Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe duur en waar kan ik een webcam kopen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe duur en waar kan ik een webcam kopen?

    hallo iedereen,

    ik heb op suggestie van iemand anders het idee gekregen om voor mijn website. een webcam toe te voegen. alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken. bedrading enzo en het op mijn website krijgen, maar eerst wat vraagjes vooraf


    hoe duur is een simpel webcammetje??



    En waar kan ik zoiets kopen (website doorgeven bijv.????

  • #2
    heb al even gegoogled. zou dit wat zijn??

    http://www.beslist.nl/computers/d000...29_Webcam.html

    Opmerking


    • #3
      Aan een webcam heb je niets, je moet een IPcam hebben deze moet je direct op je modem/router aansluiten en niet op je computer.

      Het installeren van zo'n camera is erg ingewikkeld, het ook nog kunnen zien van beelden op je website nog ingewikkelder.

      Hier heb je IPcams: http://www.ipcam-shop.nl/nl/?gclid=C..._from_store=en
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        toch een beetje duur zo'n ding bijna 100 euro de goedkoopste. ik ben 14 jaar. en ik vind het toch een beetje duur.

        is er niet iets goedkoper. 20 of 30 euro kan nog wel maar zeker niet boven de 50 euro

        Opmerking


        • #5
          Tja, voor kwaliteit moet je betalen, maar je hebt ook Foscam klonen die kosten de helft: http://www.lightinthebox.com/nl/tenv...d_p353563.html
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            Baske, wacht even en laten we nu even gaan denken als een student met weinig of geen geld : moest ik meer dan vijftig jaar geleden ook, in andere zaken, want thuis hadden ze de zuur verdiende centjes voor andere- en belangrijkere dingen, nodig.

            Je hebt drie onderdelen in dit verhaal :

            - een webcam of iets soortgelijks.
            - de verbinding tussen die webcam en uw computer : ofwel bedrading, ofwel draadloos.
            - een programma op uw computer, hetwelke bewegende beelden kan opnemen.

            Ik weet niet wanneer de lessen terug beginnen in Nederland, maar vraag eens bij uw bevriende collega-studenten of ze thuis een webcammetje liggen hebben, dat ze toch niet meer gebruiken. Tien, vijftien jaren geleden moest je nog een externe webcam aansluiten op een computer, weet ik voor welk doeleinde. Tegenwoordig worden deze webcams standaard ingebouwd in draagbare computers. Dus, je hebt zo'n extern webcammetje van vroeger niet meer nodig. Derhalve liggen er in de kasten bij gezinnen in Nederland enkele tienduizenden, nog goed functionerende webcams, te "roesten". Je kan ook eens rondvragen op school, bij iemand van de ICT-afdeling of hij/zij ergens in een "vergeetdoos" nog zo'n toesteltje liggen hebben. Maar, vermeld dan ook bij uw vraag, wat het doel is : dat maakt het misschien voor de school ook interessant, bv. voor een leraar biologie, natuurwetenschappen..., als ze daarna ook de beelden mogen gebruiken op educatief vlak. Verkoop jezelf een beetje in functie van het doel.

            Als je zo'n webcam hebt, dan moet je ergens een programma gaan zoeken op het internet, hetwelke bewegende beelden kan opnemen. Die beelden worden dan gestockeerd op uw harde schijf. Daar bestaat gratis software voor..., alleen je moet gaan zoeken, want het ene gratis programma is het andere niet.

            Als je zo'n gratis programma hebt, dan moet je dat uittesten : sluit die webcam aan op uw computer, start het desbetreffende computerprogramma en begin maar te filmen binnenshuis. Bekijk daarna de beeldkwaliteit van hetgeen er werd opgenomen : dus afspelen op je computerscherm. Als de beeldkwaliteit niet goed is, moet je de oorzaak gaan opsporen. Meestal hangt de beeldkwaliteit af van het aantal pixels, ofwel van de webcam, ofwel van het computerprogramma, ofwel van beiden. Dus, uiteindelijk betekent dat nog veel werk in een testfase. Maar, je bent jong, je wil wat en je hebt alle tijd. Denk eraan : aan een slechte beeldkwaliteit heeft uiteindelijk niemand iets aan. Dus, leg de lat hoger tot hoog. Je zal er zelf ook veel uit leren.

