Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gekleurde achterwand broedkooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gekleurde achterwand broedkooi

    Omdat het herfst is....en het dus weer begint te kriebelen....heb ik afgelopen zaterdag mijn bestaande broedkooien in stukken gezaagd en ben ik weer (zoals elk jaar) opnieuw begonnen. (af en toe moet je een beetje hobby'en toch).

    Vraag aan de mede forum leden;

    wie heeft er de achterwand van de broedkooien anders als wit uitgevoerd, dus bijvoorbeeld het bekende lichtgroen (waar ik overigens geen kleurnummer van ken?, dus...?), en belangrijker wat zijn de ervaringen hiermee.

    Benieuwd naar de reacties.....


    Peer

  • #2
    Het bekende lichtgroen of soms ook licht blauw heeft een kalmerend effect op de vogels. Het word zeer vaak gebruikt in de tt kooien voor glosters.
    http://dewittn17.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3
      http://www.terenziani.it/it/uccelli/Dvorak.html

      Groeten, Serinus
      The proof of the pudding is in the eating

      Opmerking


      • #4
        stom!

        Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
        Het bekende lichtgroen of soms ook licht blauw heeft een kalmerend effect op de vogels. Het word zeer vaak gebruikt in de tt kooien voor glosters.

        Is natuurlijk idd hetzelfde (toch?) als de glosterkooi....en daar heb ik het nummer van; 0030-G10Y NCS, kooi heb ik al eens getekend vandaar...

        Thanx.

        Andere mensen met ervaringen?

        Peer


        Opmerking


        • #5
          Wit heeft denk ik als nuttig effekt dat je eventuele medebewoners makkelijker kunt zien dan op een donkerdere kleur.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Even zoeken op " achterwand", "geschilderd", " kleur kweekkooi" etc. levert al leuke informatie op.

            Ik had destijds mijn binnenkooien zo:
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              zoeken idd

              Klopt Ton...ik had natuurlijk al e.e.a. gelezen...ook jouw foto stond nog in mijn herinnering.
              Vandaag de eerste laag schilderwerk aangebracht in de kooien...wit. Ik denk overigens dat ik het zo laat. In de eerste versie had ik gewoon houtkleur (licht multiplex) de tweede versie (die ik dus nu afgebroken had) was een combinatie van witte wanden, plafonds houtkleur, en de meeste achterwanden heel donkerblauw. Yep donkerblauw....dit in de combi met veel licht in de kooi en de overwegend witte en gele kanaries een prachtig gezicht....maar ga daar dus nu toch van afstappen.

              In een aantal andere kooien heb ik sinds 2 jaren een heel lichtgroen...overigens ook mooi maar de vogels zijn hierin minder goed te zien als tegen de witte achtergrond, zeker nu ik voornamelijk in de roodtinten zit (en goulds).

              We gaan zien.....anders wordt het gewoon een extra likkie verf.


              Peer

              Opmerking


              • #8
                Mischien een rotsachterwand?



                Arjan

                Opmerking


                • #9
                  Zeker in een broedkooi moet je een kleur kiezen die voor de vogel het beste is ,en niet wat voor jouw het mooiste is.
                  Wit valt dan in iedergeval af ,want dat is voor geen enkel levend wezen een prettige kleur.
                  Licht groen en licht blauw zijn rustgevende kleuren.
                  Gebruik natuurlijke kleuren die een vogel ook in zijn omgeving zouw kunnen zien.

                  Opmerking


                  • #10
                    hummm, zei jan des bouvrie

                    Ondanks dat ik wel affiniteit heb met jouw stelling is natuurlijk wel 99% van de kooien wit. (behoudens de hout-kleurige, onafgewerkte).


                    Peer

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                      Ondanks dat ik wel affiniteit heb met jouw stelling is natuurlijk wel 99% van de kooien wit. (behoudens de hout-kleurige, onafgewerkte).


                      Peer
                      Maar dat wil niet zeggen dat het goed is.
                      Ook in de meeste ziekenhuizen zijn ze van de kleur wit afgestapt.

                      Ik vind trouwens de houten onafgewerkte kooien nog steeds de mooiste,
                      maar allemaal veel te klein.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ben ik ook met je eens Animal,
                        alleen als je deze kooien regelmatig sopt worden de wanden op den duur toch lelijk en in het ergste geval twee keer zo dik ook al is het watervast verlijmd multiplex.
                        Mvg,
                        Kingfisher.

                        Opmerking


                        • #13
                          Gewoon de binnenkant lekker wit met verf op terpentinebasis.
                          Hiervoor gebruik ik grondverf.die mat opdroogt,zodat de vogels geen last
                          hebben van een spiegelend oppervlak.
                          Kan je ook wat gemakkelijker de evt.aanwezige luis 's avonds zien rond lopen.
                          De buitenkant maakt niet uit. Mag ook "pimpelpaars"zijn.

                          De broedkooien worden hopelijk geen ziekenkooien,Peer.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik heb al een paar jaar een blauwe achterkant in mijn kweekkooien.
                            Vind het zelf wel mooi, de vogels zie ik zich niet anders gedragen.
                            Bijgevoegde Bestanden
                            Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Crest
                              Ik heb al een paar jaar een blauwe achterkant in mijn kweekkooien.
                              Vind het zelf wel mooi, de vogels zie ik zich niet anders gedragen.


                              Prima toch.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X