Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Emigreren - immigreren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Emigreren - immigreren

    Van tijd tot tijd krijg ik wel eens prive mailtjes, of op of aanmerkingen op het forum, over emigratie vanuit Nederland of over het feit dat ik zo "gelukkig ben" dat ik hier woon.
    Ik moet voorop stelled dat het niet overal rozengeur en maneschijn is, of zoals mijn moedertje zou zeggen, "Het is overal wat".

    Veel Nederlanders emigreerden in het begin der vijftiger jaren naar oa Nieuw Zeeland, Australie en Canada om de naoorlogse depressie een beetje te ontkomen en een nieuwe toekomst op te bouwen.

    Ik emigreerde zelf in 1974 vanwege "een Hollandse meid", en 37 jaar later zit ik hier nog steeds in hetzelfde plekkie genaamd Tauranga. Wel zijn we in de tijd een keer of 19 verhuisd door het kopen en weer verkopen van huizen. Op ons huidige plekje zitten we nu inmiddels 20 jaar en het is ruim tijd om weer te verhuizen Maar niet als Ingrid er iets mee te doen heeft.

    Mensen die vandaag de dag emigreren blijken dat voor heel andere redenen te doen en het heeft vaak te maken met het milieu en het environment.

    Het is overigens een grote stap. Een artikel in de krant de Daily Mail deze week wees erop. Van de 110.000 mensen die tussen 2005 and 2010 naar Australie emigreerden keerden er weer 30.000 terug. Volgens het artikel misten velen hun familie, het winkelen en het Engelse weer? (nu vraag ik je, het weer?)

    Enmigrate vandaag de dag is een stuk moeilijker omdat de emigranten het niet meer voor het kiezen hebben. Leeftijd, beroeps keuze, financien en de vraag of je al dan niet al familie in het betreffende land hebt spelen een rol.

    Australie en NZ laten vandaag de dag alleen mensen binnen met beroepen waarvan een tekort heerst. Grote zakken geld doet ook wonderen.
    Je eigen huisje bezitten en voor jezelf gaan beginnen is vaak in Nederland een droom die hier werkelijkheid kan worden.

    Maar om maar eens te eindigen met mijn openings statement: Het is overal wat.

    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

  • #2
    Ik heb met je te doen Kees, ha, ha. Maar wel eens goed dat de keerzijde ook belicht wordt. Het kan zeker overal wat zijn.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik moet er niet aan denken om in zo'n gat te wonen...
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Nu ik deze treath zo lees. Bij alle ernst is niet alles, niet elk gat beter dan hier waar je als werkende voor iedereen en alles (lees: banken,Euro,griekenland,mensen die niet willen werken,oorlogje spelen in Afganistan, etc.etc.etc.) mag opdraaien? Klinkt misschien radicaal, maar ik betrap me zelf steeds vaker op deze denkbeelden. Het punt nadert dat ik de strot van dit land en regering vol heb. Hervormen? Aan men hoela.....
        Het land van mogen en gedogen en de kleine man betaald de rekening.


        sorry maar ik ben het kwijt....even naar mijn vogels gaan dan ben ik weer zo gekalmeerd. Tot zo........

        Opmerking


        • #5
          Yep

          Ik heb Kees ooit in een mailtje al eens gezegd dat ik vanaf klein jongetje al weg was van Australie en Nieuw Zeeland.
          Voor mij zijn het de beloofde landen waar ik ooit (hopen we dan maar) gaan vertoefen. Ik heb het dan ook verschrikkelijk met Kees te doen, echt heel naar voor je Kees.

          Lucky ik ben het helemaal met je eens. Nu ik een eigen bedrijf heb schrik ik hoeveel belasting ik elke maand moet afdragen . Dan denk ik al die bedrijfen in ons kikkerlandje doen dat, waar in vredes naam blijft al dat geld. En dan nu ook nog ff lekker aan de hypotheekrente (uitgerekend nu we een optie op een huis hebben) gaan zitten wordt het helemaal goed van . Nee leuk is het hier niet en beter gaat het ook niet meer worden.

