen geweest van verschillende zakken zaad. Ik denk dat het wel goed gaat komen, kan weer een hele tijd vooruit.

                Heb ook nog levende buffalo's meegenomen en meelwormen. Ik vroeg mij af hoe lang die buffalo's goed gehouden kunnen worden en wat ik erbij moet gooien? Bij mijn meelwormen gooi ik wat brood en eivoer. Ik zal nog even kijken hoe ik ze het beste kan voeren aan de vogels hoe vaak en hoeveel. Heb trouwens ook pinkies gehaald. Ik heb nu van alles dus moet kiezen wanneer ik wat geef.

                Bedankt weer voor de tips.

                Opmerking


                • #9
                  Wij hadden bij de wormen toen een stukje komkommer gedaan.
                  Echter, we hadden ze in de schuur staan en waren zelf een paar dagen weg en toen we thuiskwamen stonk het enorm omdat er toch meerdere waren doodgegaan. Wortel kan ook, heb ik wel gehoord.
                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    ik geef de buffalo`s eivoer. dat is in 2 dingen gunstig. het blijft lang goed, en de vogels die buffalo`s eten, krijgen daardoor ook eivoer binnen.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn
                      Bij mijn meelwormen gooi ik wat brood en eivoer.
                      Dit is moeilijker bij buffaloos te doen, wel een boterham geven en een schijfje komkomer voor de vocht, maar geen eivoer er bij, anders haal je het niet meer uit elkaar, eivoerkorrels en buffaloos zijn even groot.

                      Wel de buffaloos iets warmer zetten dan meelwormen anders zit er haast geen leven in.
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking


                      • #12
                        Dank u allen voor de reactie op mijn laatste vragen. Ik heb niet zoveel Buffalo's gehaald, wilde het eerst een proberen.

                        Mijn Mexicaanse Roodmussen hebben jongen Ik ben benieuwd wat het wordt. Ik zet eivoer gemengd met buffalo's of geknipte meelwormen neer. Ik heb/had de hoop de jongen hier goed gevoerd mee kunnen worden. Het probleem is dat alle andere er ook direct opduiken en het is zo op. Dit is toch een nadeel volgens mij van jongen in een voliere met andere vogels. Je kunt niet gericht dingen doen. Moet ik mij hierover zorgen maken met jongen of gewoon laten gaan en afwachten wat het wordt?

                        Opmerking

                        Working...
                        X