Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Krakend en piepend geluid ... ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Krakend en piepend geluid ... ?

    Dag allemaal ,

    ik heb nu een 3 tal kanarie poppen ,

    2 harzer en 1 mozaiek , die als ze slapen , een krakend piepend geluid produceren ,

    ik heb nu al een volledige kuur gegeven met esb 30% ,

    heb al een kuur bytril gegeven ,

    vitamine kuur ...


    maar nu reeds na 2 maand nog steeds zelfde probleem ...

    er had me iemand gezegt luchtpijpmijt ??? een andere een asmavorm ?

    en ik ken geen goeie dierenartsen die veel te maken hebben met vogels ...
    ("tis maar een kanarie" - redenering)

    iemand raad ?

  • #2
    Sorry maar ESB en Baytrill hebben geen enkele zin bij een krakende en piepende ademhaling. Die zijn vooral voor darmproblemen.
    Luchtpijpmijt zou kunnen maar dan zou de vogel ook af en toe moeten niesen, vaak met de snavel langs de zitstok wrijven enz. Je zou een druppel anti-luchtpijpmijt kunnen proberen. Kan ook een verkoudheid zijn dan zou ik gezasept nemen. Beste blijft de dierenarts. Dit blijft een beetje gokken....

    Vr. gr.

    Wim

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door woestijnvink
      Dag allemaal ,

      ik heb nu een 3 tal kanarie poppen ,

      2 harzer en 1 mozaiek , die als ze slapen , een krakend piepend geluid produceren ,

      ik heb nu al een volledige kuur gegeven met esb 30% ,

      heb al een kuur bytril gegeven ,

      vitamine kuur ...


      maar nu reeds na 2 maand nog steeds zelfde probleem ...

      er had me iemand gezegt luchtpijpmijt ??? een andere een asmavorm ?

      en ik ken geen goeie dierenartsen die veel te maken hebben met vogels ...
      ("tis maar een kanarie" - redenering)

      iemand raad ?
      Nee die kuren helpen niet daartegen. Als de vogels op de tocht zitten of
      in de kou is het dikwijls een stevige verkoudheid.
      Remedie is dan warm zetten,vrij van tocht en wat Gezasept.
      Geen groenvoer, wel goede zaadmengeling.Na de Gezasept-kuur 5 dagen lang
      een vitamine-preparaat.
      Als het dan nog niet over is,is het niet raadzaam deze poppen voor de kweek te gebruiken. Ze zullen hun nest in de steek laten.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        mestonderzoek

        je zou wat mest kunnen opvangen en kunnen opsturen naar een goede dierenarts. als je wil kan ik je zijn adres wel geven. die kan je zeer waarschijnlijk wel vertellen wat het is. zo een mestonderzoek is niet duur plusminus 15 euro, dacht ik. weet je wel wat het is en kan je gericht wat geven.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch
          Sorry maar ESB en Baytrill hebben geen enkele zin bij een krakende en piepende ademhaling. Die zijn vooral voor darmproblemen.
          Luchtpijpmijt zou kunnen maar dan zou de vogel ook af en toe moeten niesen, vaak met de snavel langs de zitstok wrijven enz. Je zou een druppel anti-luchtpijpmijt kunnen proberen. Kan ook een verkoudheid zijn dan zou ik gezasept nemen. Beste blijft de dierenarts. Dit blijft een beetje gokken....

          Vr. gr.

          Wim
          ja dit zag ik ook , dat ze regelmatig niezen ...

          is dit dan zeker luchtpijpmijt ?

          ze zitten in een garage , die +-10 graden is dag en nacht ...


          ik ken eerlijk gezegt geen goeie dierenartsen qua vogels in mijn streek , het zuiden van west vlaanderen ...


          en ook de producten tegen de luchtpijpmijt zijn hier niet verkrijgbaar in de handel ,
          heb al een 10tal vogelwinkels gedaan ...

          Opmerking


          • #6
            zuid

            Het zuiden van West-Vlaanderen is waar? Gent? Roeselare? Of zoek ik in de verkeerde hoek?

            Opmerking


            • #7
              verplicht ?

              wat is verplicht ? dat er een dierenarts aanwezig is bij een vogelverkoop ? misschien bij de grote shows, maar niet op de vereniging, ik vrees dat die dat niet kunnen betalen.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                oke

                dat is hier in nederland niet zo geregeld, dat er een dierenarts moet bij zijn. ik weet wel dat er op grotere shows wel een dierenarts bij is, maar of dat alle dagen van de show is weet ik niet.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                  Het zuiden van West-Vlaanderen is waar? Gent? Roeselare? Of zoek ik in de verkeerde hoek?
                  kortrijk


                  gent = oost vlaanderen

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                    hallo woestijnvink,
                    bij elke tt en of vogelverkoop moet er een dierenarts aanwezig zijn
                    ik vraag me soms af, als verenigingen en dierenarts(vogel----) wel contact met elkaar hebben,( via vereneging - vogelarts opzoeken )
                    zou het niet beter zijn, bij ledenvergaderingen de dieren-vogelarts ook aanwezig is
                    Eerlijk gezegt , ik ben niet bij een vereniging , noch doe ik mee aan TT's ...

                    Ik doe het puur uit de liefde voor de vogels , en vooral het kweken van bastaarden ...
                    Ik ben 1 keer geweest naar een TT en zag de extreem hoge prijzen , de onvriendelijke blikken , hoogmoed ect , en dach bij mezelf beter dat ik in mijn wereldje blijf ...

                    qua ringen , heb ik een werk collega die komt ringen met zijn ringen en ter compensatie mag hij dan jongen uitkiezen ...


                    en zo ben ik zorgenloos , buiten het gekraak en gepiep van mn harzer poppen

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        super bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!!
                        echt de max , dank je ,
                        dit is heel dicht bij

                        Opmerking

                        Working...
                        X