          Voorbeeldje toen ik 18 was, betaalde je 42 gulden voor ziektekosten pm. Kijk wat je nu betaald. We gaan hard de kant op van de USA.
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #6
            zeker weten het wordt hier met de dag erger de kleine man moet maar kapot gaan en de rijke mensen krijgen meer en meer en waar blijft de kleine man die hard werkt ........... juist ja nergens luister hier maar eens na
            Videoclip Mooi Wark - Een eerbetoon aan de Warkende helden van vandaag.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Ik moet er niet aan denken om in zo'n gat te wonen...
              Nou, ik reed vorige langs de residentie waar jij tegenwoordig woont maar dat is ook niet alles, hoor....

              gr
              Hans
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                Dat vandaag de dag niet alles rozengeur en maneschijn is weten we inmiddels wel en iedereen krijgt er vroeg of laat in meer of mindere mate mee te maken. En toch mogen we niet mopperen als we de media van vandaag mogen geloven want wat stond er vanmorgen in de ochtendbladen?

                Nederland is een van de beste landen ter wereld om te wonen. Ons land staat namelijk op de derde plaats in de ranglijst van de meest ontwikkelde landen....

                Blijft wel de vraag in hoeverre we hieraan geloof moeten hechten...

                gr
                Hans
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                  zeker weten het wordt hier met de dag erger de kleine man moet maar kapot gaan en de rijke mensen krijgen meer en meer en waar blijft de kleine man die hard werkt ........... juist ja nergens luister hier maar eens na
                  http://www.youtube.com/watch?v=gxrWIBdkhRI
                  Hard werken is gezond, Andre.
                  Het wordt pas vervelend als je werkloos bent.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                    Hard werken is gezond, Andre.
                    Het wordt pas vervelend als je werkloos bent.
                    ja en waar komt dat door ........... juist ja daar door nu heb ik geluk maar al die andere mensen dan die of geen werk hebben of zich bijna dood werken om zich in leven te houden

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                      ja en waar komt dat door ........... juist ja daar door nu heb ik geluk maar al die andere mensen dan die of geen werk hebben of zich bijna dood werken om zich in leven te houden
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        Mopperen in een land waar je elke dag te eten hebt, waar 99,9% van de mensen een dak boven het hoofd heeft, waar zo ongeveer iedereen een tv en een computer heeft, waar de nieuwste dure telefoons als warme broodjes over de toonbank gaan, waar Sinterklaas- en kerstinkopen elk jaar records breken...
                        Ja we hebben het heel zwaar...
                        Ruil eens een maandje met een land in Afrika bijvoorbeeld.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                          Mopperen in een land waar je elke dag te eten hebt, waar 99,9% van de mensen een dak boven het hoofd heeft, waar zo ongeveer iedereen een tv en een computer heeft, waar de nieuwste dure telefoons als warme broodjes over de toonbank gaan, waar Sinterklaas- en kerstinkopen elk jaar records breken...
                          Ja we hebben het heel zwaar...
                          Ruil eens een maandje met een land in Afrika bijvoorbeeld.
                          waar haal jij die 99,9 % weg dat zou ik wel eens willen weten

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                            ja en waar komt dat door ........... juist ja daar door nu heb ik geluk maar al die andere mensen dan die of geen werk hebben of zich bijna dood werken om zich in leven te houden
                            Het is zoals Hans ook al schreef niet alles rozengeur en manenschijn,Andre.
                            We zijn met zijn allen hier in Nederland te veel verwend.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              Zeker zijn wij hier verwend, zelfs zo erg dat we misschien "de andere kant over zouden kunnen slaan".


                              Meest ontwikkeld zou je kunnen vergelijken met hoogbegaafd.
                              Hoogbegaafd en "nuts" / gek zouden dicht bij elkaar staan is mij ooit verteld.
                              Als je dan laagontwikkeld ("3dewereld") synoniem stelt aan "nuts"/doorgedraaid / gek, dan is er niet zo veel verschil meer.

                              Opmerking

                              Working...
                              X