Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De bruine factor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • De bruine factor

    Men zegt dat vogels met de bruine factor niet in de zon mogen komen i.v.m de verkleuring van hun verenpak.
    Maar als je nu True-Light verlichting gebruikt mogen de vogels daar wel mee in contact komen.

    Ik vraag dit omdat ik gordelgrasvinken kweek en ik heb ze opgekooit in broedkooien voor de tentoonstelling
    en ik gebruik true-light verlichting.
    De vogels hebben het hele jaar geen zon gezien en dan zou ik het verpesten met die lampen.

    welke verlichting zou je dan kunnen gebruiken totdat de tentoonstelling is afgelopen.

    gr. J Lammers

  • #2
    bruin

    Voorop gesteld dat ik slechts wat verstand heb van kleurkanaries. Hoe donkerder je een bruine kanarie (vogel) houdt des te bruiner zal hij zijn/ worden/ blijven. Iedere TL balk doet daar afbreuk aan, dus ook een Tru-Lite. Eigenlijk het beste een goedkoop geel spaarlampje gebruiken.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Is dat een beetje zielig voor een vogel? Altijd in het bijna donker zitten lijkt me ook niet echt gezond.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        kan

        Als je het zielig vind laat je ze af en toe even uit. In een tt kooi op de tuintafel ofzo. Je kan natuurlijk ook genoegen nemen met de 4e prijs en dan kan je de Tru-Lite aanlaten. En ja, het was niet voor altijd, tot de tentoonstellingen waren afgelopen las ik.

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door RobK
          Als je het zielig vind laat je ze af en toe even uit. In een tt kooi op de tuintafel ofzo. Je kan natuurlijk ook genoegen nemen met de 4e prijs en dan kan je de Tru-Lite aanlaten. En ja, het was niet voor altijd, tot de tentoonstellingen waren afgelopen las ik.

          Groet,

          Rob.
          ja het is tot de tentoonstelling
          de lampen branden `smorgens een paar uur en `savonds een paar uur

          Opmerking

          Working...
          X