Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge Goulds ziek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jonge Goulds ziek

    Sinds een week zijn mijn jonge goulds ziek.
    Ze gaan dik zitten en worden futloos.
    Deze week zij er 4 overleden.
    Ik heb ze behandeld met Bogena Finicoc tegen eventuele Coccidiose en Autoplasmose.
    Dit hielp niet en daarna een druppeltje in de nek gegeven Bogena Parasita
    Tegen luchtpijpmijt.
    Ondertussen een dode vogel laten onderzoeken door een dierenarts en deze heeft niks vreems aangetroffen.
    Onderzocht op luchtpijpmijt en eventuele bacterien in de ontlastig.
    Het rare is dat allen de jonge goulds hier last van hebben .
    Ik heb in diverse vlucht kooitjes deze vogels zitten samen met overjarige goulds en jonge spitsstaart amadines en deze hebben nergens geen last van.
    Net voordat ze doodgaan maken ze hikkende bewegingen.
    Ze blijven wel eten en drinken en de ontlasting is normaal.
    De vogels zijn zowel natuurbroed als pleegbroed met meeuwen.
    Deze vogels hebben wel nooit bij elkaar in 1 kooi gezeten, wel staan deze in 1 ruimte.
    Wie heeft soms tips voor mij ?

    Mvg Theo..............................

  • #2
    Zitten de jonge vogels in de rui?Als het zo is geef ze dan ruihulp van Bogena.Let ook op dat ze geen stress hebben.Spitsstaarten zijn nogal teritoriaal en dus beetje gemeen tegen andere vogels.Ik heb de ruihulp nog nooit gebruikt maar heb ik van andere kwekers gehoord dat het helpt voor jonge goulds.Ik geef ze 3 keer per week Omni-vit van OROPHARMA als de rui te lang duurt.Normaal geef ik 1 keer in de week.

    Maar het kan ook iets zijn wat ze van de ouderevogels megekregen hebben.Iets erfelijk misschien?Meer over ziektes klik op de link.

    Vogelziekten - Uitgebreide informatie over vogelziekten en meer dan 300 kooi- en volièrevogels. Verder groot forum over vogelziekten en vogelproblemen.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor de reactie.
      Sommige jonge vogels zitten inderdaad in de rui andere weer niet.
      Geef ze nu extra multivitaminen en heb ze nu op diverse plaatsen in kooitjes zitten om eventuele verdere onderlinge besmetting te voorkomen.

      Mvg Theo...................

      Opmerking

      Working...
      X