Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zebravinken vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zebravinken vraagje

    hoi,

    is het ook mogelijk om 2 poppen en 1 mannetje in een broedkooi te houden of is dat niet verstandig??

    (hangt 1 nestkastje in)


    mvg,

  • #2
    er moeten er zeker 2 in 3 of 4 is beter voor het aantal nestkastjes

    Opmerking


    • #3
      @kevin, bedoel je nu het aantal nestkastjes?

      indien ja, dan ben ik het met hem eens.
      Met 2 poppen moet je minimaal 2 kasjes hebben, anders ben ik bang dat de poppen elkaar gaan bestrijden om nestmogelijkheid.

      Ik heb zelf geen ervaring met 2 poppen en 1 man in een blok. als die ruim genoeg is zou het denk ik wel moeten kunnen. Ben ook erg benieuwd of de man beide poppen weet te verzorgen en te bevruchten
      Mijn Site

      Opmerking


      • #4
        Absoluut af te raden. Zebravinken poppen moet je niet met 2 op 1 man houden. 1 Koppel (man/pop) of 3 of meer, dat gaat wel bijna altijd goed.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Het klopt wat Ton schrijft.

          Zebravinken hou je in deze aantallen best koppelsgewijs, waarbij 2 koppels ook afgeraden wordt.

          Opmerking


          • #6
            normaal is het met 2 koppeltjes vechten

            Opmerking


            • #7
              tip: doe je man rode knijpringen rond de pootjes, zorg ervoor dat zijn snavel mooi gekuist is zodat deze mooi rood ziet.
              Waarom? Wel zebravinken zien niet zoals wij ze zien, ze kijken onder een vorm van uv , dus oplichtende gedeeltes. Een man met mooie felle poten/bek en een blinkend verenpak valt meer op , de popjes kiezen de man zelf indien je ze goepsgewijs zet, het lijkt erop dat de man een keuze maakt , maar niets is minder waar, het is de pop die toestemming geeft om al dan niet te paren.