Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fossiel Shield

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Fossiel Shield

    Hoi, Vogelvrienden

    vraagje: wie heeft er wel eens Fossiel Shield gebruikt in zijn broedkooien zo ja...? zijn jullie daar tevreden over.
    ik heb wat info gevonden op het internet
    ook heb ik gezocht in het forum , maar daar is weinig of niets over geschreven

    Fossil Shield Informatie
    Doorbraak in strijd tegen bloedluizen!

    Professionele bescherming tegen de rode bloedluis
    (dermanyssus gallinae)

    Fossil Shield 90.0 is een fijn poeder dat de bloedluizen hun beschermende waslaag ontneemt waardoor deze vervolgens uitdrogen. Elke bloedluis die in aanraking komt met het middel wordt direct inactief en sterft binnen een dag. Fossil Shield 90.0 bestaat uit speciaal geprepareerde fossiele plankton en heeft een puur fysische werking op de rode bloedluis.

    Wat is fossiele plankton?

    Fossiele plankton bestaat uit microscopisch kleine omhulsels van eencellige plantaardige plankton (Phytoplankton). Meer dan honderd miljoen jaar geleden bestond het al in rustige baaien en binnenzee�n. Tot op de dag van vandaag is het een heel belangrijk onderdeel van het ecosysteem van het water. Gedurende de geschiedenis van de aarde werden grote hoeveelheden van dit miniatuur fossiel, als sediment op de bodem van de zee afgezet en vormen nu de basis voor ons natuurproduct Fossil Shield 90.0.

    Hoe werkt Fossil Shield 90.0?

    De fossiele plankton heeft sterk absorberende eigenschappen, zelfs voor olien, vetten en wassen. Kruipende insecten, waaronder bloedluizen, bezitten een natuurlijke waslaag op hun buitenste omhulsel. Deze waslaag zorgt ervoor dat ze niet uitdrogen. Worden de bloedluizen echter bestoven met Fossil Shield 90.0, dan wordt deze beschermlaag geabsorbeerd en de insecten drogen vervolgens uit. Fossil Shield 90.0 geeft een natuurlijke, langdurige en optimale bescherming. Door de fysieke werking is resistentievorming niet te verwachten.

    Het unieke behandelconcept: Optimale resultaten door te coaten.

    Om het beste resultaat te boeken, is het belangrijk dat het Fossil Shield 90.0-poeder wordt aangebracht op en rondom de verblijfplaatsen van de bloedluizen. Dit kunt u realiseren door het poeder aan te brengen met de �FS Equip Electro�. Bij het gebruik van dit bestuivingsysteem wordt een zeer fijn en elektrostatisch geladen Fossil Shield 90.0 - poeder geproduceerd, welke als een fijne en gelijkmatige coating hecht aan kooien, legnesten, roosters en muren. Behandeling met de �FS Equip Electro� kan op eenvoudige wijze door de pluimveehouder zelf uitgevoerd worden. Afhankelijk van de te behandelen oppervlakte kan een stal tot 20.000 legkippen in een dag behandeld worden

    Aanbevolen hoeveelheid

    De te gebruiken hoeveelheid is afhankelijk van het houderijsysteem, soort kooi en de mate van besmetting met de bloedluis. Bij behandeling van een kooisysteem is het verbruik 1-4 gram per aanwezige kip. Bij hokken met loslopende kippen wordt dezelfde uitrusting gebruikt om de legnesten, de roosters en de muren te behandelen. Hierbij kan volstaan worden met minder Fossil Shield 90.0. Bij gedeeltelijke behandeling van kooien of inventaris zijn nog geringere hoeveelheden gebruikelijk. Van Eck kan u hierin adviseren.

    Specifieke eigenschappen

    Fossil Shield 90.0; is niet toxisch. De werking is puur fysisch en niet chemisch of biologisch. Dit betekent dat de Biocidenrichtlijn (in Nederland: de Bestrijdingsmiddelenwet) niet van toepassing is. Fossil Shield 90.0 biedt een effectieve, milieubewuste en voedselveilige oplossing voor het op een zeer laag niveau brengen en houden van de infectiedruk van de bloedluis. Fossil Shield 90.0 is een erg fijn poeder. Dus draag tijdens het aanbrengen, voor uw eigen veiligheid, een veiligheidsbril en een stofmasker (type P1)

  • #2
    Onder de naam homeshield is zoiets al een tijdje op demarkt, ik heb het gebruikt en had nauwelijks last van luis, maar wel in combinatie met diverse preventieve zaken.
    In een witte broedkooi zou ik het niet gebruiken, homeshield was rood en dat was niet echt fraai.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Onder de naam homeshield is zoiets al een tijdje op demarkt, ik heb het gebruikt en had nauwelijks last van luis, maar wel in combinatie met diverse preventieve zaken.
      In een witte broedkooi zou ik het niet gebruiken, homeshield was rood en dat was niet echt fraai.

      Hoi Ton

      Oke, maar Fossiel Schield is spierwit . lijkt heel veel op druivensuiker,en het is heel ligt in gewicht
      ik heb een tijdje geleden een zak gekocht in friesland, ik was daar op bezoek bij Eelke , (ele op het forum)
      maar ik heb het nog niet gebruikt . om dat ik nog geen broedkooien klaar heb
      als je er wat op je handen doet , haalt dat al het vocht uit je handen. een heel raar gevoel is dat. dat geeft ook meteen aan ,dat de bloedluizen er van uitdrogen.

      Opmerking


      • #4
        Wit lijkt me beter voor in broedkooien inderdaad.
        Bij je nieuwe kooien zou ik het vanaf het begin gebruiken, vooral in elk randje en kiertje.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
          Wit lijkt me beter voor in broedkooien inderdaad.
          Bij je nieuwe kooien zou ik het vanaf het begin gebruiken, vooral in elk randje en kiertje.
          kieren...zullen er weinig zijn , alles is afgekit. wel tussen de bodem van de broedkooi en lade. daar heb je ook zo,n ruimte waar bloedluizen zich in verstoppen.verder natuurlijk, in de nestkastjes. die ook afgekit zijn.

          maar ik zit ook te denken aan kuntstof nestkasten.

          Opmerking


          • #6
            schijnbaar is dit onbekend bij jullie, jammer!!

            Opmerking


            • #7
              www.fretteren.eu

              Opmerking

              Working...
              X