Mededeling

Collapse
No announcement yet.

harlekijn kwartels hoe te houden???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • harlekijn kwartels hoe te houden???

    Hallo,

    ik ben van plan binnenkort deze kwartels aan te schaffen en zou graag wat meer informatie over de harlekijnen willen hebben ik heb de meeste site's onderhand wel gehad en ben benieuwd hoe jullie ze huisvesten en hoop dat jullie me tips over huisvesting, voeding en andere informatie zouden kunnen geven.

    alvast vriendelijk bedankt!!

    met vriendelijke groeten,

    Ben
    Groeten, Ben

  • #2
    harlekijn kwartel

    Ben als u ze wilt houden voor natuurbroed, dan denk ik dat de kans klein is dat het zal gebeuren, U kan ze dan best per koppel houden. Indien U de eieren in een broedkast kan leggen, dan kan U meerdere hennen bij een haan houden. Ik hou twee of drie hennen bij een haan, dit gewoon in een kweekbak van 1 meter lang.
    Succes Ben, Cis.

    Opmerking


    • #3
      harlekijn kwartels

      Hallo Ben,
      Bij mij loopt er al een paar jaar een harlekijnhaan met twee hennetjes. Gaat prima. Ze lopen in de buitenren maar kunnen met een trapje ook het binnenhok in (doen ze regelmatig). Harlekijnkwartels zijn erg rustig, en worden heel gemakkelijk tam. Bij mij staan ze al bij de deur van de voliere te wachten en eten ze uit de hand. Behalve gewoon tropisch zaad krijgen ze ook af en toe wat (diepvries)pinkies; zijn ze erg op gesteld. De hennetjes leggen regelmatig eieren, maar ze gaan niet gemakkelijk zelf aan het broeden. Waar je bij de huisvesting wel op moet letten is dat ze droog kunnen lopen (ze zijn gevoelig voor vocht). Succes,
      Jeroen

      Opmerking


      • #4
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          Ik heb alleen een haantje in de voliere met daarin japanse kwartels ...hij trekt daar erg goed mee op en ziet de hennen gewoon als zijn hennen verder is hij idd erg makkelijk en rustig dus ideaal voor onder in een voliere vind ik ...Ik heb op dit moment nog japaners maar als die er niet meer zijn wil ik een trio harlekijntjes onderin zetten ....

          Wat verzorging betreft hebben ze hier een buitenstuk waar ze naar hartelust kunnen scharrelen en een binnenstuk waar ze droog zitten verder krijgen ze kwartelvoer en eten ze ook voliere zaad mee ...ook bufelowormen en groen en eivoer eten ze graag ...hier doet hij het prima op deze manier ..

          Opmerking


          • #6
            dank jullie wel voor jullie antwoorden,

            ik wil ze de komende maanden eerst binnenhouden (verwarmd) zou ik iets als beschutting bijv. dakpannen of iets moeten opzoeken? of is een kale vloer ook goed?

            mvg Ben
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #7
              bodembedekking

              Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
              dank jullie wel voor jullie antwoorden,

              ik wil ze de komende maanden eerst binnenhouden (verwarmd) zou ik iets als beschutting bijv. dakpannen of iets moeten opzoeken? of is een kale vloer ook goed?

              mvg Ben
              Lopen ze op een kale vloer? Waarom niet wat houtsnippers of zo iets op de vloer; dan is het voor harlekijnkwartels warm genoeg. Het gaat er om dat ze droog lopen, ze kunnen minder goed tegen vocht. Eventueel kan je een dakpan schuin tegen de wand zetten, soms vinden ze dat wel fijn.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
                of is een kale vloer ook goed?
                er moet toch zeker een grondbedekker zijn, kale vloer in ook maar kaal he
                en de kwartels hebben het liever en kunnen er wat in scharrelen

                Opmerking


                • #9
                  nee ze komen zeker op zand te lopen al die ontlasting op een beton vloer is alleen voor mij al niet prettig lastig schoon te maken. ik bedoelde is een vloer zonder enige schuilplek ook goed? ik ben gewend met chinese dwergkwartels dat ze toch wel graag schuilen. vandaar mijn vraag.
                  of wat zijn jullie gewend aan inrichting binnen?

                  mvg Ben
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #10
                    nodig is het denk ik niet maar ik zou ze wel een schuilplek geven dan kunnen ze zelf kijken wat ze doen ... ik merk dat ze savonds bv wel graag beschutting zoeken ...

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoi Toby,

                      ik kijk het wel even aan ik ben een dakpan wel gewend alleen gaan vogels er vaak op poepen want de zitstokken heb ik er boven hangen en kan ze niet makkelijk verhangen.

                      in ieder geval voor je antwoord.

                      groeten Ben
                      Groeten, Ben

                      Opmerking

                      Working...
                      X