            Heb je uiteindelijk een mooie beeldkwaliteit, dan moet je nog de afstand overbruggen tussen de webcam in de vogelruimte, in de kooi..., en uw computer binnenshuis. Ofwel gaat je dat moeten doen met bekabeling : netwerkkabels, usb-kabels of de combinatie van beiden..., ofwel draadloos. Dat is een vrij technisch verhaal. Als je dat zelf niet kan, dan ga je iemand moeten gaan zoeken met een technische achtergrond in electronica, of, je zou ook informatie kunnen opvragen bij de ICT-afdeling van je school. Die mensen weten dat ongetwijfeld, want die worden dagelijks met dergelijke soorten verbindingen geconfronteerd. Wederom : probeer uw doelstelling te verkopen.

            Ga stap voor stap tewerk. Dit gaat tijd vragen en leer geduld oefenen als iets niet naar wens is. Voor alles is er een oplossing in het leven.

            Als je dan alle hindernissen in dit parcours hebt overwonnen, en je wenst de bewegende beelden te plaatsen op je website, dan zal dat waarschijnlijk niet mogelijk zijn op de server waar je website gehost wordt. De enige manier om je beelden wel te tonen, is ze te plaatsen op Youtube en een link te maken op je website.

            Youtube is eigendom van Google. Maar misschien dat je eens bij Google moet gaan zoeken in de Faq's of er misschien nog andere mogelijkheden zijn om film of video op websites te plaatsen.

            Als je technische moeilijkheden zou ondervinden, stel gewoonweg de vraag. Misschien dat ik kan helpen op afstand. Dat maakt het misschien ook nog interessant voor andere leden van dit forum om iets soortgelijks te proberen. Dat is een andere benadering dan : trek uw plan.

            Opmerking


            • #7
              @ bas097

              ik denk dat het allemaal veel simpeler kan voor je website
              gewoon met je telefoon, ipod,fimcameraatje o.i.d. een filmpje maken. ( dat heeft iedere 14-jarige toch wel tegenwoordig?).
              dit uploaden via youtube en dit verwerken op je/in website.

              heb je de minste kosten,heb je het minste omzettingen qua server etc. etc.

              kan je gewoon mooie filmpjes maken, selecteren en erop zetten.

              live stream is mooi maar er zijn er weinig dit hele dagen gaan zitten koekeloeren op jouw website, gewoon regelmatig filmpje maken en eropzetten dan wel vernieuwen.

              kijk nu eens naar dit voorbeeld:



              is toch hartstikke mooi? als je zoiets ( als hier onderstaande) onder 1 knop/button op jouw website zet dan kan iedereen daarvan genieten dag en nacht:



              m.a.w. kan je alle filmpjes die je wilt delen kwijt en kan men in 1 oogopslag al jouw videootjes op jouw eigen video kanaal zien

              hier nog eentje van mezelf die als voorbeeld geldt (ook ik experimenteer wel eens met uploads etc.( maar maak deze eigenlijk nooit openbaar toegankelijk) moet weten hoe zulk soort dingen werken voordat ik andere (dochtertje) "advies" hierin geef):

              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.



              mvg

              ps: is oud filmpje (van hun jongen voerende japanse nachtegalen) hoor maar vandaag alszijnde voorbeeld voor jou ge-upload.( om het je te laten zien hoe makkelijk het kan zijn ,want als ik dit kan ....................dan kan jij dit zeker, als er 1 slecht is in dit soort dingen, dan ben ik dat wel).

              Opmerking

              Working...
              X