Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP!! De ogen van een van mijn kanarie's is ongelooflijk dik geworden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • HELP!! De ogen van een van mijn kanarie's is ongelooflijk dik geworden.

    hoi hoi,

    Ik ben eergisteren van huis weggegaan om te werken en mijn kanarie had niks.
    Ik was klaar met werken en ging naar huis, keek ff naar mijn vogels en zag dat de rechter oog van mijn kanarie binnen 8 uur heel erg dik is geworden. Het leek net op een oog van een zwarte telescoop goudvis. Nog nooit had ik zo iets meegemaakt.
    Ik heb toen die avond een zalfje op gesmeerd.
    De volgende ochtend heb ik weer zalf gesmeerd op de oog die bol was geworden. Het andere oog zag er heel goed uit. Ging gisteren gelijk na mijn werk naar huis omdat ik benieuwd was hoe het ging met de vogel. en ik kon mijn ogen niet geloven.
    Het andere oog was ook bol geworden.
    het ziet er echt niet uit, weet ook niet wat het is of wat ik er mee moet doen. De kanarie ziet nu helemaal niks. zit enkel op de grond....

    Weet iemand wat het is? Wat ik eraan kan doen? En of het besmettelijk is voor andere vogels(hij zat al in een ander kooi.)?

    Alvast bedankt allemaal...

  • #2
    Hallo Cihan

    Geen idee of je hier wat mee kunt en wat het is:


    Een bezoek aan een vogeldierenarts is geen overbodige luxe denk ik.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Hallo chian,

      Dit lijkt mij meer een hersenbloeding of een hersentumor.
      kijk je moet maar zo denken bloed of een tumor moet ergens heen
      en waar zit er ruimte bij de oogbol dus gaat het daar uitzetten.
      ik vermoed dat de kanarie ook niet veel meer zal zien.
      daarom zit hij op de grond.

      het beste is er toch mee naar een dierenarts te gaan als je daar geld voor over hebt.

      nou ik hoor wel hoe het is afgelopen.
      groetjes petra.

      Opmerking


      • #4
        hallo ik heb zoiets gehad met een lutino, ( rode ogen).
        Dit was in de zomer maanden felle zon. Is de vogel van jou mischien een vogel met rode ogen?
        zij zijn namelijk zeer gevoelig voor veel zonlicht. Ik heb de vogel een aantal dagen in de schaduw gezet op een plaats waar geen zonlicht kon komen. Hij heeft het wel gered maar is nooit weer helemaal de oude geworden.

        Groetjes jacob.

        Opmerking

        Working...
        X